GfK je na godišnjoj press-konferenciji najavio glavne tehnološke trendove i pokazatelje u potrošnji elektroničkih uređaja. Gledanje standardne televizije iz godine u godinu pada stopom od dva posto u 12 mjeseci, a gledanje internetskih sadržaja puno brže raste – stopom od 18 posto u 12 mjeseci
Prošlog tjedna je u Hong Kongu održana globalna press-konferencija njemačkog sajma IFA gdje je institut za istraživanja GfK tradicionalno objavio zanimljive rezultate u praćenju tehnoloških trendova. Pritom se njihovo istraživanje usredotočilo na procjene svakodnevnih navika koje ćemo pri korištenju elektroničkih uređaja imati za 15 godina –2030. godine.
Do tada će, optimistično tvrdi GfK, udio srednje klase globalno porasti sa sadašnjih 1,8 milijardi ljudi (24 posto) na 4,9 milijardi (58 posto). Rečeno je kako danas 50 posto populacije živi na urbanim područjima, a do 2030. to će biti dvije trećine svjetske populacije.
Najveći rast dogodit će se u azijskim zemljama, a posebice u Kini, odnosno ponajviše u Šangaju i Pekingu. Zanimljivo je kako se New York danas nalazi na 9. mjestu svjetske liste megapolisa s 18,6 milijuna ljudi, a 2030. ispast će iz popisa prvih deset. Osim toga, udio onih koji žive kao samci u svome domaćinstvu porast će na čak 40 posto, ponajviše u Kini.
Ovakvi pokazatelji vezani za Kinu jedan su od glavnih uzroka njezinoga globalnog tehnološkog proboja jer upravo kineski proizvođači digitalnih uređaja bilježe i najveći svjetski tržišni zamah. Također, proizvođači iz drugih dijelova svijeta pokazuju izrazitu agilnost pri osvajanju kineskog tržišta, što je pokazao i sajam CE China, o čemu smo već izvjestili
Kako je istaknuto, osobito je bitno je tržište pametnih telefona. Očekuje se da će u 2016. godini biti prodano čak 1,4 milijarde smartfona diljem svijeta. Prošle godine prodani je 1,3 milijarde, a samo prije pet godina tek 267 milijuna.
IFA 2016 u rujnu će donijeti i brojne nove smartwatcheve i akcijske kamere, kao i audio headsetove i slušalice, čije je tržište u velikom porastu. Kada je riječ o televizorima, naglasci će biti na funkcionalnosti gledanja videa na zahtjev te sadržaja na internetu – od YouTubea, preko Netflixa i drugih streaming servisa poput našeg Pickboxa do ostalih VoD sadržaja.
Kako prema procjenama organizatora IFA-e gledanje standardne televizije iz godine u godinu polako, ali sigurno pada – stopom od dva posto u 12 mjeseci – te kako gledanje internetskih sadržaja puno brže raste – stopom od 18 posto u 12 mjeseci, potreba za novim ekranima prilagođenima 4K sadržaju dostupom na internetu strelovito raste. Rečeno je kako je internet danas nova televizija, gledamo takav sadržaj na svim ekranima koje posjedujemo, i to stvara globalizaciju sadržaja.
Zanimljivo je i da se mijenja odnos prema društvenim mrežama. Tako Facebook više nije in ili out, on jednostavno – jest. Jer, čak 47 posto korisnika interneta, odnosno 1,6 milijardi ljudi koristi Facebook. No, u ovom segmentu događa se i jedna od najznačajnijih mijena – klinci više ne žele biti neprestano povezivi. Danas njih 42 posto kaže da da je važno da su povezivi, u bilo kojem trenutku, što je za 20 posto manje negoli 2009. godine.
Internet stvari danas definitivno utječe na svakidašnji život, a glavni su trendovi 3D printanje, dronovi, povezani automobili, pametni dom, mobilno plaćanje, nosiva tehnologija, video konzumacija, virtualna realnost, povezivi audio i e-zdravlje.
Hrvatska je na prezentaciji spomenuta samo jednom – na tržištu malih kućanskih aparata – kakvi se također predstavljaju na IFA-i – jedan od najvećih porasta bilježi se upravo u Hrvatskoj, u iznosu od 15 posto tijekom posljednjih godinu dana.
Zaključci su kako je današnji korisnik digitalnih tehnlogija evoluirao od povezivosti do potpune i neograničene integracije s tehnologijom. Prodaja digitalnih uređaja, s druge strane, u laganom je padu – za četiri posto. No, očekuje se preokret trenda zbog razvoja videa na zahtjev i pametnih domova.