Najkasnije do početka studenog Iskon Internet ponudit će personalizirani Iskon.TV koji uči temeljem vašeg korištenja i ukusa te vam u skladu s time nudi preporuke
Novo izdanje usluge Iskon.TV nadograđeno je serijom algoritama koje prate vaše ponašanje i konzumaciju televizijskog sadržaja te temeljem toga predlagati slične sadržaje koji bi vam se mogli svidjeti.
Kako će to funkcionirati? Pritiskom na nulu na daljinskom upravljaču televizora pokrenut ćete sučelje sastavljeno od nekoliko linija sadržaja.
Prva linija, nazvana Za mene, nudit će personalizirani sadržaj: emisije i drugi program koje redovno pratite, kao i preporuke temeljem dosad odabranog.
Algoritme za personalizaciju razvila je tvrtka Think Analytics, Googleov partner specijaliziran za TV pretragu i preporuku. Obuhvaćaju sve sadržaje koje Iskon.TV trenutno emitira, sadržaje snimljene unazad sedam dana (ako je aktivirana usluga Iskon.Snimalica), sadržaje iz Iskon.Videoteke te servis HBO On Demand. U razvoju je sudjelovala i tvrtka Beenius.
Osim emisija, kategorija, glumaca i redatelja raspoznaje i doba dana kad se određeni sadržaji najviše emitiraju. 'Ako u vašem domu ujutro gledate crtiće, a navečer akcijske filmove, osobne preporuke ponašat će se sukladno tome pa ujutro prikazati Spužvu Boba a navečer Batmana', rekao je Ivan Runje, voditelj marketinga proizvoda i usluga u Iskonu.
Kako je rekao predsjednik uprave Iskona Krešimir Madunović, algoritmi vrlo brzo uče i počinju preporučivati u skladu s korisnikovim preferencijama. Svaki član domaćinstva moći će imati vlastiti profil s vlastitim odabirom postavki i programa.
Novi Iskon.TV je besplatan
Richard Dowling iz tvrtke Think Analytics rekao je kako prema njihovim iskustvima - a rade sa 70 operatora u 35 zemalja - po uvođenju ovakvog sustava većina konzumacije TV sadržaja dolazi po preporuci.
Ustvrdio je također kako se po preporukama pokazao boljim od ljudskih uredničkih timova, s time da radi u stvarnom vremenu. 'Cilj nam je da 90 posto korisnika Iskona počne koristiti personalizirani Iskon.TV', dodao je Madunović.
Podaci o korisniku koje Iskon.TV prikupi tijekom korištenja bivaju anonimizirani i ne napuštaju Hrvatsku, a korisnici u bilo kojem trenutku mogu prestati koristiti taj način rada i vratiti se na dosadašnji.
Iduće tri linije preporučivat će sadržaje prema najčešće gledanim kategorijama u cijelom domu. Osim toga, na raspolaganju su linija sa spremljenim sadržajima te postavke u sklopu kojih, između ostalog, možete odabrati hoćete li prijeći na personalizirani način rada ili ćete nastaviti koristiti dosadašnji.
Novo sučelje obuhvaća i mogućnost pretraživanja deset tisuća sadržaja iz Iskonove ponude, koja između ostalog omogućava pretragu za sadržajem kojeg se emitira na više različitih kanala. Iskon Internet će ovu uslugu nuditi u sklopu postojećih paketa bez posebne naknade.
Od srijede, 11. listopada, bit će dostupna za prvih pet tisuća korisnika Iskonovih usluga, da bi najkasnije tijekom idućih mjesec dana nakon toga bila ponuđena svim korisnicima.
Stiže i pametni Wi-Fi
Iz Iskon.Laba također je izašlo i rješenje Iskon.Smart Wi-Fi, koje bi trebalo riješiti probleme zbog slabe pokrivenosti signalnom bežičnog interneta zbog debelih zidova, velikog broja priključenih uređaja...
Riječ je, pojasnio je Iskonov član uprave i šef tehnike Vedran Žitnjak, o uređaju koji se jednostavno nadograđuje na postojeće preusmjerivače (routere), a koji bi trebao ponuditi potpunu pokrivenost stambenih i uredskih prostora, mrežu frekvencije pet GHz na koju neće utjecati susjedne mreže, mogućnost odvojenog korisničkog profila za goste i uvođenja roditeljskog nadzora pomoću kojeg ćete, recimo, moći isključiti Wi-Fi u unaprijed određenom trenutku.
Za prvih 500 korisnika pripremljena je promotivna cijena od 39 kuna mjesečno.