Bez obzira na činjenicu da je domaća automobilska industrija predstavila velik broj automobila, zvijezde su bile europskog porijekla
Salon automobila u Šangaju u posljednjih se deset godina profilirao u najznačajniji salon automobila u Kini na globalnom nivou, u njega su uprte oči domaćih kupaca, ali i Europe, čiji se brendovi snažno oslanjaju na kinesko tržište automobila. Sasvim logično, jer je ono s 24 milijuna prodanih automobila godišnje najveće na svijetu, s malim šansama da ga netko prestigne u dogledno vrijeme, prije svega zbog šanse da ne postoji zasićenje, odnosno Kina se još uvijek razvija te mnogi njeni građani tek trebaju kupiti svoj prvi osobni automobil.
Kad bi mogli birati, sigurno bi uzeli europski, tamošnji kupci vole europske automobile, posebno njihov dizajn, što se vidi po velikom broju dizajnerskih kopija koje su lokalni proizvođači predstavili na salonu u Šangaju ove godine. No, kako su oni namijenjeni samo lokalnom tržištu jer bi u drugim zemljama zbog zaštite autorskih prava bili zabranjeni, zvijezde salona su bile iz Europe.
Prije svega tu je Mercedes S klase koji je u redizajniranom izdanju predstavljen u obliku AMG, Maybach i standardne izvedbe. Inače, automobil je predstavljen u Šangaju jer Kina predstavlja najveće svjetsko pojedinačno tržište za Mercedes S-klase, a pogotovo za Maybach. Pored njega Mercedes-Benz je predstavio konceptnu A klasu u limuzinskom izdanju, odnosno najavu za iduću generaciju tog njemačkog kompaktnog automobila koji stiže 2019. godine.
Mercedesov konkurent BMW predstavio je svoj nabrijani model M4 u CS izvedbi, poslalsticu za one koji nisu stigli kupiti M4 GTS ili im je malo previše orijentiran za stazu, a standardni M4 im je previše običan. Potom je tu Volkswagen Crooz, električni crossover dometa 500 kilometara, odnosno mogli bi reći Tiguan budućnosti. Naravno, u sklopu elektrifikacije tu su i njegovi ‘bratići’ napravljeni na istoj električnoj MEB platformi, Škoda Vision E i Audi E-tron Sportback, oba koncepti.
Kod svih je navedeno da će se vrijeme punjenja od 80 posto baterije moći napuniti za samo pola sata uz snažni punjač od 150 kW. Još jedan koncept plijeni pažnju u Šangaju, a riječ je o Renaultovoj viziji Formule 1 kakva bi trebala biti za deset godina. Ime mu je RS 2027, a zbog optimizacije ima upola manji spremnik goriva od današnjih F1 bolida Renaulta, a tu je i potpuno električni mod za vožnju u boksevima.
Drugi francuski automobil koji je u Šangaju pobudio pažnju jest francuski Citroen C5 Aircross, kod kojeg je najveća novost hidraulični ovjes, no ne hidropneumatski kao kod starih Citroena, nego ‘Progresivni’, kako ga Citroen naziva, koji pruža dodatnu udobnost korištenjem dodatnog seta opruga s hidrauličnim uljem. Time, tvrde iz Citroena, nude udobnost kakvu malo tko može nadmašiti.
Jedini globalno zanimljiv kineski automobil je SUV Geelya, vlasnika Volva, jednostavno nazvan ’01’. U Europu i SAD trebao bi stići 2019. godine, a ono što bi ga trebalo izdvojiti od konkurencije je, navodi proizvođač, doživotna garancija. Doduše, o njoj zasad nema nikakvih detalja, tako da nam tek ostaje za vidjeti o čemu se točno radi.