Tužba protiv najveće društvene mreže svijeta zbog praćenja korisničkih aktivnosti odbačena je uz obrazloženje kako su tužitelji odgovorni za privatnost svojih povijesti pretraživanja interneta
Sudac okružnog suda u San Joseu (Kalifornija, Sjedinjene Države) Edward Davila odbacio je tužbu protiv Facebooka kojom je ta društvena mreža optužena za praćenje aktivnosti korisnika na internetu i nakon što su se izlogirali s njenih stranica.
Tužitelji su tvrdili kako Facebook koristi Like na drugim web odredištima za praćenje aktivnosti korisnika na internetu, što je u suprotnosti sa zakonima o zaštiti privatnosti i prisluškivanju.
No, sudac Davila je odbacio tužbu uz obrazloženje kako tužitelji nisu uspjeli dokazati kako su pretrpjeli bilo kakvu realnu ekonomsku štetu ili gubitak, kao ni kako je Facebook točno presretao ili prisluškivao njihove komunikacije online.
Mogli su, obrazložio je sudac Davila, poduzeti mjere kako bi njihove povijesti pretraživanja ostale u domeni privatnog (primjerice, koristeći alat kojeg nudi Digital Advertising Alliance ili anonimni režim surfanja).
Kako funkcionira Facebookov Like?
Klikom na Like na web odredištima vanjskih dobavljača moguće je podijeliti sadržaj na Facebooku bez potrebe za kopiranjem i dijeljenjem poveznice u objavu statusa na toj društvenoj mreži.
Kad posjetite web stranicu s takvom opcijom vaš web preglednik šalje o tome informacije kako u Facebook tako i na računalni poslužitelj na kojem je web stranica postavljena.
Odbacivanje tužbe znači kako tužitelji više ne mogu tužiti Facebook zbog kršenja prava na privatnost i prisluškivanja, ali mogu zbog kršenja odredbi ugovora.
Australski bloger o internetskoj sigurnosti Nik Cubrilovic bio je prvi koji je još 2011. godine javno otkrio kako Facebook prati kamo sve njegovi korisnici nastaju surfati i nakon što se odlogiraju.
U Facebooku su tad tvrdili kako je riječ o sigurnosnoj mjeri koja priječi pokušaje drugih osoba da se logiraju u vaš korisnički račun) te kako ne koriste internetske kolačiće (cookies) kako bi pratio korisnike i skupljao podatke koje bi prodavao oglašivačima i drugim zainteresiranim stranama.
No, prije tri godine su počeli koristiti te podatke za ciljano kontekstualno oglašavanje. U korisničkim postavkama moguće je Facebooku uskratiti takve podatke, piše Guardian.