PUTOVANJE U SVEMIR

Musk otkrio zašto mu je drago da je živ i u detalje predstavio rakete nove generacije

30.09.2019 u 12:51

Bionic
Reading

Predsjednik privatne kompanije za svemirske letove najavio je eru putovanja prema drugim svjetovima, a sve je opravdao dobrom starom borbom za opstanak

Elon Musk, osnivač i direktor SpaceX-a, nedavno je gledateljstvo svojeg prijenosa uživo uputio u svoje planove za 'širenje svijesti izvan područja Zemlje' uz pomoć nove svemirske letjelice. S njegove lijeve strane bio je Falcon 1, letjelica koja je preživjela toliko katastrofalnih propusta da je skoro uzrokovala bankrot SpaceX-a, dok je na desnoj stajao prototip masivnog Spaceshipa Mark 1, nove rakete od nehrđajućeg čelika visoke oko 50 metara.

'Prije jedanaest godina SpaceX je konačno uspio doseći orbitu. Da taj let nije uspio, vjerojatno bismo bankrotirali - no eto, imali smo sreće.'

Nova raketa koju je SpaceX složio sat ili dva prije Muskovog govora očigledno ga je jako razveselila. 'Ovo je zbilja inspirativno' komentirao je Musk te je naglasio da će njezina konačna verzija na lansirnoj platformi biti visoka do 150 metara, da će nositi desetke ljudi i da će moći prevoziti posadu direktno u baze na Marsu i Mjesecu, prenosi Business Insider.

'Na svijetu postoji hrpa problema i njihovo rješavanje je jako važno, no također ponekad treba stvarati stvari koje nas čine sretnima samo zato jer smo živi' rekao je Musk. 'Pretvaranje Zemljana u civilizaciju koja putuje svemirom - koja kreće među zvijezde - jedna je od stvari zbog kojih je barem meni drago da sam živ. Uostalom, zapitajte se - želite li budućnost u kojoj odlazimo među zvijezde i imamo baze na brojnim svjetovima ili onu u kojoj smo zatočeni na Zemlji? Ja bih radije ono prvo.'

Izvor: Društvene mreže / Autor: SpaceX

U animaciji predstavljenoj na Twitteru, SpaceX je objasnio kako će funkcionirati rakete nove generacije. Za početak, Starship će se lansirati u orbitu pomoću ogromnog sustava pod imenom Super Heavy koji je opremljen sa nekoliko desetaka manjih raketnih motora Raptor. Super Heavyjev zadatak je odvući Starship u orbitu, odvojiti se i pasti nazad prema Zemlji. Nakon što ga ponovno napune gorivom, sustav može odletjeti u orbitu s drugim Starhipom koji će se susresti s prvim, napuniti rezervoare metanom i kisikom - tekućinama koje se mogu proizvesti na Zemlji i Marsu i omogućiti mu da krene na put prema svojem cilju.

Opasnosti tijekom putovanja

Starship je tijekom usavršavanja prošao kroz nekoliko promjena, uključujući rafiniranje donjih krila, kao i onih bliže vrhu letjelice, a najzamjetljiviji dodatk je dodatak toplinskog štita na donjem dijelu letjelice.

SpaceX je tri krilca koja su služila kao noge za slijetanje te ih je zamjenio sa šest nožica koje se izvlače kada letjelica treba sići na tlo.

'Za početak, spuštate se brzinom meteorita i definitivno vam ne odgovaraju visoke temperature' rekao je Musk, naglasivši potrebu za nehrđajućim čelikom kao valjanom alternativom ugljikovim vlaknima. Redizajnirana krila letjelici pomažu da održi visinu, stabilnije uspori i izdrži ekstremno visoke temperature zahvaljujući toplinskom štitu. 'Starship će se spuštati poput padobranca te će se nakon toga samo okrenuti i spustiti. Uživo će to izgledati totalno ludo' rekao je SpaceX-ov predsjednik.

od ideje do stvarnosti

Ovako izgleda izvjesna budućnost: Od pristaništa za Uberove avione do svemirskih kuća na napuhavanje

Pogledaj galeriju

Potreba za učestalim letovima

Musk i kompanija procjenjuju da bi u idealnim okolnostima Starship mogao uzletjeti i sletjeti tri puta dnevno, što znači oko 1000 puta godišnje. Svaki let prenosi oko 150 tona tereta, što znači 150.000 tona godišnje - 333 puta više od sveukupne mase Međunarodne svemirske stanice. Današnje rakete, usporedbe radi, u svemir mogu prenijeti 300 tona tereta godišnje. 'Uzmemo li sve u obzir, postoji realna šansa da ćemo ljude moći slati u svemir već iduće godine, no prije toga ćemo napraviti hrpu testnih letova kako bismo osigurali njihovu sigurnost.' komentirao je Musk.

Ono o čemu predsjednik SpaceX-a nije pričao su održivi sustavi koji će putnicima pružati sve osnovne uvjete za život, uključujući sustav za reciklažu otpada. Put na prema Marsu i Mjesecu nije kratak, čega su svjesni svi potencijalni putnici na susjedne svjetove.