Fortnite, Valorant ili League of Legends – malo tko među tinejdžerima i odraslima nije čuo za neku od ovih videoigara. No mogu li sati uloženi u igranje biti profitabilni, i to kroz kriptovalute? Tom se vizijom vodi Marko Matijević, osnivač riječko-zagrebačkog startupa Gamio.GG, koji igračima nudi da, ispunjavajući različite zadatke u videoigri, zarade kriptovalutu GG
Za tu je ideju Matijević već osigurao pre-seed investiciju od 660.000 eura investitora Hellen's Rocka, a sad se sa svojim timom priprema za sljedeću godinu kad slijedi lansiranje kriptovalute GG na tržište.
Gamio.GG se, dakle, temelji se na tehnologiji Web3 i novom konceptu play2earn, prema kojem igrači ispunjavaju različite zadatke u videoigri i pritom zarađuju kriptovalutu. Ona se može prodati, zamijeniti za nagrade ili koristiti na platformi kako bi se podržao kreator ili se povisila mogućnost za veće nagrade. Gamio.GG koristi mehaniku svake igre dok platforma pruža dodatno iskustvo, podiže igrivost i repetitivnost te na koncu nagrađuje igrača za njegov trud. Matijević, osim što je pokretač startupa Gamio.GG, također je osnivač i direktor najveće gejming arene u Hrvatskoj te kaže da su, svjesni toga da se većini igrača teško priključiti u kriptosvijet, odlučili da će njihova platforma raditi to za njih.
'Proces registracije je isti kao bilo koji drugi. Na kraju procesa za korisnika kreiramo novčanik, a zbog sigurnosti koristimo tehniku non-custodial – što znači da ne posjedujemo korisnikov kriptonovčanik. Nakon downloada i instalacije naše aplikacije na računalo korisnik može prihvatiti razne zadatke te skupljati internu valutu Ticket, kojom sudjeluje u zadacima, čijim ispunjavanjem dolazi do vrijednog tokena GG', pojašnjava Matijević.
Gamio.GG trenutačno broji 12 članova tima, od kojih su dva vanjski suradnici, a s obzirom na to da je glavni investitor Hellen's Rock, poznat po ulaganjima u inovativne startupe poput društvene aplikacije za sportske fanatike Sportening, pokazao ogroman interes za tim proizvodom, u ovom se trenutku hrvatski startup priprema za seed rundu financiranja te sam plasman kriptovalute GG na tržište.
'Za Gamio.GG financijska injekcija nije jedina vrijednost. Zahvaljujući investicijskom family officeu Hellen's Rocka, našu inovaciju podupiru stručnjaci poput Sache Dragića, osnivača istočnoeuropskog tech fonda, kao i Andrea i Stjepko Čordaš s dugogodišnjim iskustvom rada na vodećim pozicijama u tech industrijama', ističe Matijević.
Projekt je u fazi testiranja, a potrebni su dodatni stručnjaci
Projekt je trenutačno u fazi testiranja i postoji velika potreba za dodatnim lokalnim stručnjacima. Buduće zapošljavanje značajno će ovisiti o rastu platforme. U planu je udvostručiti broj ljudi različitih pozicija u područjima kao što su development, QA, grafički dizajn i community management u njihovu sjedištu u Rijeci, kao i u manjem područnom uredu u Zagrebu, a koji uskoro očekuje relokacija. Shvaćajući veličinu projekta, Matijević napominje da razmatraju i lokacije u SAD-u kako bi obuhvatili jedno od najvećih svjetskih tržišta.
'SAD je logičan izbor mnogih startup tvrtki, ali upravo zbog toga je tržište kompetitivno. Kako je za kompetitivno tržište potrebna puno ozbiljnija investicija u marketing, za početak ćemo se fokusirati na tržišta poput Latinske Amerike i Turske, gdje možemo doprijeti do puno većeg broja igrača. Ta tržišta čine ogroman dio gejmerske zajednice i fanatična su ako se proizvod pokaže zadovoljavajućim, u što ne sumnjamo. Nakon toga su cilj takozvana tržišta Tier 1 i stvaranja partnerstva na njima. Zbog kriptoregulative razmatramo otvaranje i manjih područnih ureda izvan Hrvatske, iako se nadam da će se i lokalni zakoni uskoro mijenjati', kaže nam Matijević.
'Gejmerima želimo približiti osnovne funkcionalnosti blockchaina'
Gamio.GG će za sada biti dostupan za PC dok će u budućnosti pokrivati razne platforme. Osim za gejmere, Gamio.GG nudi rješenja za globalne oglašivače koji se mogu na jedinstven, zabavan i u konačnici interaktivan način približiti publici.
'Interes i feedback iz regije su izvanredni. Zbog iskustva u regiji odlučili smo odraditi više krugova zatvorenih offline testiranja u našoj najvećoj gejming areni u Hrvatskoj kako bismo mogli vidjeti reakcije samih igrača na proizvod. Više od 80 posto igrača iz prvog kruga odazvalo se na testiranje i u drugom krugu. Tek nam sad predstoji predstaviti proizvod na globalnoj sceni, a nakon regionalnog iskustva uopće ne sumnjamo u uspjeh. Industrija je imala strelovit rast prošlih nekoliko godina te vidimo dosta noviteta na tržištu. Više ne govorimo isključivo o gejming industriji, nego i o ostalim 'tradicionalnijim' industrijama – poput fintecha, koji putem gamifikacije pokušava učiniti proizvode zanimljivima za korisnike. Taj trend sigurno neće stati jer im olakšava shvaćanje proizvoda. Jedna od stvari koju Gamio.GG radi je da na zabavan način pokušava gejmerima približiti osnovne funkcionalnosti blockchaina', zaključuje Matijević.