Investicija od 100 milijuna dolara distribuirat će se u formi izravne potpore i povećane investicije u reklamiranje
Facebook, najveća društvena mreža i marketinška kompanija na svijetu obećala je investirati 100 milijuna dolara u novinarsku industriju u eri kada pandemija koronavirusa znači da su točne informacije dragocjenije nego ikad. 25 milijuna tako ide u financiranje lokalnih vijesti putem Facebook Journalism Projecta, dok preostalih 75 milijuna ide u 'dodatni novac potrošen na marketing' koji će se usmjeriti prema brojnim novinskim agencijama.
Izdavači će, naime, zadobiti vrlo teški financijski udarac zbog smanjene investicije u marketing, odnosno zbog reklama koje mnogi izdavači koriste za financiranje poslovanja. Istraživačka kompanija eMarketer smanjila je projekciju rasta globalnih medija za 3 posto, dok Reuters naglašava da bi virus američkoj reklamnoj industriji mogao odnijeti nekoliko milijardi dolara.
U vrijeme kada marketingaši planiraju zategnuti pojas, reportaže i vijesti visoke kakvoće su važniji nego ikad, s obzirom da je internet pun lažnih informacija koje se sve brže šire. 'Ako ljudima treba više dokaza da je lokalno novinarstvo važan element modernog društva, imaju ih sada' piše u službenoj Facebookovoj izjavi za medije.
Kompanija je obećala da će izbrisati sve dezinformacije na platformi, no naglašava da zdravstvena kriza također vrši pritisak na njihove moderatore. Naime, navala lažnih informacija je toliko velika da je jedan od kooperanata, Snopes, morao smanjiti proizvodnju vlastitih sadržaja kako bi poštedio zaposlenike koji pokušavaju moderirati hrpe novih sadržaja.
Facebook se planira usredotočiti na izdavače u najzahvaćenijim dijelovima svijeta. Prvi val potpore kreće idućeg tjedna kada će podijeliti 5000 dolara svakom od 50 lokalnih glasila diljem SAD-a i Kanade.
Kamo ide novac?
100 milijuna dolara dolazi povrh 300 milijuna koje je Facebook obećao potrošiti na programe, partnerstva i sadržaj početkom ove godine. Facebook tvrdi da je planirao potrošiti 300 milijuna tijekom 3 godine, pa je kasnije pokrenuo program kojim će lokalnim medijskim organizacijama pomoći povećati broj digitalnih pretplatnika.
Također je obećao investirati 4.5 milijuna funti u lokalno novinarstvo u Engleskoj.
Facebook kaže da korištenje njegovih usluga uključuje privatne poruke i videopozive bilježi rast, a razlog je povećan broj ljudi u samoizolaciji koji pokušavaju ostati u kontaktu s rodbinom i prijateljima. Facebook također bilježi pad zarade na reklamama kao i ostale kompanije. 'Naše poslovanje je ugroženo kao i sva ostala diljem svijeta' zaključuje službeni Facebookov blog.