Da imamo razloga za optimizam u kontekstu digitalizacije, demonstrirao je predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković na konferenciji Digital Takeover, iznijevši brojke koje nas svrstavaju među vrh Europe. No prostora za poboljšanje itekako ima...
Hrvatska je po ekonomskim pokazateljima na začelju Europske unije, no kao digitalno gospodarstvo postižemo neočekivane rezultate i imamo razloga za optimizam.
Poruka je to predsjednika Uprave Hrvatskog Telekoma Davora Tomaškovića s današnje konferencije Digital Takeover, podebljana brojkama.
Hrvatska je naime deveta od 28 zemalja Europske unije u poslovanju u oblaku, 12. smo po primjeni online prodajnih kanala, a 14. po ukupnom intenzitetu korištenja interneta.
'Dobro smo pripremljeni za promjene koje nas čekaju, no treba imati na umu to da njihova brzina nikada neće biti spora kao što je danas', naglašava Tomašković, ističući kako se po intenzitetu ulaganja telekoma u 2016. godini Hrvatska našla na trećem mjestu. Ipak, ima prostora za poboljšanje - na začelju smo po razvoju e-javnih usluga i povezivosti.
'Moramo biti još brži i popraviti ono u čemu zaostajemo', kaže Tomašković te nabraja prepreke ulaganjima: najskuplji radiofrekvencijski spektar u Europi, čak 38 parafiskalnih nameta te komplicirane procedure.
Rješavanjem tih bolnih točaka oslobodio bi se značajan iznos za ulaganja, no napretka nema bez - ljudi.
U tome su ključne STEM vještine, a oni koji ih svladaju oni su koji će privlačiti kapital, osnivati inkubatore, tražiti lijekove za neizlječive bolesti i povezivati svijet.
Hrvatska, ističe Tomašković, već sada ima fantastične primjere poput Photomatha, koji mjesečno koristi više od 14 milijuna ljudi, ali tu su i oni koji tek dolaze.
'To se vidi i na hackathonima koje Hrvatski Telekom organizira i na kojima se u kratkom roku pojavljuju nevjerojatna rješenja. Ovo je uzbudljivo vrijeme za sve koji vole digitalno', zaključuje Tomašković.
Glavne poruke
Najveći izazov Hrvatske je ambicija - a da bismo napredovali, trebamo osjetljiv regulatorni okvir, zemlju koja je uklonila prepreke investicijama i koja je podržala edukaciju u STEM zanimanjima.
Tema ovogodišnje konferencije Digital Takeover upravo je - optimizam. Kako je naglašeno na samom početku programa, čak 90 posto ljudi vjeruje da je svijet loše mjesto, no svako jutro 217.000 ljudi izlazi iz siromaštva, mortalitet je manji nego ikad, a 520.000 ljudi dnevno dobiva pristup internetu te raste kolektivno znanje.
Promjena će biti još više i one će biti još brže, istaknuo je domaćin konferencije Boris Trupčević, generalni direktor Styria media grupe za Hrvatsku. Konferencija je okupila svjetske stručnjake na ovom području, a neki od govornika bili su i Peter Corbett iz iStrategy Labsa, koji je radio na kampanji za svjetski poznatu seriju 'Mr. Robot', kao i autor svjetskih uspješnica Daniel Newman.