Hrvatska vizažistica i influencerica Marina Mamić nedavno je postala žrtvom novog oblika internetske prijevare, a njezina priča na TikToku privukla je pozornost brojnih korisnika. U videu koji je pregledan gotovo pola milijuna puta, Marina je opisala svoje iskustvo primanja nenaručenog paketa na adresu svojih roditelja te upozorila svoje pratitelje na potencijalnu prijevaru. Njezina priča ukazuje na potrebu opreza prilikom online kupovine te naglašava važnost provjere pošiljki prije plaćanja
Marina je objasnila kako je njezina majka, ne snalazeći se situaciji, platila paket od 20 eura pouzećem, unatoč tome što ga ni ona ni Marina nisu naručile. Otvaranjem paketa, Marina je shvatila da se radi o kozmetičkim proizvodima poput magnetnih trepavica, tuša za oči i olovke za obrve, što dodatno ukazuje na sumnjivu narudžbu. Iako je isprobala proizvode, Marina je naglasila njihovu lošu kvalitetu.
Na spornom paketu stoji kako je pošiljatelj tvrtka za prodaju kozmetičkih proizvoda iz Slovenije te da paket dolazi iz Velike Gorice, a unutra se nalazio i račun s nazivom firme iz Slovenije.
Incident je izazvao val reakcija na TikToku, gdje su se mnogi korisnici požalili na slična iskustva. Neki su dijelili svoje priče o nenaručenim paketima koje su primili, navodeći istu tvrtku kao pošiljatelja. Spekulacije o različitim metodama prevare također su se pojavile u komentarima.
Kako varaju?
'Metoda je: pošalju nenaručene stvari, jedna firma isporučuje, druga daje račun. Sakriju adresu za reklamacije i nitko ne odgovara na pozive i mailove. Kad nastaviš s prijetnjama inspekcijom, ispričaju se i ponude od 60 do 80 posto povrata jer je preskupa povratna poštarina. S 20 do 40 posto oni pokriju trošak bofla koji su poslali, a kod onih koji se ne žale profit je od 80 do 90 posto', napisao je jedan korisnik kojemu se dogodila ista situacija, prenosi Jutarnji list.
Iako je paket dostavljen putem Hrvatske pošte, glasnogovornik Krešimir Domjančić rekao je za Jutarnji list da se dosad nisu susreli s takvim slučajevima. Pojasnio je da pošta samo izvršava dostavu paketa te da se usluga plaća unaprijed od strane pošiljatelja. Kako bi se zaštitili od ovakvih prevara, Hrvatska pošta nudi korisnicima opciju da odbiju prihvatiti sumnjivi paket ili da otvore paket prije plaćanja kako bi provjerili sadržaj.
Slovenska tvrtka koja stoji iza sumnjivih paketa opisuje se kao online trgovina koja nudi različite proizvode široke potrošnje. Unatoč tvrdnjama o brzoj dostavi i visokoj kvaliteti proizvoda, Marina i mnogi drugi nisu bili zadovoljni svojim iskustvom.
Slovenska tvrtka zapravo je online trgovina slična sve popularnijem Temuu ili AliExpressu, a na njoj se mogu kupiti razne potrepštine za vrt, kućne ljubimce, ljepotu ili odjeća. Ne postoji fizička poslovnica, a uslugu online prodaje nude u brojnim državama diljem regije, pa tako njihova stranica postoji za Hrvatsku, Sloveniju, Rumunjsku, Mađarsku i mnoge druge zemlje.