Potrošači i trgovci više ne razmišljaju toliko o tome zašto koristiti mobilna plaćanja, već više o tome koju opciju koristiti, a trgovci ga vide kao alat za prednost u odnosu na konkurenciju
Tvrtka PRIME Research je za Mastercard provela istraživanje o mobilnom plaćanju Mobile Payments Study na 56 tržišta i na 26 jezika u Sjevernoj i Južnoj Americi, Europi, Africi, Aziji i pacifičkom području.
Korištenjem vlastitih metoda i tehnologija za analizu društvenih medija, identificirali su i analizirali 13 milijuna relevantnih komentara na društvenim medijima od ožujka do prosinca 2013. na temu inovacija u mobilnim plaćanjima u okviru kompanije MasterCard i sličnih kompanija iz istog područja.
Autori istraživanja prognoziraju da će ove godine doći do povećanja prihvaćanja mobilnog plaćanja i kod kupaca i kod trgovaca.
Uglavnom pozitivan stav
Većinu komentara potaknule su vijesti ili priče, od kojih je 92 posto bilo u pozitivno/neutralnom tonu, dok je ukupno samo 8 posto imalo negativan ton, što je odraz originalnog sadržaja koji se pojavio u tradicionalnim medijima. Od 13 milijuna komentara, 5.000 nezavisnih komentara detaljnije je analizirano.
To je bilo drugo takvo istraživanje - prvo je provedeno 2012. godine, a pokazalo je da način na koji potrošači usvajaju mobilna plaćanja određuje kako ih trgovci prihvaćaju.
Stav 88 posto trgovaca prema mobilnom plaćanju je pozitivan, a mnogi od njih ističu prihvat mobilnog plaćanja kao konkurentsku prednost.
Oni koji su koristili mobilna plaćanja sudjelovali su u 81 posto razgovora o njima na društvenim medijima tijekom 2013. Za usporedbu, u 2012. je samo 32 posto sudionika u razgovorima o mobilnim plaćanjima zapravo i koristilo mobilna plaćanja.
Potrošači i trgovci više ne razmišljaju toliko o tome zašto koristiti mobilna plaćanja, već više o tome koju opciju koristiti.
Tijekom ove godine bi se mogla stvoriti dugoročna veza između mobilnih robnih marki i kupovine, što znači da će potrošači koji trenutačno razmatraju korištenje mobilnih plaćanja imati različite opcije i široku ponudu kad se odluče koristiti mobilna plaćanja.
Sigurnost još uvijek izvor strahova
Zabunu i nesnalaženje, zabilježene u istraživanju provedenom 2012. godine, zamijenile su rasprave o kvaliteti i trajnosti različitih proizvoda.
Pokazalo se i kako su mu oni koji su prihvatili mobilno plaćanje skloniji nego što su to bili prije, a oni koji nisu zadržali su pozitivan stav. To se tumači poboljšavanjem korisničkog iskustva, tehničke kvalitete i mreža prihvata. Ipak, prostora za poboljšanje ima, pogotovo kad je u pitanju razina razočaranosti korisnika.
Najčešća pozitivna tema bila je prihvaćaju li trgovci mobilno plaćanje ili ne. Najviše negativnih komentara privukla su pitanja vezana uz sigurnost, a još uvijek je izražen strah od prijevara i neovlaštenih troškova.
Trgovci opisuju mobilno plaćanje kao jednostavno te ga doživljavaju kao nešto što im daje prednost u odnosu na konkurenciju. Oni koji još nisu omogućili mobilna plaćanja uglavnom traže savjete o tome od drugih trgovaca na društvenim mrežama.