Nakon što je Volkswagen priznao krivicu i nagodio se američko Ministarstvo pravosuđa i glavna državna tužiteljica Loretta Lynch podnijeli su kaznene prijave protiv šest menadžera kompanije
Nagodba VW-a s američkim vlastima još nije ni službeno potvrđena, a već su glavna državna tužiteljica Loretta Lynch i Ministarstvo pravosuđa podnijeli kaznene prijave protiv šest menadžera Volkswagena.
Optuženi su za urotu s ciljem prevare SAD-a, kupaca Volkswagena i kršenja Zakona o čistoći zraka. Razlog za to je sada već famozni softver za umjetno smanjenje količine ispušnih plinova na gotovo pola milijuna automobila s dvolitrenim TDI motorima prodavanim u SAD-u.
Riječ je o njemačkim državljanima, a pet ih je nedostupno američkom pravosuđu, dok je prvi uhićeni, Oliver Schmidt, o kojemu smo već pisali, lišen slobode dok je čekao avion pri povratku u Njemačku s Floride, na koju je išao kao turist. On je bio voditelj regulatornog ureda Volkswagena u SAD-u, tijela tvrtke zaduženog za sukladnost poslovanja sa zakonskim propisima. Zapovjedno najviša zvjerka među optuženima je Heinz-Jakob Neusser, bivši član Uprave za razvoj, smijenjen u prosincu 2015. godine.
Pod njim je jedno vrijeme bio jedan od također optuženih, Jens Hadler, kao šef razvoja motora specijaliziran za dizele, a među optuženima je i Richard Dorenkamp, bivši šef tehničkog razvoja Volkswagena za motore s najmanjim emisijama ispušnih plinova. Zanimljivo je da je optužen i čovjek koji je na neki način trebao pomoći tvrtki da riješi skandal na miran način, a do njega vjerojatno ne bi ni došlo da je ostao raditi. Naime, posljednji optuženi je Bernd Gotweiss, osoba koja je dug niz godina radila kao šef odjela interno znanog kao 'krug vatrogasaca'.
Oni su putovali po svijetu i sprečavali greške u proizvodnji, prodaji i razvoju koje bi mogle dovesti do ovakvih stvari ili, ako bi do njih dolazilo, odmah ih rješavali što bezbolnije u suradnji s odvjetnicima kako tvrtka ne bi imala velikih problema, kao naprimjer sada. Navodno ih nitko u tvrtki nije previše volio jer su ukazivali na greške svih bez ikakve milosti, a dolaskom Martina Winterkorna na mjesto CEO-a Volkswagena grupa je marginalizirana dok je Gotweiss otišao u mirovinu. New York Times piše kako je, kad su krenula ispitivanja o mogućim problemima s razinama ispušnih plinova u dizelašima, upravo Winterkorn zamolio Gotweissea da se vrati i pomogne, a ovaj mu je napisao memorandum u kojem je naveo da bi Volkswagen mogao završiti pod istragom.