domaći web

Pajcek kojem ne manjka ambicije: za tri godine želi biti glavni

12.03.2017 u 14:26

Bionic
Reading

Projekt Pajcek.hr - pokrenut usput, iz gušta - sad ima cilj postati platformom na kojoj će više tisuća obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava izravno nuditi proizvode domaćim i inozemnim kupcima te postati vodeći izvor domaće hrane na hrvatskom webu. O projektu i ciljevima za tportal govori Daniel Gubić, jedan od suosnivača

Kao što smo već pisali, Pajcek.hr služi kako bi izravno povezao obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) kao proizvođače hrane s kupcima. Potrošači željni domaće hrane na stranici pretraže proizvođače u svom okruženju, a mogu ih filtrirati i po vrsti hrane koja im treba. Ako Pajceku.hr pristupaju putem mobilnog uređaja, imaju i mogućnost navigacije do proizvođača. 

'Uvijek sam volio fino i raznoliko jesti, pa su me posebno veselili proizvodi do kojih ne mogu baš lako doći. Domaće suhe smokve imaju poseban štih za razliku od onih tvrdih iz trgovina, kao i domaće kobasice ili domaći sirup od višnje. 

Kako nemam nikoga od obitelji na selu, jedini način da dođem do nečeg domaćeg bilo je preko nekog poznatog, a to zahtijeva previše dogovora ili truda pa je na kraju jednostavnije kupiti nešto u trgovačkom centru. 

O tome sam razgovarao sa suosnivačem u poduzeću Vedranom Stanićem pa smo odlučili da bismo mogli napraviti portal koji okuplja razne proizvođače hrane na području Hrvatske i na jednostavan način, bez kompliciranog sučelja, omogućava korisnicima da kontaktiraju proizvođače', rekao je tportalu Daniel Gubić, suosnivač Pajceka.hr.

'Ideja je da netko bez postupka registracije i previše pretrage može doći direktno do proizvođača. Neki proizvođači dostavljaju proizvode, neki šalju poštom, a kad su u pitanju oni ostali, najbolje je kombinirati ugodno s korisnim i nakon izleta u prirodu svratiti do proizvođača i kupiti proizvod', pojašnjava Gubić. 

Pajcek.hr je razvijen kao usputni projekt, više za vlastiti gušt i kao poticaj domaćim proizvođačima koji se mogu besplatno registrirati. 

Jedini financijski cilj: samoodrživost

'S obzirom na to da nam u fokusu i dalje ostaje temeljna djelatnost tvrtke NymphByte - rad na razvoju softvera i web rješenja za domaća i strana tržišta poput Velike Britanije i Sjedinjenih Država - te da je besplatno oglašavanje za OPG-ove glavna značajka portala, jedini financijski cilj za stranicu je samoodrživost', kaže Gubić.

Razvoj je trajao nekoliko mjeseci jer su na Pajceku radili malo po malo, uz redovne projekte. 

'Pajcek je razvila mlada ekipa, grafički dizajner, programeri i studentice za komunikaciju s OPG-ovima. Koristili smo sustav za unos sadržaja Wordpress uz dodatke koje smo sami razvili, što nam je i inače u fokusu djelatnosti. 

Teško je procijeniti koliko smo vremena i resursa izdvojili, ali smo za razvoj koristili sredstva poduzeća. Najveći izazov bio je pronaći dovoljno vremena uz sve ostale obveze. Bilo je potrebno osmisliti sav sadržaj, ispeglati bugove i prikupiti proizvođače', opisuje Gubić nastanak Pajceka.   

Trenutno na projektu po potrebi rade zaposlenici tvrtke NymphByte, najviše dizajner i programer. U fokusu im je prikupljanje proizvođača kako bi posjetitelji imali što bolju ponudu. 

Idući cilj: turisti

'Sad u ponudi imamo 300 provjerenih OPG-ova do kojih smo došli direktnim kontaktom, a prije par dana smo pokrenuli promotivnu kampanju kako bismo potaknuli proizvođače da se sami besplatno registriraju', kaže Gubić. Osim toga, nastavit će olakšavati korištenje Pajceka potencijalnim kupcima proizvoda OPG-ova. Prva će poboljšanja napraviti za turiste, možda već i prije početka ljetnog dijela sezone.

'Uskoro planiramo pokrenuti i testiranje i ocjenjivanje proizvoda OPG-ova koji su izlistani na našem portalu. Do kraja godine namjeravamo okupiti nekoliko tisuća aktivnih i provjerenih OPG-ova.

Cilj je u tri godine Pajcek.hr učvrstiti kao vodeći izvor domaće prehrane, središnje mjesto online na kojem se dolazi do hrvatskih domaćih proizvoda', najavljuje Gubić.