Estonski startup Taxify pokrenut je 2013. godine. Trenutno ima 15 milijuna aktivnih korisnika u 31 državi, s naglaskom na Europu i Afriku. Što se susjednih zemalja tiče, prisutni su u Srbiji od 2015. godine, a od danas posluju i u Zagrebu
Kao što je tportal već pisao, u Zagrebu je od 27. studenog dostupna nova platforma za dijeljenje prijevoza Taxify.
'Našu platformu možete pronaći u trgovinama aplikacijama iStore i Google Play te osigurati vožnje s posebnim popustima. Povodom pokretanja usluge nudimo čak 50 posto popusta na vožnju, a i nakon toga bit ćemo najkonkurentniji s cijenama - naknada za početak vožnje iznosit će šest kuna, cijena vožnje 0,6 kuna po minuti, a cijena vožnje prema kilometru 3,6 kuna. Korisnici uvijek prije narudžbe mogu vidjeti procijenjenu cijenu usluge prijevoza za svoju rutu', rekao je tportalu Daniel Tutić, direktor Taxifyja za Hrvatsku.
OBRATITE PAŽNJU
Mislite da je punjenje smartfona preko noći dobra ideja? Pročitajte ovo
Tutić je diplomirao na smjeru financija pri zagrebačkom Ekonomskom fakultetu. Prije Taxifyja radio je na različitim položajima u prijevozničkoj i industriji organizacije događanja.
Sudeći po podacima na njegovom profilu na poslovnoj društvenoj mreži LinkedIn, Taxify ga je preoteo upravo Uberu, u kojem je proveo proteklih godinu dana. Radio je također i na analizi poslovnih procesa u uredu gradonačelnika grada Zagreba, kao i u tvrtki Tutico, koja je u vlasništvu poznatog kantautora Zrinka Tutića.
Veće provizije, posebni bonusi, nema ekskluzive
Estonski startup Taxify pokrenut je 2013. godine. Trenutno ima 15 milijuna aktivnih korisnika u 31 državi, s naglaskom na Europu i Afriku. Što se susjednih zemalja tiče, prisutni su u Srbiji od 2015. godine. U tvrtku su dosad između ostalih uložili Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital i suosnivač startupa TransferWise Taavet Hinrikus.
Taxify će isprva biti dostupan samo u Zagrebu, ali Tutić je ustvrdio kako razmišljaju i o proširenju platforme na druge hrvatske gradove u budućnosti.
Aplikacija i usluga uvelike su nalik Uberovoj: odaberete mjesto preuzimanja i odredište, pratite vozača dok pristiže do vas, plaćate bezgotovinski i možete ocijeniti vožnju.
Po čemu se onda razlikuju od konkurencije?
'Naše dosadašnje iskustvo pokazalo je da samo sretni vozači stvaraju sretne korisnike, to je jedini put za bolji i dugoročno održiv biznis. Stoga nam je otpočetka misija stvoriti pošteniju platformu.
Trudimo se biti maksimalno učinkoviti u našem internom funkcioniranju kako bismo vozačima partnerima mogli ponuditi značajno veće provizije te posebne bonuse koji povećavaju njihovu zaradu. Konkretno, u Zagrebu ćemo naplaćivati čak do 40 posto manje provizije od naše konkurencije.
Druga ključna razlika je da mi ne uvjetujemo ekskluzivnost našim partnerima, ne inzistiramo da rade isključivo s nama. Platforma smo koja povezuje putnike i vozače, bez obzira je li riječ o klasičnim taksistima ili malim privatnim biznisima.
Isto tako, europska smo platforma i razumijemo važnost regulative. Prijevoz je iznimno lokaliziran biznis i nužno je razumijevanje svih lokalnih zakonitosti i problema. Imamo mali i učinkoviti lokalni tim ovdje u Zagrebu koji je doprinio relativno brzom lansiranju platforme', pojasnio je Tutić.
Regulativa ih ne brine
S regulatornim tijelima surađuju, dodao je, i žele surađivati u rješavanju problema koji muče građane, primjerice oko gradskih gužvi i općenito prometa u gradovima.
'Hrvatska je već povukla regulatorne poteze koji omogućavaju veću konkurenciju. Zadovoljni smo što imamo priliku lansirati platformu u Zagrebu. Dat ćemo sve kako bismo pomogli i vozačima i putnicima. Platforma smo koja povezuje korisnike s hrvatskim vozačima. Ne vidim da bismo mogli doći u sukob s onim što se naziva tradicionalnom industrijom', uvjeren je Tutić.
U uredu za Taxifyja za Hrvatsku trenutno rade četiri stalno zaposlena djelatnika različitih profila i iskustvom u industriji. Na pitanje koliko korisnika i vozača u Taxifyju očekuju tijekom prvih godinu dana rada Tutić nije dao konkretan odgovor.
'Zagreb je sjajno okruženje za pružanje usluge dijeljenja prijevoza pa smo stoga brzo uspjeli osigurati pouzdanu flotu vozača. Stoga se i nadamo odličnim rezultatima u prvih godinu dana', zaključio je Tutić.