Ministarstvo pravosuđa i domaće IT tvrtke IN2 i SV Group predstavili su rezultate projekta implementacije novih tehnologija u hrvatske sudove. Povezivanje sudova s drugim državnim tijelima, nove analitičke mogućnosti i Baza znanja doprinijet će učinkovitijem i bržem rješavanju sporova na svim razinama
Sudske presude na svim razinama sustava u skoroj će se budućnosti donositi mnogo brže, zaključak je svečanog zatvaranja projekta 'Jačanje kapaciteta ljudskih potencijala državnog odvjetništva/USKOK-a'. Nositelj projekta je Ministarstvo pravosuđa, točnije Državno odvjetništvo, a izveli su ga domaće IT tvrtke IN2 i SV Group. Sredstva su povučena iz programa Europske unije za Hrvatsku IPA 12, a za tu je potrebu dodijeljeno 208.000 eura.
Na predstavljanju rezultata koji su izneseni u utorak u prostorima tvrtke IN2 u centru City Plaza Zagreb naglašeno je kako su svi postavljeni ciljevi ispunjeni u roku. Općeniti cilj bio je povećati učinkovitost pravosuđa kroz podršku poslovnim procesima i ljudskim potencijalima.
'Ostvareni ciljevi temelj su za učinkovitiji rad sustava', istaknuo je glavni državni odvjetnik i voditelj projekta Dražen Jelenić. Dodao je da je implementacija novih tehnologija u pravosudni sustav 'nužna za procesuiranje počinitelja kaznenih djela i za postupke u kojima se štiti imovina Republike Hrvatske'.
Baza znanja omogućit će razmjenu podataka i sa sudovima drugih država
Novi sustav olakšava razmjenu informacija i podataka među ministarstvima, samim sudovima, ali i državnim odvjetništvima drugih zemalja kroz tri komponente.
- Izgrađen je potpuno novi univerzalni sustav koji služi kao središnja točka za povezivanje informacijskih sustava državnih odvjetništava s drugim državnim tijelima. Na taj su način povezani registri Porezne uprave Ministarstva Financija, zemljišne knjige, sudski registri, kaznene i prekršajne evidencije i eSpis Ministarstva pravosuđa. Uz to, razmjenjuju se i dokumenti s Ministarstvom unutarnjih poslova.
- Ojačane su analitičke sposobnosti državnog odvjetništva. Stručnjaci su u 10 dana educirali 90 sudskih službenika u četiri najveća grada.
- Stvorena je državnoodvjetnička Baza znanja koju djelatnici koriste u svakodnevnom radu i kojoj je cilj prikupiti iskustva i prakse u radu državnog odvjetništva u zemlji, a u bazu je također moguće unositi nove sadržaje. Osim na nacionalnoj razini, baza će sadržavati podatke iz drugih država, uključujući članice Europske unije.
Novi sustav jedan je od ključnih koraka ka učinkovitijem pravosuđu
Projekt je započeo u veljači prošle godine i predviđeno razdoblje provedbe bilo je 18 mjeseci, do 6. kolovoza 2018., a provele su ga u konzorciju dvije domaće IT tvrtke - IN2 i SV Group.
Voditeljica projekata Ministarstva pravosuđa Vedrana Vuković Tarabić istaknula je kako je u cilju unaprjeđenja sustava ministarstvo nabavilo informatičku opremu, video-konferencijski sustav i opremu za pretvaranje govora u tekst. No za daljnje poboljšanje učinkovitosti bit će potrebna i obnova zgrada.
'E-komunikacija u sklopu trgovačkih sudova već je implementirana, a kreće i implementacija u drugim sudovima, počevši od općinskih', rekla je. 'U sljedeće dvije godine očekujemo poboljšanje infrastrukturnih uvjeta u pravosuđu'.
'Ovaj je projekt ponudio jedinstveno IT rješenje za upravljanje ljudskim potencijalima, ali i imovinom', zaključila je.
Mirjana Jurković, članica Uprave IN2 naglasila je kako su tijekom projekta nailazili na poteškoće, no uspješno su ih savladali zahvaljujući naporima svih strana. Tvrtka već 25 godina razvija softverska rješenja za različite privatne i javne klijente te su već radili na nekoliko projekata za državu – od pravosuđa preko pomorstva, socijalne i nacionalne sigurnosti i zaštite okoliša do integracije zemljišnih knjiga. Zapošljavaju preko 600 ljudi u 6 država regije.
U postupku su i drugi projekti
IN2 je sa Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) potpisao ukupno tri ugovora vrijedna 1,2 milijuna eura, među kojima je i ovaj. Dogovoreni projekti financirani su iz pretpristupnog programa IPA, a njihov krajnji korisnik je Ministarstvo pravosuđa.
Osim predstavljenog projekta, IN2 radi još na projektu Razvoja jedinstvenog IT sustava za zatvorsku administraciju (ZPIS) vrijedan 511.500 eura te na projektu nabave opreme za jačanja kapaciteta ljudskih potencijala DORH-a i USKOK-a koji je vrijedan 476.650 eura.
'Projekt IT sustava za zatvorsku administraciju obuhvaća njegov dizajn, razvoj, implementaciju i testiranje te edukaciju s ciljem poboljšanja učinkovitosti cjelokupnog zatvorskog i probacijskog sustava. Sustav će poboljšati poslovne procese Uprave za zatvorski sustav i drugih pravosudnih službi koje obrađuju podatke o okrivljenicima te obuhvatiti različite evidencije i podatke koje će biti povezani u cjelovitu bazu podataka zatvorenika', stoji na stranicama tvrtke IN2.