Do 2030. godine metaverzum bi trebao globalnoj ekonomiji pridodati pet bilijuna dolara vrijednosti, a iduća bi godina mogla biti prekretnica tijekom koje će biti određeno kojim će smjerom krenuti
Tijekom ove godine posvuda smo imali prilike naletjeti na barem nešto vezano uz metaverzum.
Nakon što se krajem 2021. godine Facebook rebrandirao u Meta Platforms puno se drugih igrača odlučilo ponuditi vlastite vizije digitalnih svjetova u kojima možemo raditi, igrati se i družiti na jednoj sveobuhvatnoj platformi.
Do 2030. godine metaverzum bi trebao globalnoj ekonomiji pridodati pet bilijuna američkih dolara vrijednosti, a iduća bi godina mogla biti prekretnica tijekom koje će biti određeno kojim će smjerom krenuti.
Stoga donosimo pregled pet najvažnijih trendova za metaverzum koje treba očekivati u godini koja je pred nama.
Novi marketinški kanal
Kao što je bilo s internetskim tražilicama i društvenim mrežama, marketing i oglašavanje će vjerojatno biti pogonsko gorivo koje će metaverzum učiniti sveprisutnim.
U to vjeruju brojne velike tvrtke koje su već počele graditi svoju prisutnost u metaverzum, poput banaka HSBC i JP Morgan ili modnih divova kao što su Nike i Gucci.
Za očekivati je kako će fokus biti na gradnji korisničkog iskustva i odnosa sa svakim kupcem i korisnikom pojedinačno.
Također, vjerojatno će doći do utrke za što bolje pozicioniranje, kako u gradnji vlastitih platformi, tako u naseljavanju postojećih poput Meta Platforms, Fortnitea, VR Chata ili Decentralanda.
Korporativni virtualni svjetovi
Metaverzum bi mogao donijeti platforme, alate i virtualne svjetove u kojima se može učinkovitije i pametnije raditi na daljinu.
Spojit će se s idejom digitalnih blizanaca, virtualnih simulacija proizvoda, procesa i poslovanja u stvarnom svijetu koje se koristi kako bi se testiralo prototipe u sigurnom okruženju.
Osim toga, koristit će ga se za obuku, uvođenje novih zaposlenika u posao i slične zadaće.
Web3 i decentralizacija
Jedna od vizija budućnosti metaverzuma predviđa decentralizaciju, oslonjenu na tehnbologiju blockchaina, iz koje će izrasti novi internet izvan kontrole globalnih korporacija, koje više neće moći cenzurirati neistomišljenike.
Kupovina vlasničkih prava trebala bi dati pojedincima glas pri odlučivanju kako će funkcionirati virtualna domena u čijoj izgradnji sudjeluju. S vremenom bi to trebalo dovesti do uspostave virtualnih demokracija i zajednica u vlasništvu korisnika.
Nepromjenjivi tokeni (NFT-ovi) u tome će igrati posebnu ulogu jer će biti korišteni kako bi predstavljali digitalnu robu koju je moguće nositi, njome trgovati i prikazati ju.
Virtualna i proširena stvarnost
Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti ključne su za imerzivni aspekt metaverzuma. Treba očekivati kako će postati još interaktivnije i lakše za korištenje, pri čemu će glavni akteri biti Meta Platforms, Apple, Google i Microsoft.
No, vjerojatno neće stati na konzolama već ćemo moći vidjeti odijela s haptičkom povratnom spregom, kakva već koriste u američkoj agenciji NASA-i i tvrtci SpaceX za siumulaciju ekstremnih uvjeta kakvi vladaju u svemiru.
Nekoliko startupova eksperimentira i s tehnologijama koje bi mogle omogućiti i podražaje za osjet njuha.
Napredniji avatari
Likovi koji će nas predstavljati u metaverzumu također će biti nadograđeni i usavršeni. Neki će izgledati poput nas u stvarnom svijetu, dok će drugi biti kao da su s druge planete.
U razvoju su tehnologije (Ready Player Me i Zepeto, recimo) koje će omogućiti prijenos avatara s jedne platforme na drugu.
Korake naprijed treba očekivati i u tehnologijama bilježenja pokreta, a moguće je i kako ćemo upravljanje našim avatarima prepustiti umjetnoj inteligenciji, piše Forbes.