Ako je suditi prema najavama, nadolazeći sajam u Parizu proći će u znaku ultraštedljivosti, a budući da je riječ o domaćem terenu za Renault, Peugeot i Citroen, francuski proizvođači vodit će prvu riječ
Prvo nam je Peugeot najavio hibridni 208 koji, umjesto električnog motora i baterija, kombinira benzinca s pogonom na komprimirani zrak, pa nam je Renault pokazao hibridni laboratorij na kotačima EOLAB deklariran na potrošnju od jedne litre goriva na stotinu kilometara, a sada je tu i C4 Cactus Airflow 2L Concept.
Citroenov crossover iskoristio je isti pogonski sklop kao bratski model iz Peugeota - spomenuti Peugeot 208 Airflow 2L. To znači da se pod poklopcem nalazi 1.2-litreni trocilindrični benzinac od 82 KS uparen s hidrauličkim sustavom na komprimirani zrak i epicikličnim automatskim mjenjačem.
No to nije sve.
Francuzi su korištenjem ugljičnih vlakana, aluminija, tanjeg čelika visoke čvrstoće i polikarbonata umjesto stakla, srezali masu ionako lakog Cactusa za 100 kilograma, pa ona iznosi svega 865 kg.
Također su za 20-ak posto unaprijedili aerodinamiku automobila novim branicima i spojlerima, zatvaranjem podnice panelima, samozatvarajućim felgama na kojima su tanje gume (155/70/R19) s nižim otporom kotrljanja te kamerama umjesto bočnih retrovizora.
Koliko god Cactus na komprimirani zrak djelovao futuristički, riječ je, zapravo, o itekako realnom konceptu koji bi prije nego kasnije mogao postati dio prometne stvarnosti.
Što vi mislite?