Najveća američka odvjetnička tvrtka za naknadu štete, Morgan & Morgan, našla se u središtu skandala zbog korištenja umjetne inteligencije (AI) u pravnim postupcima. Greška jednog odvjetnika, koji je u sudskom podnesku citirao izmišljene presedane generirane pomoću AI-ja, rezultirala je ozbiljnim posljedicama za ugled tvrtke i otvorila pitanja o odgovornoj uporabi tehnologije u pravnoj profesiji
Incident se dogodio tijekom tužbe u kojoj se tvrdilo da je Walmart sudjelovao u dizajniranju neispravne igračke hoverboarda, što je navodno dovelo do požara u obiteljskoj kući. Glavni odvjetnik u slučaju, Rudwin Ayala, citirao je osam presedana koje Walmartovi odvjetnici nisu mogli pronaći nigdje osim na - ChatGPT-ju.
Walmartovi odvjetnici obavijestili su sud da citirani slučajevi 'očito ne postoje nigdje osim u svijetu umjetne inteligencije' te su zatražili sankcije. Iako sud još nije odlučio o mogućim sankcijama, Ayala je odmah uklonjen iz slučaja, a zamijenio ga je njegov nadređeni T. Michael Morgan.
Morgan je priznao 'veliku sramotu' zbog incidenta te postigao dogovor s Walmartovim odvjetnicima o plaćanju svih troškova povezanih s odgovaranjem na pogrešni podnesak. Morgan je sudu poručio kako ovaj slučaj treba poslužiti kao 'upozorenje' za pravnike.
Tvrtka je odmah poduzela mjere kako bi spriječila slične situacije u budućnosti. U internom pismu odvjetnicima, glavni direktor za transformaciju Morgan & Morgana, Yath Ithayakumar, upozorio je da je citiranje AI-generiranih izmišljenih presedana ozbiljan prekršaj koji može rezultirati disciplinskim mjerama, uključujući otkaz. 'Ovo je ozbiljno pitanje. Integritet vašeg pravnog rada i ugled ovise o tome', napisao je Ithayakumar.
Tvrtka je uvela novu politiku koja zahtijeva da odvjetnici potvrde svaki presedan generiran pomoću AI-ja prije nego što ga uključe u podneske. Također je implementiran sustav upozorenja koji odvjetnici moraju potvrditi prije pristupa internom AI alatu.
Sve veća primjena umjetne inteligencije u pravnim postupcima donosi brojne izazove. Istraživanje Reutersa iz 2024. godine pokazalo je da je 63 posto odvjetnika koristilo AI, dok ga 12 posto redovito koristi u svom radu.
Stručnjaci ističu kako je ključno povećati AI pismenost među odvjetnicima. 'Slijepo oslanjanje na AI jednako je citiranju neprovjerenog slučaja', rekao je Ithayakumar. 'Odgovornost i etička obveza svakog odvjetnika je verificirati sve rezultate generirane umjetnom inteligencijom.'
Harry Surden, profesor prava specijaliziran za AI, upozorava da odvjetnici moraju razumjeti snage i slabosti AI alata kako bi izbjegli slične situacije.
Morgan & Morgan nastavlja s provođenjem dodatne obuke za svoje odvjetnike i uvođenjem mjera opreza pri korištenju AI alata. Iako sud još nije odlučio o sankcijama za tvrtku, stručnjaci naglašavaju da je šteta za ugled jednako ozbiljna kao i moguće pravne posljedice.