Najveće prepreke ulaganju su nedostatak tehnologije za podršku, visoki troškovi razvoja i manjak odgovarajućih vještina zaposlenika
Metaverzum ima veliki potencijal za povećanje zarade, ali tek treba dokazati kako može biti uspješan da bi se u tvrtkama odlučili na veća ulaganja u njega, pokazalo je istraživanje KPMG-a.
Riječ je o klasičnoj investicijskoj dvojbi: gdje i koliko uložiti kako ne bi previše zaostali za predvodnicima, ali i smanjili izglede za ulaganje u neuspješne projekte.
U istraživanju je sudjelovalo 767 tehnoloških, medijskih i telekomunikacijskih direktora u tvrtkama s prihodima većim od 250 milijuna američkih dolara godišnje, u 13 država na pet kontinenata.
Istraživanje KPMG-a pokazala je kako 60 posto ispitanika na direktorskim pozicijama smatra kako metaverzum može povećati prihode i profit te smanjiti operativne troškove kako se transakcije prebacuju s fizičkih na virtualne.
Vjeruju kako također može poboljšati zadovoljstvo korisnika kroz interaktivna iskustva, pokazalo je istraživanje. Ali, sličan broj njih procjenjuje kako je potrebno dalje usavršavanje i razvoj. Moglo bi proći još nekoliko godina prije no što postane uspješan komercijalni ekosustav.
Vrlo mala razina ulaganja
Većina anketiranih (70 posto) ulaže manje od pet posto svojih tehnoloških proračuna u 2023. u metaverzum, dok su u 27 posto uopće nisu odlučili na izdvajanje sredstava.
Prema mišljenju 40 posto anketiranih ispitanika, nedostaje dovoljno uspješnih primjera korištenja koji bi dokazali kako ulaganja u metaverzum mogu biti vraćena. Za 27 posto njih to je 'neostvariv san', dok svaki pet smatra kako je to 'hir koji nikada neće opravdati prašinu koju je podigao'.
Blizu 50 posto ispitanika otkrilo je kako njihove tvrtke ili prate razvoj događaja ili procjenjuju dugoročnu poslovnu vrijednost prije velikih ulaganja. Mnogi među njima uvjereni su kako njihove tvrtke nisu dovoljno pripremljene za metaverzum.
Najveće prepreke ulaganju su nedostatak tehnologije za podršku, visoki troškovi razvoja i manjak odgovarajućih vještina zaposlenika.
Oko polovice ispitanika reklo je da nedostaje odgovarajuća tehnologija za podršku metaverzumu, dok je 50 posto navelo kako visoka cijena razvoja metaverzuma sprječava njihove tvrtke da u potpunosti ulažu u strategiju i prihvate je.
Manje od polovice (49 posto) vjeruje kako u njihovim tvrtkama nedostaju vještine zaposlenika za vođenje metaverzuma.
Niz tehnoloških tvrtki, u rasponu od Meta Platforms do Disneya, uložilo je milijarde USD u metaverzum, zasad bez opipljivog uspjeha. Odjel koji se time bavi u Meti zabilježio je operativni gubitak od 13,72 milijarde USD u 2022. godini.
U toj su tvrtci ranije i sami priznali kako bi mnogi proizvodi za metaverzum mogli biti u potpunosti realizirani tek u sljedećih 10 do 15 godina.
Disney je navodno smanjio svoj odjel za metaverzum u sklopu otpuštanja najavljenih prošlog tjedna, piše CNBC.