Nikola Stolnik uspio je spojiti koncept esport turnira s b2b teambuildingom i zabavnim networkingom, a njegova kompanija Good Game ove godine slavi petu godišnjicu djelovanja
Od nevjerojatnog buma prije dvadesetak godina do zamjetne stagnacije uzrokovane pandemijom, polje esportova i danas je usko vezano uz informatiku i geekovsku supkulturu. Kompanija Good Game uspješno povezuje klasičan koncept natjecanja u videoigrama s kompanijama i sve objedinjuje duhom teambuildinga - pet godina nakon što je osnivač Nikola Stolnik odlučio svoj hobi pretvoriti u biznis.
Od hobija preko startupa do uspjeha
Priča o Good Gameu počela je kao zabava poslije posla, kaže Stolnik. 'Dok sam 2015. radio u Googleu u Irskoj, igranje videoigara poslije radnog vremena bila mi je logična razbibriga, pogotovo s obzirom na konstantnu kišu.
Na početku su se u igrama Counterstrikeu i Doti okupljale kolege s posla, a kasnije su nam se pridružili susjedi iz Facebooka, nakon toga i iz Microsofta. Stvorili su se timovi, igrali smo jedni protiv drugih i meni je nekoliko godina kasnije, kad sam se vratio u Hrvatsku, na pamet pala ideja napraviti sličnu stvar - samo s hrvatskim startupima', kaže.
Prvi Good Game koji je održao okupio je timove iz nekolicine hrvatskih IT kompanija. 'S prijateljima sam mukotrpno spajao hrpu računala koja se na sreću nisu pokvarila, a od svih timova tražili smo određenu kotizaciju za ulazak u turnir', prisjeća se.
'Ideja je bila organizirati humanitarno natjecanje nakon kojeg se sva zarada iskoristila za kupnju konzola PlayStation za bolnice i to je zapravo privuklo puno pažnje', kaže. Stolniku nije trebalo puno vremena da zaključi da to više neće moći raditi sam, pogotovo uz tadašnji posao voditelja marketinga u Nanobitu, pa je 2018., nakon povećanog interesa, organizaciju b2b esport turnira odlučio pretvoriti u biznis.
Krah u lockdownu i studentski turniri
Brz razvoj Good Gamea dosegao je svoj vrhunac 2020., kad su prijedloge za širenje franšize ohrabrile ponude iz Njemačke, Kine i SAD-a, no naglo širenje koronavirusa i lockdown stvorili su nepremostive prepreke za okupljanja uživo.
'Good Game je nakon toga morao promijeniti pristup. Okupljanja uživo nisu dolazila u obzir, što znači da smo se sve više morali okretati konceptu streaminga i virtualnih natjecanja. Dok su neke esport kompanije dolazak pandemije shvatile kao znak za kraj ove i početak neke druge priče, mi smo ostali dosljedni, ušli smo još dublje u nišu korporativnog esporta i pokrenuli niz novih događanja, uključujući Student Esports Tournament, koji i danas nastavlja s rastom', objašnjava.
Kompanija uz sve navedeno organizira pokrića raznih turnira, ima svoj podcast Alt+Tab te već neko vrijeme ima i dućan s brendiranim proizvodima za ljubitelje videoigara.
'Sukus Good Gamea je razvoj esport zajednice i događaja. Ključ je spojiti teambuilding, povezati ljude iz raznih kompanija putem nečeg zajedničkog, što je u slučaju 90 posto informatičkih kompanija ljubav prema gejmingu', kaže.
Ideju povezivanja kompanija Stolnik je uspješno prenio i na hrvatska sveučilišta. Organizacijom studentskih esport turnira privukao je i kompanije koje traže nove talente.
Budućnost industrije
Dok esport turniri i velike organizacije trenutno trpe gubitke zbog recesije, glavni čovjek Good Gamea u svojoj niši vidi potencijal. 'Klasični koncept esport kompanije, čija se operativna politika nije mijenjala od 2015., danas više ne može funkcionirati. Investitori više nisu spremni investirati velike količine novca u organizacije s nadom da će jednog dana one moći vratiti dobit', ističe.
'Slična se stvar dogodila i s timovima koji su bili financirani kriptovalutama. Kriptokrah koji je potresao svijet blockchaina obeshrabrio je investitore i mnoge donedavno dobro financirane timove ostavio bez novca', nastavlja direktor Good Gamea.
Ova situacija, makar opasna, pomaže stvoriti tržište koje više ne drže entuzijasti i jaki investitori bez snažne pozadine u esportovima, već ljudi sa vrlo specifičnim znanjima i praktičnim iskustvom. 'Ovo je ogromna prilika za rast jer će pad velikih imena koja nisu računala na recesiju omogućiti dolazak kompanijama koje su načelnu ideju profitabilnosti esportova pretvorile u konkretnu i učinkovitu poslovnu praksu', zaključuje Stolnik.