Moje karte razvile su koncept polivalentne, odnosno hibridne kartice na beskontaktnoj tehnologiji RFID, a ona može proizvoljno kombinirati svojstva godišnje pretplate, članske kartice, kartice vjernosti, prepaid kartice i access control ključa, što je sofisticirana funkcionalnost koju na domaćem tržištu ima samo platforma Ticket Box
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci prvo je hrvatsko kazalište koje je uvelo višenamjensku/hibridnu pretplatnu karticu. Posrijedi je pametna kartica koja omogućava pohranu više pretplata, koristi se kao darovna ili prepaid kartica, a s vremenom će se povećavati broj dodatnih funkcionalnosti i usluga. Realizirala ju je riječka tvrtka Moje karte.
Riječ je o konceptu polivalentne, odnosno hibridne kartice na beskontaktnoj tehnologiji RFID – s alternativnom opcijom kodiranja unikatnim QR kodom - koja može proizvoljno kombinirati svojstva godišnje pretplate, članske kartice, kartice vjernosti, prepaid kartice i access control ključa, što je sofisticirana funkcionalnost koju na domaćem tržištu ima samo platforma Ticket Box tvrtke Moje karte.
Nakon što se iznos na kartici potroši na predstave, izložbe, radionice ili suvenire HNK Ivana Zajca, kartica se može nadopuniti sredstvima te i dalje koristiti za kupnju u kazalištu. Na taj način darovna kartica postaje prepaid kartica te zamjenjuje gotovinu.
Osim riječkog kazališta, ova platforma postiže uspjehe i s drugim teatarskim kućama. Kad je nedavno krenula prodaja karata za 'Orašara' u HNK-u Zagreb, od silnog interesa publike 'srušio se server' pa su ljudi čekali na karte u redu. Putem platforme Moje karte krenula je prodaja ulaznica za 13 termina 'Orašara' u HNK-u Split. Online kanal radio je besprijekorno i u prvom danu prodano je 70 posto karata, a kazališna blagajna prodala je 30 posto karata.
Drugim riječima, dok je blagajna uspjela na svakom od tri radna mjesta prodati u prosjeku po jednu ulaznicu (od toga većinom ulaznice s popustom), online dućan kazališta prodao je sedam karata i to po punoj cijeni. Upravo su HNK Ivan pl. Zajc i HNK Split dobri primjeri kvalitetnog upravljanja prodajom i promocijom ulaznica.
Uostalom, to što pojedini pop-izvođači rasprodaju velike koncertne prostore sigurno nije posljedica kampiranja poklonika pred blagajnama koje se otvaraju u cik zore, nego njihove spremnosti da na računalu ili smartfonu dovoljno brzo uđu u neku platformu za prodaju ulaznica i realiziraju kupnju prije nego što razočarano pročitaju onaj pobjedonosni medijsko-poslovni usklik 'Sold Out!'.
Klasična distribucija, koja podrazumijeva prodaju ulaznica na fizičkim prodajnim mjestima, kao što su kiosci, benzinske postaje, turističke agencije, trgovački lanci i druga, definitivno odumire. Udio prodaje na fizičkim prodajnim mjestima u padu je već nekoliko godina, a tom negativnom trendu ubrzanje je dala pandemija covida te je u prvi plan gurnula internetsku prodaju.
Takve prodajne web platforme donose klijentima mnoge prednosti: niže troškove u odnosu na prodaju putem distributera, potpunu kontrolu nad online prodajom u realnom vremenu, upravljanje vlastitim prodajnim kanalom iz jednog mjesta, prikupljanje podataka o online kupcima, uporabu prikupljenih podataka u marketinške svrhe, ekskluzivne ponude samo za kupce s promo kodovima, ekskluzivne ponude samo za članove, plaćanje prepaid karticom čiji je izdavatelj, naprimjer, klub ili kazalište, opciju prakticiranja crosssalea i upsalea mehanizama prodaje i mnoge druge.
Tipični predstavnici te djelatnosti na domaćem tržištu su Eventim, Entrio, Ulaznice.hr, a u zadnjih nekoliko godina u distribuciji ulaznica pojavljuju se i novi igrači, poput platforme Moje karte iz Rijeke. Taj portal sve više razvija i svoja originalna softverska rješenja koja nadograđuju osnovnu ulogu platforme.
Ono što Moje karte izdvaja od konkurencije jest mogućnost paralelne prodaje svih slobodnih mjesta svim kanalima prodaje. U rješenjima koja nude konkurenti na domaćem tržištu treba izdvojiti mjesta za online prodaju pa se ona ne mogu prodavati i na lokalnoj blagajni. Kupci na online kanalu ne mogu birati između svih slobodnih mjesta, već samo između onih mjesta koja se mogu kupiti online. Često to nisu najbolje pozicije jer ih drži lokalna blagajna za svoju prodaju. Moje karte nadilaze taj problem.
