KABRIOLET SNOVA

Legendarni Mercedes-Benz 300 SL Roadster slavi 60 godina

30.03.2017 u 08:12

Bionic
Reading

Mercedes-Benz je napravio neke nezaboravne automobile u svojoj dugoj povijesti, ali malo se njih afirmiralo kao klasik poput modela 300 SL Roadster

Kabriolet verzija kultnog 300 SL Gullwinga (lansiranog 1954. godine), 300 SL Roadster predstavljen je salonu automobila u Ženevi 1957. godine. 

Poticaj za skidanjem krova s modela 300 SL, prema navodima proizvođača, došao je u velikoj mjeri sa sjevernoameričkog tržišta. 800 od 1400 Gullwinga napravljenih u tom trenutku već su bili poslani u SAD, gdje su kupci bili gladni za kabriolet verzijom. 

Transformacija iz kupea u kabriolet je zahtijevala dosta dodatnog ojačanja karoserije, do kraja postupka pretvorbe roadster je težio 120 kilograma više od verzije s fiksnim krovom, ali to nije previše umanjilo njegove sportske sposobnosti.

Nešto od te težine je umanjeno 1962. godine kada je Mercedes zamijenio originalni blok motora od lijevanog željeza s aluminijskom verzijom, te tako uštedio gotovo 4,5 kilograma. Trolitreni redni šesterocilindraš razvijao je 215 konjskih snaga.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster
  • Mercedes-Benz 300 SL Roadster
  • Mercedes-Benz 300 SL Roadster
  • Mercedes-Benz 300 SL Roadster
  • Mercedes-Benz 300 SL Roadster
  • Mercedes-Benz 300 SL Roadster
    +9
Mercedes-Benz 300 SL Roadster Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler

To nije bila jedina nadogradnja koja je došla na putu. Opcija u kojoj je ponuđen tvrdi krov je stigla 1958. godine, godinu i pol dana nakon lansiranja, disk kočnice su postale dostupne 1961 godine. Do kraja proizvodnje 1963. Mercedes je napravio 1.858 komada, a svaki preživjeli primjerak je vrlo tražen među kolekcionarima. Ovih dana, originalni kvalitetniji Mercedesi 300 SL Roadsteri se prodaju na aukcijama za više od milijun dolara po komadu.

Mercedes-Benz 300SL Roadster Autor: RM Sotheby's