DIGITAL CIVILITY INDEX

Microsoftovo istraživanje otkriva tamnu stranu interneta

13.02.2017 u 14:45

Bionic
Reading

Svaki drugi ispitanik u Microsoftovu istraživanju izuzetno je zabrinut zbog načina na koji se interakcija odvija na internetu. Pet najčešćih rizika su neželjeni kontakt, zlobno tretiranje, provociranje, primanje neželjenih poruka seksualnog sadržaja i online maltretiranje

U Microsoftu su proveli istraživanje Digital Civility Index (Indeks kulture ponašanja na internetu) kako bi ispitao razinu uljudnosti kroz razne online interakcije te upozorili na tamniju stranu interneta i njegove opasnosti za odrasle i mlade.

Digital Civility Index mjeri doživotnu izloženost potrošača online rizicima, a računa se pomoću postotka potrošača koji su u nekom trenutku bili izloženi barem jednom od 17 različitih rizika na internetu. U ispitivanju provedenom u 14 zemalja sudjelovali su mladi u dobi od 13 do 17 godina i odrasli u dobi 18-74 godina, u omjeru 50 posto žena i 50 posto muškaraca.

Svaki drugi ispitanik izuzetno je zabrinut zbog načina na koji se interakcija odvija na internetu i vjeruje kako će se rizici u budućnosti povećavati. Pet najčešćih online rizika su neželjeni kontakt, zlobno tretiranje, provociranje (trolling), primanje neželjenih poruka seksualnog sadržaja i online maltretiranje.

Gotovo dvije trećine (65 posto) ispitanika izjavilo je kako su bili žrtve barem jednog od navedenih rizika online interakcija, a taj postotak je narastao na 78 posto kada su sudionici, pored osobnih, navodili i iskustva svojih prijatelja ili članova obitelji. Zabrinjava to što 62 posto ispitanika nije sigurno ili ne zna kome se obratiti za pomoć u slučaju da se susretne s online rizicima.

Nešto više od pola (51 posto) svih ispitanika susrelo se licem u lice s počiniteljem internetskog nasilja, a to je doživjelo čak 58 posto mladih ispitanika.

Ispitanici su zaključili kako su stvarne životne posljedice negativnih online interakcija gubitak povjerenja u druge, povećani stres i manjak sna. 42 posto ih je promijenilo svoje postavke privatnosti na društvenim mrežama ismanjilo količinu osobnih informacija za dijeljenje. Gotovo svaki treći (30 posto) je izjavio kako je izgubio povjerenje u ljude, 23 posto je bilo pod većim stresom, a 18 posto je izgubilo prijatelja.

Evo što iz Microsofta preporučuju kao načela kulturnog ponašanja na internetu:

1) Živi prema zlatnom pravilu. U svakoj online interakciji djelovat ću s empatijom, dobrotom i suosjećanjem i ponašati se prema svakome dostojanstveno i s poštovanjem.

2) Poštuj različitosti. Poštivat ću kulturne razlike i različita mišljenja. Ako se ne slažem u mišljenju, postupit ću promišljeno i izbjegavati vrijeđanje i osobne napade.

3) Zaustavi se prije odgovaranja. Zaustavit ću se i razmisliti prije nego što odgovorim na ono s čime se ne slažem. Neću objavljivati niti slati ništa što bi nekoga moglo povrijediti, uništiti mu ugled, ugroziti moju ili tuđu sigurnost.

4) Založi se za sebe i druge. Ako se ne osjećam sigurno, reći ću nekome, pružit ću podršku onima koji trpe online nasilje ili okrutnost, prijavit ću svaku aktivnost koja prijeti nečijoj sigurnosti i sačuvati dokaze neprimjerenog ponašanja.