Razvili su vlastito rješenje Ticket Box. Posrijedi je najkompletnije ticketing rješenje za upravljanje događanjima i prodaju ulaznica s obzirom na to da svi kanali prodaje djeluju povezano, a ulaznice se kupuju u vlastitom web shopu svakog organizatora, preko platforme Ticket Box. Svakom organizatoru dostupan je i CRM za upravljanje bazom korisnika.
Polivalentna integrirana digitalna platforma Ticket Box danas koristi petu generaciju softvera iz njihovog razvoja, a on kontinuirano traje još od 1990. godine. Platformu jednako uspješno i učinkovito koriste kazališta, opere, muzeji, galerije, koncertne dvorane, kinodvorane, sportski klubovi, nacionalni sportski savezi, organizatori festivalskih događanja, upravitelji turističkih i drugih atrakcija, organizatori poslovnih priredbi i drugi.
Prva generacija programskih rješenja za OS MS Windows 98 koristila je bazu podataka Paradox - model Client-server, koji se koristio u tim aplikacijama, brzo se pokazao kao neprimjeren za skromne telekomunikacijske mogućnosti na jednoj (ISDN linije) te relativno velike baze podataka koje su obrađivale rješenja na drugoj strani, pa su se počele istraživati ne samo druge relacijske baze podataka, već i tzv. Tier 3 softverska arhitektura.
Nova generacija programskih rješenja, koja su stavljana u produkciju između 2001. i 2003. godine, bila je razvijena za OS MS Windows 2000 i bazu podataka SQL InterBase koristeći Corba middleware.
U 2002. godini lansirana je open source relacijska baza podataka SQL Firebird te se pokazala boljom solucijom od SQL InterBasea. U migraciju na novu bazu podataka trebalo je uložiti mnogo resursa i puno toga promijeniti, ali u 2004. već su stavljena u produkciju prva rješenja za OS Windows koja su koristila open source relacijsku bazu podataka SQL Firebird te Corba middleware, s napomenom da su za Corba mw već tražili suvremeniju alternativu u svijetu open source rješenja.
Alternativu Corba middleware pronašli su u KBM middlewareu te se pokazao ne samo puno elegantnijim za uporabu, već je donosio i puno bolje performanse, stoga su u svim programskim rješenjima Corba middleware zamijenili KMB middlewareom. Sustavno okruženje u kojem razvijaju rješenja u Borland Delphiju, koristeći relacijsku bazu podataka SQL Firebird i multi-tier arhitekturu s KBM middlewareom, koriste još i danas.
U zadnje dvije godine istražuju novu softversku REST arhitekturu, koju su u nekim rješenjima već operativno implementirali. REST arhitektura bit će tako glavna sustavna promjena u petoj generaciji polivalentne i potpuno integrirane ticketing platforme. Za razvoj web rješenja koriste PHP i HTML.
U konkurentnim rješenjima prodaja pojedinih predstava ili utakmica nije omogućena dok traje prodaja godišnjih pretplata. Isto tako, kad jedanput započne prodaja pojedinih predstava ili utakmica, kupci više ne mogu kupiti godišnju pretplatu. Paketiranje utakmica je, doduše, česta prodajna strategija u sportu, ali u konkurentnim rješenjima ne mogu se istovremeno prodavati paketi ulaznica za sve domaće utakmice europske lige i ulaznice za pojedine domaće utakmice europske lige. S Ticket Boxom to se može raditi.
Koriste se beskontaktne kartice MIFARE s 13,56 MHz RFID čipom i tvorničko pretprogramiranim identifikacijskim brojem te s inovativno osmišljenim konceptom prema kojem se mogu na svaki identifikacijski broj kartice putem Ticket Boxa povezati svojstva Membership, Season Ticket, Prepaid, Loyalty i Access Control Key. U pitanju je polivalentna, odnosno hibridna pametna kartica, a svaki vlasnik sam može odlučiti za koje će je sve namjene koristiti. Zasad se RFID kartice koriste kao sezonske ulaznice, a njihova beskontaktna uporaba olakšava i ubrzava kontrolu na ulazu. Dinamika uvođenja dodatnih svojstava hibridnih kartica u rukama je uprave klubova, a u Hajduk je uvedena početkom sezone 2023./2024.
Integracija prodajne platforme Ticket Box CRM platformom Salesforce odvila se u dvije faze. U prvoj fazi razvijen je API za automatsku razmjenu podataka o aktivnim članovima između Salesforcea i Ticket boxa. Rezultat te faze bilo je puno jednostavnije, pa i brže online kupovanje u zatvorenom režimu members only, prema kojemu je kupovina karata dozvoljena samo članovima.
Bolje iskustvo online kupovanja rezultiralo je znatnim povećanjem udjela online kupovine te smanjenju redova na Poljudu. U drugoj je fazi API za automatsku izmjenu podataka proširen pa sada Salesforce od prodajne platforme Ticket Box ažurno zaprima i pohranjuje podatke o kupovinama svojih članova, a oni se koriste za daljnje marketinške aktivnosti.