JEZIK NOVOG DOBA

Pet načina kako pametno koristiti smajliće

20.07.2014 u 15:21

Bionic
Reading

Sviđalo se to nama ili ne, emotikoni su se uspjeli nametnuti kao sveprisutan oblik komunikacije u digitalnom dobu. Kad i kako ih koristiti, što treba izbjegavati? Evo nekoliko uputa

1) Želite li biti popularni, nemojte koristiti puno namrštenih emotikona
Tijekom istraživanja kojeg su proveli Laboratorij za računarstvo Sveučilišta u Cambridgeu i Yahoo Labs analizirano je više od 31 milijun tvitova, kako bi se otkrile značajke najpopularnijih i najutjecajnijih korisnika Twittera.

Otkrili su kako su korisnici s puno društvenog kapitala u svojim porukama često koristili nasmiješene emotikone, dok su namršteni povezani s niskom razinom popularnosti. Nije da popularni tviteraši nisu izražavali negativna mišljenja - samo su za njih koristili riječi.

2) Čuvajte se stereotipa
Više istraživanja tijekom proteklih 15 godina pokazalo je kako žene češće koriste emotikone nego muškarci. Možda i zato što se od njih očekuje da češće izražavaju svoje osjećaje. Stoga se može dogoditi da, ako ih ne koriste, to bude protumačeno kao izraz loše volje ili neraspoloženja.


3) Pogodite im emotivnu frekvenciju
U istraživanju provedenom 2013. godine u brbljaonicama online ispunjenima muškarcima i ženama različitih godina otkriveno je kako muškarci u pravilu koriste manje emotikona, osim kad razgovaraju sa ženama. U tim ih prilikama koriste češće.

Drugim riječima, pokušali su se približiti njihovoj emotivnoj frekvenciji. Stoga, ako očijukate s nekim, a ta osoba ne koristi približno istu količinu emotikona, to bi moglo značiti kako nije zainteresirana za vas.

Općenito, najbolje je ne pretjerivati s emotikonima, jer bi u suprotnom mogli ostaviti dojam površnosti, pa i ispasti malo blesavi.

4) Pričekajte dok ih ne upoznate
Osobama koje ne poznajemo dobro ne šaljemo emotikone podjednako često kao što to činim s prijateljima, otkriveno je tijekom istraživanja provedenog 2008. u Nizozemskoj. Štoviše, emotikon koji pošalje nepoznata osoba može biti protumačen kao napadan. Kao i u interakcijama licem u lice, postoje društvene norme koje određuju koja je mjera prikazivanja osjećaja prihvatljiv.

5) Nemojte biti emotikonski turist
Jezik i kultura imaju veze s načinom na koji se emotikone koristi i tumači. To je pokazalo i globalno istraživanje tvitova iz 2013. godine. U Japanu i Južnoj Koreji, recimo, emotikoni su češće vodoravno položeni (recimo: -.-), dok su u SAD-u, kao i u zemljama gdje je engleski u upotrebi usporedno s lokalnim jezicima, poput Filipina i u Indonezije, češći uspravni - poput ovog: :).
U arapskom i hebrejskom, koje se čita sa zdesna na lijevo, također su uspravni, ali i obrnuti - (:. Južnoamerikanci, pak, vole dodavati različite vrste obrva svojim emotikonima

Stoga istražite malo kako emotikone koriste ljudi s kojima komunicirate.