Novi sustav za upravljanje konferencijama i sajmovima povezat će vas izravno s ljudima s kojima dijelite slične interese i pokazati vam gdje se nalaze, a organizatorima omogućiti praćenje posjetitelja u stvarnom vremenu
Spotsie je sustav za upravljanje konferencijama i sajmovima koji se sastoji od mobilnih aplikacija za organizatore i krajnje korisnike te sustava za pozicioniranje u zatvorenim prostorima (indoor positioning).
Sustav dostupan na platformama Android i iOS te putem weba kombinira aplikaciju i odašiljače (beacon) veličine kovanice od dvije kune ugrađene u akreditaciju, a koji za slanje podataka koriste Bluetooth.
'Kroz taj sustav sudionicima događanja omogućujemo lakše pronalaženje predavača i sudionika s kojima dijele interese, glasanje za predavanja dok su na njima i postavljanje pitanja predavačima. Organizatorima nudimo analitiku temeljem velike količine podataka (big data) i pomažemo im da u stvarnom vremenu učine svoj događaj boljim', rekao je tportalu osnivač i glavni izvršni direktor Spotsieja Roko Roić.
Spotsie omogućava praćenje aktivnosti i navika gostiju u stvarnom vremenu putem vizualizacijske mape, predviđanje potreba i ponašanja te općenito mjerenje iznimno važnih uvida vezanih uz uključenost posjetitelja u program i prirodu događanja, kao i interakcije s drugim sudionicima i posjetiteljima.
Napravite li korisnički profil, Spotsie vas može automatski povezati s ljudima koji imaju slične interese, obavijestiti vas o tome i pokazati vam gdje se nalaze. Osim privatnih osoba, profile unutar aplikacije mogu imati izlagačke tvrtke.
No to također znači kako sustav umjesto lokacije - što je trenutno uobičajena praksa - prati kretanje korisnika s vrlo malim odstupanjem. Kako je riješena zaštita privatnosti?
Kako bi mogao koristiti Spotsie, krajnji korisnik mora pristati na to da će sustav prikupljati podatke o njemu i dijeliti ih s drugima. Prikupljeni podaci su anonimizirani. Ako korisnik ne spoji beacon s aplikacijom, organizatori će i dalje moći pratiti njegovo kretanje, ali neće znati o kome se točno radi.
Učili na greškama i uspjesima
'Ovo nije naš prvi startup', ispričao nam je Roić. 'Neki su bili uspješni, neki nisu. Naučili smo jednostavnu formulu koja smanjuje rizik od neuspjeha i ona nas je vodila kad smo pokretali Spotsie.
Prvo, proizvod mora imati lokalno tržište koje je likvidno i veliko. Drugo, morate poznavati principe prodaje na takvom tržištu i samo tržište. I treće, proizvod mora biti jako kompleksan za razvoj da bismo kroz tu fazu napravili veliku distancu od potencijalne konkurencije.
Dobro poznamo B2B prodaju pa je bilo nelogično da razvijamo B2C proizvod. To nas je usmjerilo industriji. Turizam je najživlja industrijska grana u Hrvatskoj i osigurano nam je veliko i likvidno tržište.
Konferencijski turizam poznajemo jer smo i sami organizirali konferencije kao što su Change ili Agile Adria. Tako smo došli do toga da razvijamo proizvod u B2B turističkom segmentu. Samo je trebalo pronaći dovoljno zanimljiv problem koji nije riješen.
Novo područje koje se (pomalo pogrešno) zove internet stvari (Internet Of Things, IoT) jamčilo nam je treću varijablu, visoku kompleksnost produkta. IoT je nespretan naziv jer internet nije optimalna mreža za umrežavanje malih i energetski neovisnih uređaja pa preferiramo naziv connected devices. Tako smo i nazvali tvrtku koja je u pozadini Spotsieja, a koja ima namjeru postati vodeća trgovina za proizvode i usluge u tom području.'
Dvije godine razvoja
Što se monetizacije tiče, Spotsie je moguće unajmiti kratkoročno (po događanju) ili dugoročno (kao stalno dostupnu uslugu namijenjenu raznim klijentima).
Prateća aplikacija može biti u potpunosti brendirana imenom, logom i vizualnim identitetom organizatora. Također može biti korištena za praćenje i ocjenjivanje programa, dijeljenje važnih informacija i kontakata, kao i slanje različitih informacija o programu, govornicima i događanjima u stvarnom vremenu.
Za pripremu i postavljanje svega potrebnog za konferenciju s 500 sudionika treba im jedan dan. Dosad je aplikacija korištena tijekom konferencija Change u Zagrebu i Heapcon u Beogradu.
Roić očekuje kako će Spotsie do kraja ove godine postaviti na dvadesetak konferencija i pokriti oko 20 tisuća krajnjih korisnika. 'Ne bih se usudio procjenjivati dalje, ali tržište je ogromno', rekao je Roić.
Razvoj od početne ideje do funkcionalnog proizvoda trajao je gotovo dvije godine. Na njemu je radilo desetak hardverskih hakera, razvojnih programera, dizajnerica i stručnjaka drugih profila koji su u projektu sudjelovali kratkoročno ili dugoročno.
Roić nije želio otkriti koliko je razvoj koštao, rekavši tek kako je riječ o puno većem iznosu nego što bi inače izgledalo seed ulaganje.
'Spotsie je kompleksan proizvod, s mogućnošću primjene i mimo onog što za što ga trenutno koristimo. Financirali smo ga vlastitim sredstvima. Sada smo otvoreni za razgovore s investitorima o novim ciklusima investiranja', zaključio je Roić.