Toyotini koncepti za Olimpijske igre u Tokiju uključuju asortiman potpuno električnih vozila koja će, pored smanjenih emisija, demonstrirati učinkovitost ekološki prihvatljivog voznog parka
Toyota, službeni partner Olimpijskih igara u Tokiju 2020. službeno je predstavila flotu potpuno električnih vozila koja će biti korištena tijekom događaja s ciljem postizanja najmanje zabilježene razine štetnih emisija voznog parka. Kako bi kompaniji to pošlo za rukom, za igre će biti dostavljeno 3700 vozila od kojih će 90 posto biti električno. U floti će, naime, biti hibridnih vozila, električnih vozila, Prius Primeova i električnih vozila pogonjenih baterijom, izvještava Business Insider.
Konačni cilj je bit će apsolutno minimalna količina ispuštenih štetnih plinova - proizvođač pretpostavlja da će ona biti ispod 80 grama po kilometru, što je manje od pola emisije karakteristične za standardna benzinska i dizel vozila. Evo koja vozila će iduće godine razvoziti olimpijce tijekom igara u Tokiju.
APM
Toyota tijekom igara planira koristiti 200 Accessible People Movere (Pristupačna vozila za ljude) ili APM-ove koje specijalno razvija za događaj. Ova baterijom pogonjena vozila specijalno su dizajnirana da budu 'vozila za zanji kilometar puta' koja će razvoziti osoblje, sportaše i posjetitelje, a dodatna im je funkcija i 'vozila za pomoć' koja će ozljeđene natjecatelje prevoziti do prve pomoći.
U vozilo stane pet osoba, može prevoziti i invalidska kolica, a u slučaju nezgode u njega se mogu smjestiti i nosila.
e-Palette
Ovo neobično vozilo razvijeno je specifično za partnerstvo Toyote i Ubera pod imenom Autono-MaaS, odnosno 'autonomous-mobility as a service (autonomna mobilnost kao usluga)' te je njihovo prvo baterijom pogonjeno električno vozilo. Tijekom Olimpijskih igara u Tokiju ulicama će operirati desetci ovakvih vozila koja će se kretati u dionici između olimpijskog i paraolimpijskog sela te će prevoziti natjecatelje i osoblje na sličan način kao što to rade autobusi. Toyota ovo vozilo također planira koristiti kao autonomno prijevozno sredstvo čiji će vozač biti ptisutan kako bi nadgledao funkciju vožnje.
Concept-i
Concept-i, prema Toyoti, ima 'visoko tehnološki siluetni dizajn vanjštine' te će, nakon premijernog predstavljanja 2017. po prvi put biti korišten tijekom prijevoza olimpijske baklje, a služit će i kao vodeće vozilo tijekom maratona. Concept-i ima 'ugrađenu umjetnu inteligenciju koja promatra način vožnje, prati raspored vožnje i analizira reakcije vozača kako bi vožnju učinila udobnijom', piše u službenoj objavi.
Osobni transport
Toyota će također priskrbiti oko 300 'stojećih' osobnih prijevoznih sredstava za osiguranje i medicinske ekipe koje će se po potrebi moći prilagoditi i osobama koje imaju problema sa ustajanjem.
Mirai
Konačno, japanski proizvođač automobila priskrbit će oko 500 Miraija transportnom osoblju na području održavanja igara.