WEB SERVISI

Može li zamijeniti živu riječ? Ovo je prvi domaći online alat za samopomoć

25.11.2017 u 19:48

Bionic
Reading

'Moj life coach' nije zamišljen kao konkurencija živim psiholozima i coachevima, ali može poslužiti kao pomoć u rješavanju životnih problema, tvrdi direktorica tvrtke koja je iznjedrila nesvakidašnji online alat

Online program Moj life coach zagrebačke tvrtke Ramiro, na hrvatskom jeziku nudi asistenciju u rješavanju životnih problema, usvajanju poželjnih navika, donošenju kvalitetnih odluka i općenito osobnom razvoju.

'U Ramiru se svakodnevno suočavamo s ljudima u organizacijama koji se osjećaju prilično bespomoćno i u velikom stresu, čak i u situacijama koje su objektivno rješive ili ne bi trebale izazivati toliku količinu stresa. 

Uočili smo da mnogi ne znaju kako na sustavan način razmotriti neki problem, doći do kvalitetnog rješenja, postaviti dobar cilj, riješiti se neke loše navike i ustrajati u dobroj... 

Shvatili smo da bi mnogi htjeli da im se pomogne, a nemaju za to puno vremena ili novaca. Zato smo odlučili osmisliti i napraviti jednostavan online program za samopomoć koji će im po svemu biti toliko dostupan da neće više imati isprike za bespomoćni ostanak u problemu', rekla je tportalu Tanja Pureta, direktorica tvrtke Ramiro. 

Dvije godine u nastanku

Moj life coach osmišljen je tako da korisnika strukturirano nizom pitanja vodi kroz osvještavanje važnih životnih područja i postavljanje jasnih ciljeva u svakome od njih, kao i analizu konkretnih životnih problema, dolazak do njihovih pravih uzroka i odabira rješenja. Temelji se na metodi za coaching GROW.

Razvoj programa je trajao otprilike dvije godine. Najdulja je trajala prva faza, tijekom koje je trebalo osmisliti kako će alat izgledati, funkcionirati i kojim će putem uopće krenuti. 

'Kada smo postavili osnovne konture, razjasnilo nam se na što se trebamo usmjeriti, što je ubrzalo i olakšalo proces njegove realizacije. 

Zadnja faza je bila iznimno intenzivna jer smo program trebali uskladiti sa svim važećim zakonskim regulativama, kao i s visokim sigurnosnim standardima, kako kod korištenja, tako i kod plaćanja', opisala je Pureta. 

Najveći izazov je bio osmisliti pitanja i objašnjenja uz njih koja će ljudi lako razumjeti i biti motivirani da ustraju u prolasku kroz cijeli coaching proces, kao i kako predočiti potencijalnim korisnicima o čemu se radi.

Za stručnu podlogu je bio zadužen tim sastavljen od pet psihologa zaposlenih u Ramiru, dok je informatički dio projekta obavio tim iz poduzeća Web marketing. Uključeni su bili i dizajneri, pravnici, ekonomisti te marketinški stručnjaci.

Može li zamijeniti živog coacha?

Program je namijenjen svima koji osjećaju da bi mogli i trebali živjeti ljepše i kvalitetnije, a ne znaju što ih u tome sprječava. Može li zamijeniti živog coacha?

Pureta je uvjerena kako može, u situacijama kada osobi treba aktivno vodstvo kako bi si na strukturirani način razjasnila neku situaciju koja ju brine te osvijestila vlastite nedoumice vezane za nju, kao i osmislila što uopće želi i treba. 

'Već sam prolazak kroz coaching djeluje na osobu tako što joj smanjuje osjećaj bezizlaznosti i bespomoćnosti te osvještava snage koje ima za suočavanje sa situacijom, što ju motivira na donošenje dobrih odluka i ustrajnost u njihovom provođenju. 

