SIGURNOST U PROMETU

Istraživanje: Samovozeći automobili mogu spriječiti neke nesreće, ali...

08.06.2020 u 13:18

Bionic
Reading

Logika iza samovozećih automobila je sljedeća: ako ljudi uzrokuju nesreće i zamjenimo ih strojevima, trebali bismo imati manje nesreća. Prema najnovijoj studiji sa Insitute fo Hightway Safetyja, situacija je ipak malo drukčija

Svaki automobil će, u nekon ne tako dalekoj budućnosti, imati opciju preuzimanja kontrole od vozača (na vozačevu želju, naravno). Ideja o potpuno automatiziranom svijetu vozila zvuči kao utopija - pogotovo ako uzmemo u obzir da će se umjetna inteligencija za volanom bolje snalaziti nego rastreseni vozač, piše Business insider.

Prema najnovijoj studiji koju je proveo Insurance Institute for Highway Safety gore navedeni scenarij nije nužno istinit. Čak i da su automobili potpuno autonomni, istraživanje tvrdi da bi se i dalje dogodilo dvije trećine potencijalnih sudara.

Prema državnoj anketi, tvrdi studija, 9 od 10 sudara uzrokuju sami vozači, no pažljivija analiza nalaže bi se 'uvođenjem autonomnog sustava za vožnju spriječila svega trećina tih sudara.' Institut nalaže da bi se uvođenjem autonomne vožnje i preciznih mjernih instrumenata smanjio broj sudara, ali tek u malom postotku - jednostavno zato jer nisu dovoljno učinkoviti.

Samovozeći automobili, prema tome, mogu spriječiti dio ljudskih grešaka, no ne mogu pomoći pri složenijim scenarijima koji zavise o predviđanju.

Kada stroj može pomoći?

Kada je vidljivost niska ili kad je vozaču smanjena pažnja, samovozeći automobili su jako korisni. Isto vrijedi i za sudare koje uzrokuje alkohol, droge ili zdravstvene komplikacije. Sudari koji, u realistično okruženju, zauzimaju svega trećunu svekupnog broja sudara. Ostale dvije trećine, prema studiji, se i dalje dese osim ako vozila nisu specifično programirana za odeđene vrste scenarija.

Greške koje se može izbjeći su, primjerice, biciklisti koji ulete u slijepi kut, prepoznavanje motorista i izbjegavanje presretanja, neadekvatni manevri za izbjegavanje i ostale standardne greške pri vožnji motornog vozila.

Naravno, predstavnici auto industrije izdali su prigovor u obliku objave na blogu. PAVE - organizacija koja objedinjuje brendove poput Forda, General Motorsa, Waymoa, Lyfta, Daimlera, Volkswagena i drugih kažu da se, dapače, ovi sustavi za autonomnu vožnju razvijaju sa sigurnošću kao prvim i glavnim principom.

U raspravi ispod članka, predstavnici industrije napisali su:

'Autori studije tvrde da se 'trećina ozbiljnih nesreća ne bi nikad desila da su računala za autonomnu vožnju bila dizajnirana da reagiraju na ono što vide' što je otprilike isto kao da su napisali 'pikula se neće kotrljati ako nije okrugla'.