Firaxisov najnoviji nastavak popularne videoigre Civilization u sedmoj iteraciji donosi nekoliko zanimljivih promjena, a njihova inspiracija seže u pravu povijest
Fanovi Civilizationa novi nastavak čekaju već skoro deset godina. Civilization VII, kojeg bismo trebali zaigrati iduće veljače, u centralni fokus stavlja prolazak vremena te je uvelike inspiriran evolucijom glavnog grada Engleske - od drevnog Rima do danas.
Sve je, piše BBC, počelo s mapom Londoniuma, kako su ga zvali Rimljani. 'Londinium je izgledao kao svaki drugi granični grad u Rimskom carstvu - imao je amfiteatar, kupatila i klimavi most koji je prelazio preko južnog dijela Temze', rekao je dizajner igre Ed Beach. 'Htio sam vidjeti kako je grad evoluirao te kako je s vremenom prosperirao'. Upravo su te lekcije iz povijesti u srcu nove igre.
Serijal Civilization se od 1991. prodao u 70 milijuna kopija, a njegov posljednji nastavak stigao je 2016. Pitanje koje se, tim rečeno, postavlja jest što razvojni programeri iz Firaxisa planiraju za idući nastavak.
Prošli su nastavci igrače stavljali u čizme jedne civilizacije koju predvodi jedan vođa - poput SAD-a i Roosevelta ili Kleopatre i Egipta, na primjer. Firaxis, doduše, kaže da taj dizajnerski izbor nedovoljno pokazuje kako su se gradovi razvijali te kako su na njihovu evoluciju tragove ostavile mnoge kulture. U novom će nastavku igrači moći početi s Rimljanima, počevši razvoj iz 'ere antike'. Nakon što prijeđu u novu eru 'eru istraživanja' dobit će priliku postati Normani i graditi na onome što su postavili Rimljani. Igrini su autori inspirirani Ludgateom, povijesnom lokacijom na zapadnom ulazu bivšeg Londonskog zida.
'London se mijenjao i rastao, no i dalje se tu vidi kako su ga gradili i Rimljani' rekao je Beach. Upravo taj slojeviti pristup razvoju civilizacija nalazi se u srcu novog nastavka - razlika je u temeljima i izgradnji na onome što je došlo prije, stvaranju temeljito različitih era.
Treći stadij, koji obuhvaća viktorijansko doba i kasnije, učvrstilo je koncept razvoja kroz vrijeme. U primjeru Londona, na primjer, igrači mogu igrati kao Rimljani, Normani i Britanija dok grade jednu fakciju koja, kao Engleska, seže dalje od glavnog grada.
Vrijeme za promjene
Premda je velika promjena uzbudljiva inspiracija za dio igrača, fanovi starijih Civilizationa zabrinuti su, smatrajući da se radi o nečemu što će upropastiti igru. Ovo je, naime, samo dio promjena koje zvuče logično, ali po pravilima remete ono što smo uspostavili prije.
Firaxis kaže da će se civilizacije kojima upravlja računalo ponašati inteligentnije. Navode naizgled beskrajne promjene poput jedinstvenog skupa građanskih prava koje određena fakcija može otkriti, jedinica koje sada mogu putovati rijekama i micanje graditelja iz igre. Postoje i očekivane promjene poput grafičkog remonta koji čini da igra izgleda moderno, ali i neočekivanih poput promjene vođa za koje igrate koje uključuju važne povijesne ličnosti koje nisu bili državni vođe, poput Benjamina Franklina i Konfucija.
U međuvremenu, Hatshepsut, jedna od egipatskih povijesnih ženskih vođa, sad se može igrati. Naratorica igre - glumica iz Igre prijestolja i Ratova zvijezda Gwendoline Christie dodaje sloj kakvoće vizualnoj nadogradnji.
Međutim, nije sve inspirirano zahtjevima igrača. Ceste će i dalje automatski graditi trgovci, što je već dugo bolna točka za neke igrače. Također, velika obećanja o popravljanju umjetne inteligencije dobro su prihvaćena, no ne ulijevaju previše pouzdanja, s obzirom na to da ih još nismo vidjeli i uvjerili se.
Također se čini da je kretanje između razdoblja povezano s krizama - poput invazija barbara, građanskih ratova i kuga - iako nije jasno kako će to točno funkcionirati. Beach kaže da Firaxis razvija 'cool ciklus kroz koji prolazite tri puta u igri koju lansiramo u veljači', što implicira da će Firaxis dodavati cikluse i carstva i prodavati ih kao DLC.
Jedna stvar koja se čini sigurnom je da s uvođenjem 'velikih resetiranja' među erama nijedan igrač ne može jurišati naprijed i preuzeti nedostižno vodstvo na startu.