Osobi daje toliko potreban susret sa samom sobom, za koji često ne zna kako ga uopće napraviti, odnosno od čega krenuti.  Stoga najčešće odustaje od analize vlastitih potreba i mogućnosti te donosi odluke naprečac, što se najčešće pokaže kao pogrešno, ili trpi situaciju uz stalno povećanje osjećaja stresa, što može vrlo nepovoljno djelovati na njeno zdravlje i dobrobit', razložila je Pureta.

Ipak, dodala je, program My life coach nikako ne može zamijeniti neposredan susret sa stručnjakom ako se osoba dulje vrijeme i na dubljoj razini osjeća loše, uz značajan pad životne energije i motivacije.

'To zahtjeva stručnu analizu i odabir najboljeg tretmana. Isto tako, ako osoba želi da joj netko da povratnu informaciju o njenim postupcima i razmišljanjima te joj tako omogući objektivniji pogled na sebe ili da joj da nova znanja i vještine za uspješnije rješavanje problema, onda je neposredni susret sa psihologom nužan i neprocjenjiv.

Program nije konkurencija stručnjacima psiholozima, već je pasivnom i bespomoćnom pristupu životu, što je velika poteškoća suvremenih ljudi i sigurno vodi u bolest', poručila je Pureta.

Podrška Europske banke za obnovu i razvoj

Kako je riječ o digitalnom alatu, dostupan je  bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu, unutar razdoblja pretplate. Stranice su responzivne, pa ih je moguće koristiti i mobilnim uređajima. Zaštićene su protokolom HTTPS i certifikatom SSL. Komunikacija web preglednika s web poslužiteljem je enkriptirana, kao i korisnički podaci.

Pureta nije bila sklona otkriti koliko je razvoj projekta koštao. 'Postoje vidljivi i skriveni troškovi. Od vidljivih, to su troškovi izrade IT rješenja, troškovi pravnih konzultacija, troškovi marketinga i slično. 

Skriveni su troškovi ukupne količine rada i angažmana te ekspertize stručnjaka na ovom projektu, koje je teško procijeniti. U tome nam je pomogla Europska banka za obnovu i razvoj, čiji su stručnjaci ocijenili projekt zanimljivim i korisnim te su odlučili sudjelovali u njegovom financiranju', rekla je.

Tijekom predstavljanja programa moglo se čuti kako će najskuplji mjesečni paket koštati 74 kune (s uključenim PDV-om) te kako je potrebno 200-300 prodanih paketa kako bi se pokrili troškovi, a investicija počela vraćati.

Pureta očekuje kako će Moj life coach u početku izazvati veliko zanimanje, ali i određeno nepovjerenje, što će rezultirati relativno sporijim rastom krivulje kupnje. 

'Međutim, ovo je proizvod za koji definitivno radi vrijeme. Kad ljudi shvate njegove mogućnosti i dobrobiti, očekujemo da će krivulja kupnje rasti eksponencijalno', prognozirala je.   

U Ramiru planiraju nastaviti razvijati program Moj life coach tako što će ga prilagođavati potrebama korisnika. 

'Već stvaramo konture novih inovativnih digitalnih proizvoda iz područja osobnog razvoja koje ćemo ponuditi korisnicima kako bi se lakše nosili s problemima s kojima se svakodnevno suočavaju', najavila je Pureta.

10. Pandora: 41 posto korisnika aplikacija ima instaliranu Pandoru
  • 9. Gmail: 44 posto korisnika aplikacija ima instaliran Gmail
  • 9. Gmail: 44 posto korisnika aplikacija ima instaliran Gmail
  • 7. Snapchat: 50 posto korisnika aplikacija ima instaliran Snapchat
  • 6. Instagram: 50 posto korisnika aplikacija ima instaliran Instagram
  • 5. Google Maps: 57 posto korisnika aplikacija ima instaliran Google Maps
    +5
Deset najkorištenijih aplikacija za pametne telefone Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia