Delta Reality

Oni se nisu bojali virtualne stvarnosti i sada posluju s Microsoftom

22.07.2017 u 08:30

Bionic
Reading

Kada stavite naočale, svijet ostaje isti, s malim ali nevjerojatnim promjenama. Na kauču pleše majmun, kod balkonskih vrata je avion, a na stolu laje pas. Kako od proširene i virtualne stvarnosti napraviti posao sa svjetskim tech imenima, ispričali su nam u zagrebačkom Delta Realityju

Znate li razliku između proširene i virtualne stvarnosti? Jeste li ikad čuli za ta dva pojma? Oni ne samo da znaju razliku, već su od njih napravili biznis. Oni su mala spin off firma DivIT, tim od 12 ljudi različitih dobnih skupina koje spaja ljubav prema izazovu -  Delta Reality.

virtualna i proširena stvarnost

Virtualna stvarnost (ili VR) je 'zatvorena' stvarnost. Posebne naočale izoliraju nas od svijeta i uranjaju u nešto sasvim novo. Ne vidimo ništa izvan njih, samo sadržaj koji nam one pružaju. A proširena stvarnost (ili AR) je, kako i samo ime kaže, naša stvarnost, s nečim dodatnim. Zamislite Iron Man odijelo. On vidi sve što se oko njega događa, ali i još mnogo više. Ili, možda još bliskiji primjer, Pokemon Go. S mobitelom vidimo ono što nije stvarno tu, ono što su programeri tu stavili, odnosno ono što je u proširenoj stvarnosti.

Trokuti i poligoni

'Delta je krenula jer nam je nekako bilo vrijeme da se usredotočimo na taj VR i AR i da jasno komuniciramo što radimo', objasnio je Jerko Škorić, jedan od članova Delta Realityja.

Odabrali su taj naziv iz više razloga. Jedan je taj što je delta trokut, a tri strane predstavljaju tri stvarnosti: VR (virtual reality), AR (augmented reality) i miješanu stvarnost.

Drugi je taj što je delta poligon, a svi modeli koje oni rade u Unityju su napravljeni od tih poligona. Ali kako sve to izgleda? Dali su mi da i sama probam.

AR + VR = miješana stvarnost

Kada stavite AR naočale, svijet ostaje isti, s malim ali nevjerojatnim promjenama. Na kauču pleše majmun, kod balkonskih vrata je avion, a na stolu laje pas.

Isprobala sam tu proširenu stvarnost, a Škorić mi je svojim riječima objasnio što je to.

'Digitalni 3D layer na stvarni svijet', zvuči futuristički, no tu je.

'Smatra se da će se za par godina VR i AR spojiti u neki mixed reality', nastavio je objašnjavati Škorić.

Prva pomoć na licu mjesta

Ta tehnologija nema samo zabavnu notu. Delta Reality radio je projekt za Microsoft koji bi mogao spasiti mnoge živote. Riječ je o aplikaciji za medicinski tim koji prvi stiže na mjesto nesreće.

'Uz pomoć Microsoftovih naočala i aplikacija mogu vrlo jednostavno prepoznati o kojoj osobi se radi, spojiti se na njen liječnički karton, komunicirati s doktorom za dodatne savjete i sve to u roku od par minuta', tumači Škorić. Potencijal za takvu tehnologiju je ogroman, ali sve ima svoja ograničenja.

ODBIJAJU POSLOVE

Navikli smo se na full HD videe i 4K rezoluciju naših televizora, pa čak i računala i gadgeta. Ali, nažalost, AR i VR tehnologija još uvijek je negdje u budućnosti. 'Kad ljudi probaju VR, kažu da im je mutno i zrnasto', komentirao je Škorić. Objasnio je i da klijenti često ne znaju granice te tehnologije pa ih pokušavaju usmjeravati. A nekad to usmjeravanje znači da moraju klijentima reći da je nešto nemoguće. 'Faktor rizika je jednostavno prevelik, a uvijek želimo odraditi posao kako spada', naglasio je Škorić.

Realistični Skype

Druga strana medalje su klijenti koji znaju što je VR, ali ne znaju što bi s njim pa im i tu oni pomažu. Škorić tumači kako u početku nitko nije htio imati posla s tom novo tehnologijom, ali danas svi žele VR.

Kao i u mnogo drugih stvari, Hrvatska nažalost kasni za svijetom, primijetio je Škorić.

Drugi projekt na kojemu Delta radi je koncept razgovora s osobom koja nije s vama u prostoriji. Zamislite Skype, ali osoba stoji pokraj vas, kao da je tu. Sigurno ste vidjeli u SF filmovima da ljudi pričaju s hologramima. Kombinacijom AR naočala i već napredne tehnologije razgovaranja putem wirelessa, to bi uskoro moglo biti stvarnost.

  • +12
Delta Reality

Od toga se može živjeti

Delta Reality ima dovoljno posla i na domaćem tržištu i izvan granica, a o konkurenciji govore samo pozitivno.

Dapače, drago im je što nisu jedini u regiji koji se time bave jer nije dobro ni kad si jedini. 'U Hrvatskoj ima nešto konkurencije, ali cilj nam je ionako izvoz, tako da to ne smatramo prijetnjom', rekao je Škorić te dodao da je najbitnije pratiti trendove.

Za one koji se žele okušati u svijetu virtualne, proširene i miješane stvarnosti, Škorić preporučuje da započnu s nekim programima za 3D modeliranje i alatima za razvoj računalnih igara. 'Educirajte se i pratite što se događa jer stalno izlaze nove stvari', zaključio je.