Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) pozdravlja odluku Facebooka da počne korisnike koji traže informacije o cijepljenju na Instagramu, Facebooku i drugum forumima usmjeravati prema znanstveno provjerenim činjenicama a ne dezinformacijama
Nakon nekoliko mjeseci razgovora sa Svjetkom zdravstvenom organizacijom (WHO), Facebook je obećao usmjeravati korisnike na 'točne i vjerodostojne informacije o cjepivima na više jezika' na stranici WHO-a, objavila je ta agencija UN-a, kako bi se osiguralo da vitalne zdravstvene poruke dođu do ljudi koji ih najviše trebaju.
'Velike digitalne tvrtke imaju odgovornost prema svojim korisnicima - osigurati da mogu pristupiti činjenicama o cjepivima i zdravlju', rekao je WHO u priopćenju. 'Dezinformacije o cjepivima velika su opasnost za globalno zdravlje čime se mogu preokrenuti desetljeća napretka u borbi protiv bolesti koje se mogu spriječiti.'
Smrtonosne zarazne bolesti poput ospica, difterije, hepatitisa, polija, kolere i žute groznice mogu se spriječiti cijepljenjem, kaže WHO.
Facebook je pak u svojoj izjavi potvrdio da 'počinje tražiti dodatne načine kako bi povezao ljude s mjerodavnim informacijama o cjepivima na Facebooku i Instagramu'. Dodao je da će odbaciti bilo kakve reklame koje uključuju dezinformacije o cijepljenju.
WHO kaže da je cijepljenje jedno od najvećih i najmoćnijih dostignuća u povijesti javnog zdravstva i procjenjuje da cjepiva spašavaju najmanje dva milijuna života svake godine u svijetu.
Ali dezinformacije o cjepivu posljednjih su se godina proširile po društvenim mrežama u mnogim zemljama - uključivo i tijekom velike kampanje spriječavanja dječje paralize u Pakistanu i imunizacije protiv žute groznice u Južnoj Americi.