Obrazovni sustav ne nudi priliku naučiti kako odabrati posao, koji su ključni elementi profesionalnih odabira, što ako pogriješimo u odabiru... CareerCentar ima ambiciju naučiti nas ključnim vještinama važnim za pronalaženje posla
Nedavno je predstavljen CareerCentar, platforma za edukaciju online te povezivanje poslodavaca i kandidata za posao, prva takve vrste u Hrvatskoj.
'Ideja za projekt rezultat je dužeg razdoblja rada i istraživanja u segmentu boljeg i efikasnijeg zapošljavanja, što je moj hobi još od prvih dana kada sam se susreo sa zapošljavanjem, životopisima, razgovorima za posao, odabirom posla.
Taj interes traje već gotovo 10 godina, a CareerCentar predstavlja sve ono što nas i kandidate za posao na neki način smeta u procesu zapošljavanja', rekao je tportalu Vladimir Benić, pokretač projekta CareerCentar.
Projekt je osmišljen je prije dvije i pol godine. Najintenzivnije se radilo zadnja četiri mjeseca, no tim CareerCentra čeka još 10 mjeseci razvoja, poboljšavanja i pripreme za tržišta Srbije, Slovenije i Velike Britanije.
U razvoju su sudjelovali psiholozi, marketing stručnjaci, web stručnjaci iz tvrtke Plava tvornica te drugi stručnjaci raznih profila, od FER-ovaca do menadžera.
Steve Jobs kao uzor
Najveći izazov bio je, istaknuo je Benić, shvatiti kako svojim radom, znanjem, učenjem i realizacijom možete utjecati na svijet oko sebe.
'Steve Jobs je jednom rekao - kada shvatiš da je sve što vidiš oko sebe, sve automobile, zgrade, zakone i pravila stvorio drugi čovjek, često ne puno pametniji od tebe, potpuno ćeš drukčije gledati na život i svoje mogućnosti.
Nisam obožavatelj Jobsa iako iznimno poštujem njegove rezultate, ali to je tako genijalno precizna tvrdnja koja razotkriva sve čega se prosječan čovjek plaši. Sve je napravio netko drugi pa zašto onda ti to ne bi promijenio ako misliš da možeš bolje?', naglasio je Benić.
Drugi bitan izazov je fokus na rad i ostvarenje rezultata. 'Ako niste fokusirani na ono što radite, imate veliki problem doći do sljedećeg razvojnog koraka, bilo da radite na ideji, proizvodu, nazivu proizvoda, ili bilo čemu u poduzetničkoj domeni.
Dok sam nisam odlučio kako moram odustati od svih drugih poduzetničkih ideja i posvetiti se samo ovoj, nisam ostvarivao bitan pomak u realizaciji', priznao je Benić.
Nadopuna za manjkav sustav obrazovanja
Uvjeren je kako je CareerCentar potreban domaćem tržištu rada zbog online edukacije u području upravljanja karijerom i savjeta kako do posla.
'Obrazovni sustav ne nudi priliku naučiti kako odabrati posao, koji su ključni elementi profesionalnih odabira, što ako pogriješimo u tom odabiru i slično. Mladi nemaju priliku usvojiti vještine zapošljavanja.
Mi smo to ponudili u strukturiranom obliku online lekcija kako bi bilo dostupno svima, od Vukovara do Dubrovnika jer mladi iz manjih sredina u pravilu imaju jako malo prilika doći do takvog sadržaja ili sudjelovati na nekim radionicama', pojasnio je Benić.
CareerCentar želi utjecati na uspjeh u karijeri boljim usmjeravanjem studenata i posloprimaca, ali i osvijestiti važnost obrazovnih i karijernih odabira. Također, trebao bi tvrtkama omogućiti i kvalitetniji te profesionalniji pristup procesu zapošljavanja.
'Moderna tehnologija danas omogućava da znanje i tehnologiju koristite po jako niskim cijenama, a imate mogućnost koristiti alate kao i najbolje svjetske tvrtke.
