statistika

Koja su mjesta u avionu najsigurnija?

17.07.2017 u 09:05

Bionic
Reading

Brojni stručnjaci do sada su navodili da su sva mjesta u avionu jednako sigurna, no nakon ovih rezultate, razmislit ćete prije nego što odaberete sjedalo

Strah od aviona nije ništa neobično. Bilo da se radi o strahu od visina ili strahu od avionske nesreće. Popular Mechanics donosi rezultate istraživanja koji pokazuju koja avionska mjesta su najsigurnija.

Dva kriterija

Istraživanje je bazirano na 20 slučajeva avionskih nesreća, pohranjenih u arhivi National Transportation Safety Boarda koji su se u Americi dogodili od 1971. godine. Korišteno je samo 20 slučajeva, jer se željelo uvažiti kriterije po kojima:

  • ima preživjelih putnika
  • postoji zapisnik o tome gdje je koji putnik sjedio

Brojni stručnjaci do tada su navodili da su sva mjesta jednako sigurna, odnosno opasna. Da ukoliko dođe do kvara i nesreće, nije bitno gdje sjedite. No nakon brojnih tjedana istraživanja, podijelili su avion u četiri odjeljka: prednji (takozvani business class), prije krila, na krilu i stražnji dio.

U 11 od 20 analiziranih slučajeva, preživjeli su ljudi koji su sjedili - iza.

Infographic: Which Plane Seats Are Safest? | Statista You will find more statistics at Statista

Nije sve kristalno jasno

Kod nesreća gdje su položaji sjedenja putnika bili dostupni, analizirali su šanse za preživljavanje u različitim dijelovima aviona.

Rezultati su pokazali da najveći postotak preživljavanja imaju putnici koji su sjedili iza, i to čak 69 posto. Dio iznad krila je imao 56 posto šanse za preživljavanjem, isto kao i dio ispred krila. Putnici u business class dijelu (koji je u avionima prvih 15 posto sjedišta) su imali najmanju šansu za preživljavanjem - tek 49 posto.

Samo u četvrtini slučajeva su oni koji su sjedili naprijed imali prednost, a u jednom slučaju položaji sjedenja su bili nepoznati.

1982. godine, kada je Air Florida imala nesreću u Washingcon D.C.-u i kada se Eastern 727 srušio na Kennedyevoj zračnoj luci u New Yorku 1972. godine, jedini preživjeli su sjedili u zadnjih par redova. Također, kada je avion United DC-8 ostao bez goriva 1978. svih sedam preminulih su sjedili u prva četiri reda.

Da situacija nije baš kristalno jasna navodi pak podatak o pet slučajeva gdje su prednost imali oni koji su sjedili više naprijed, u nesrećama koje su se dogodile između 1988. i 1992. godine. U nesreći sa United DC-10 u Sioux Cityju, koja se dogodila 1989. godine, većina od 175 preživjelih je sjedila u području ispred krila.