NEZAVISNI GEJMING

Infogamerov Indie Corner ugodno nas je iznenadio

20.11.2014 u 07:10

Bionic
Reading

Ako ste se u zadnje vrijeme zapitali u kojem smjeru idu mali lokalni razvojni timovi i njihove igre, odgovor u obliku Infogamerovog Indie Cornera donijet će vam osmijeh na lice

Nezavisna gejming industrija, ako je se može uopće takvom nazvati, kontradikcija je samoj sebi. Osnovna ideja nezavisnog razvoja videoigara ne leži u činjenici da netko time namjerava zaraditi enorman novac, već pokrenuti rad na nečemu što on/ona/oni smatraju vrijednim truda i vremena. E, da... također zbog toga što to vole.

Najboljem dokazu ove teorije definitivno sam posvjedočio tijekom ovogodišnjeg Infogamera na Zagrebačkom velesajmu. Zahvaljujući trudu organizatora i studija Little Green Men, osamnaest razvojnih timova dobilo je priliku prikazati svijetu ono na čemu rade, a posjetitelji sajma mogli su svjedočiti njihovom trudu ili ingenioznosti ili pak trudu iingenioznosti.


Bez okolišanja, reći ću da nisam posjetio baš svaki izlagački štand te kako ne donosim popis svih razvojnih timova koji su svoje igre prikazali na Infogameru. Međutim apsolutno svi mali ambiciozni razvojni studiji koje sam imao prilike vidjeti iskreno vjeruju u ono što rade.

I što je najbolje od svega, izlagači nisu bili isključivo iz Hrvatske, što je donekle osnažilo dojam međunarodne prirode ovogodišnjeg Infogamera. Multinacionalna atmosfera ostavila je više nego impresivan dojam te u neku ruku potvrdila teoriju koju kujem već godinama. Ona tvrdi da glavni poriv za inovativan dizajn trebaju biti strast i ljubav prema igrama. Ma koliko neke od njih izgledale prosječno, ma koliko bile zakopane u rane koncepte, sve prikazane igre iza sebe imaju ljude koji u njih istinski vjeruju

Courier of The Crypts


Tako sam recimo imao priliku isprobati fantastično jezivu side scroller avanturu Uncanny Valley, čiji autori kombiniraju minimalističku retro grafiku s doista solidnom režijom. Ili Emberheartov Zeldom inspiriran Courier of the Crypts, labirint-akcijsku avanturu iz ptičje perspektive koja jednostavno vrišti retrom te iza koje stoji jedna jedina osoba.


Hrvatski indie razvojni timovi iz Indie Cornera također su dokazali da strastveno pristupaju svojim projektima. Neortodoksno dizajnirani Nephil's Fall svojevrsna reverzibilna platformska 2D igra na kojoj radi Studio Lodum, a sadrži elemente skoro svakog zamislivog žanra osim pucačine iz prvog lica. Kao što njezin autor tvrdi, na početku vlada oluja ideja koja se s vremenom profilira u funkcionalnu formu igre koju će, nada se, svi igrači prihvatiti u pozitivnom smislu.

Kompleksne hibridne stolne igre namijenjene multiplayeru također nisu nešto čega se mladi developeri boje. Ovome je sjajan dokaz Fajlworksov mišung Bejewelda, šaha i Magic: The Gatheringa pod imenom Jewel Casters. Prema autorima, ova igra ide u kompletno suprotnom smjeru od casuala, što je hrabar korak koji će, uz jaku podršku zajednice, doista polučiti plodom.

Da ne idem u daljnje nabrajanje nezavisnih timova u Indie Corneru, reći ću samo da nijednom od njih ne nedostaje ambicije. Nekima možda nedostaje iskustva, a drugima vrijeme i novac potrebni za dovršavanje projekta koji se financijski rastegnuo izvan njihovih mogućnosti. Međutim svi, ali baš svi stoje iza svojih naslova i žele ih prikazati u što boljem svjetlu

U konačnici, Indie Corner je pokazao da regionalna nezavisna scena i te kako funkcionira. Makar bi se, s obzirom na to da gotovo svi developeri na ovim prostorima spadaju u tu kategoriju, trebao izmisliti novi termin za ovakve timove - možda indie-indie. Sve u svemu, ono što se može zaključiti nakon višednevne turneje kroz dio sajma posvećenog nezavisnom developmentu je to da pravi indie gejming na ovim prostorima i te kako živi te da, makar i u ranom stadiju, dokazuje kako sigurnim koracima hvatamo tempo i dolazimo sve bliže i bliže svjetskim standardima.