Nije potrebno da svaka tvrtka razvije svoje rješenje za zapošljavanje (niti je to efikasno), a s manjim troškovima procesa zapošljavanja nadamo se i većem broju oglašenih pozicija i većem broju prilika za zapošljavanje, dok s online testiranjem želimo utjecati na veću objektivnost i veći broj prilika kandidatima za posao u tome da pokažu relevantno znanje poslodavcima', smatra Benić.
LinkedIn je nezamjenjiv, ali...
Po čemu se CareerCentar razlikuje od, recimo, LinkedIna? Po Benićevim riječima, osnovna razlika je u modelu i načinu na koji je usluga dostupna korisnicima.
'Primjerice, svaka tvrtka može potpuno samostalno odraditi sve faze procesa zapošljavanja – od objave oglasa, prijave kandidata, pretrage kandidata, online testiranja', rekao je.
Uz to, CareerCentar ne bi trebao biti dominantno marketinška platforma, već pružiti tvrtkama podršku oko profesionalnijeg provođenja zapošljavanja i omogućiti im niz alata u tom procesu kako bi bili konkurentniji i uspješniji.
Benić kaže kako osobno jako voli LinkedIn i puno ga koristi. 'Ulogu LinkedIna u potrazi za iskusnim profesionalcima i međunarodnim partnerima nitko neće moći zamijeniti, niti mi to pokušavamo. Ali, LinkedIn nema alate kao što su online testiranja, video razgovori za posao, strukturirane lekcije za karijerno savjetovanje.
Također, na LinkedInu je puno buke. To je globalna platforma koja nije prilagođena lokalnim i regionalnim potrebama, gdje se borite s puno drugog sadržaja i tako ste zapravo manje uspješni u osnovnoj zadaći', istaknuo je.
CareerCentar bi trebao omogućiti tvrtkama puno jednostavnije predstavljanje sadržaja, kao i povećati dostupnost sadržaja poslodavcima. Recimo, korisnik kojeg zanima Plava tvornica moći jednostavno vidjeti sve informacije vezane uz tu tvrtku - njihove oglase za posao, članke, objave, galeriju slika...
Ujedno bi trebao privući i veći broj radnika mlađih od 25 godina, kojima je jako bitno omogućiti online iskustva kod zapošljavanja i ponuditi im nešto novo i zanimljivo, a dodatni adut bi trebale biti i povoljne cijene korištenja.
Besplatno za pojedince i obrazovne institucije
Benić želi da CareerCentra postane najveća baza znanja u području razvoja karijera. 'Cilj nam je ohrabriti korisnike da podijele svoja iskustva kako je to biti analitičar u banci ili prodavač u pekarnici, koje se vještine traže za taj posao, što je dobro i pozitivno u tom poslu...
Mlađim korisnicima koji će kasnije tražiti takav uvid u različite poslove može biti puno lakše donijeti odluku o željenoj karijeri', uvjeren je Benić.
Većinu projekta financirala je Europska unija, dok su ostatak prikupili samostalno s prvim projektom online testiranja i video intervjua.
'Kao vlasnik tvrtke nemam automobil, kuću, stan, vikendicu... Radio sam osam godina prije pokretanja CareerCentra i svu ušteđevinu, energiju i iskustvo investirao sam u projekt. Ne mislim da je to nešto neobično ili hvale vrijedno, to je jednostavno jedini način ako želite ostvariti svoje planove', rekao je Benić.
Očekuje kako će nakon prve godine rada broj jedinstvenih mjesečnih posjetitelja biti veći od 30 tisuća Korištenje CareerCentra je besplatno za fizičke osobe, posloprimce ili one koji žele sudjelovati u radu platforme kao korisnici i stvarati sadržaj bitan za profesionalni razvoj te za obrazovne institucije.
Prihode Benić namjerava ostvarivati naplaćivanjem usluga poslovnim korisnicima. 'Već u prvih par dana od predstavljanja interes tvrtki je jako velik', ustvrdio je, 'a partneri projekta Heineken Hrvatska i Styria grupa u Hrvatskoj naši su prvi korisnici.'