riznica podataka

Pornografske stranice prikupe više korisničkih podataka nego Netflix ili Hulu. Evo što rade s njima

28.12.2018 u 07:39

Bionic
Reading

Najveći i možda najbolji izvor podataka o tome što ljudi vole gledati na internetu i za što su voljni platiti nisu streaming divovi nego – pornografi

Najveći i možda najbolji izvor podataka o tome što ljudi vole gledati na internetu i što su voljni platiti nisu streaming divovi kao što su Netflix, Amazon Prime Video ili Hulu nego – pornografi.

Konzumiranje pornografije navodno je osobna stvar no porno stranice prate svaki vaš pokret: kakav sadržaj preferirate, na kojim dijelovima zaustavljate snimku, koje kadrove gledate ispočetka. Rudarenjem takvih podataka mnoge porno stranice korisnicima interneta daju točno ono što žele; a što im bolje čitaju želje, oni postaju sve nezasitniji i traže još više.

Čak 125 milijuna ljudi svakodnevno posjećuje Pornhubovu mrežu pornografskih stranica, uključujući YouPorn i Redtube; stotinjak milijuna ih visi na samom Pornhubu, najpopularnijoj pornografskoj stranici na svijetu. O kojoj je količini sadržaja riječ govori i podatak da je Pornhub lani prenio prenio više sadržaja no što ih se nalazi u svih 50 milijuna knjiga pohranjenih u njujorškoj javnoj knjižnici.

MindGeek analizira korisničke podatke kako bi sadržaj prilagodio gledatelju

Quartz je već pisao o tome kako pornografska industrija imati veći utjecaj na ekonomiju Sjedinjenih Država od Netflixa koji godišnje zaradi 11,7 milijardi dolara. Prihod porno industrije procjenjuje se pak na stotinjak milijardi no može se samo nagađati koliki se novac tu doista okreće. To je područje sive i crne ekonomije, s nizom neprijavljenih privatnih kompanija i inicijativa, široko razgranatim piratstvom te neprecizno vođenim poslovnim knjigama i aljkavim statistikama.

  • +10
Ovako porno glumice izgledaju bez šminke Izvor: Ostale fotografije / Autor: Instagram

U tom (polu)svijetu odskače jedna tvrtka: MindGeek. Najveća pornografska tvrtka na svijetu, zapravo holding, posjeduje brojne stranice za zabavu odraslih, producentske kuće te mrežu Pornhub. Poput drugih divova streaminga, i MindGeek analizira korisničke podatke, sve kako bi sadržaj što bolje prilagodio željama korisnika. Velik je to posao, jer njihove stranice dnevno posjeti najmanje 125 milijuna ljudi željnih seksa.

Nema veze što prosječni korisnik na Porhubu provede manje od deset minuta, dapače! Snimanje tako kratkih pornografskih uradaka daleko je jeftinije od produciranja TV-serija i igranih filmova s velikim zvijezdama. A ukupni trošak poslovanja smanjuju i izuzetno popularni uratci iz domaće radinosti.

Dobro je i bez plaćanja, a tek kad provučete karticu

Prosječni korisnik može pornografski sadržaj gledati bez računa i bez plaćanja koliko god želi. No mogućnost da mu se na zaslon serviraju golišave scene po osobnom ukusu mnoge nagoni da pornografima ostave svoje podatke i provuku kreditnu karticu. A kad korisnici odluče platiti premium sadržaj, njihove navike postaju još jasnije. Eto, Pornhub upravlja jednom od najsofisticiranijih operacija analize podataka koja se odnosi na korisnike, a ne na oglašivače. Pornhub Insights osigurava transparentnost u prikupljanju podataka o najintimnijim temama tako što istražuje i analizira milijarde podataka o obrascima gledanosti, često vezanim za događaje od politike do pop kulture.

BEZ PANIKE

Ima li spasa mokrom smartfonu? Evo kakve smo savjete pronašli

Pogledaj galeriju

MindGeek je nastao iz tvrtke koju su 2004. osnovali Stephane Manos i Ouissam Youssef. Danas drže monopol na streaming porno sadržaja i dnevno prenose više podataka od Facebooka ili Amazona. A streaming nije samo distribucija sadržaja. Svaki put kad odnekud strimate video ili pjesmu, vi drugoj strani šaljete podatke o sebi; podatke koji se lako mogu izmjeriti.

A MindGeek se jako oslanja na 'autorstvo temeljeno na podacima', odnosno sadržaj koji se prilagođava gledateljima kako bi ih potaknuo da plate ono što bi doista htjeli vidjeti. Holding stoga posjeduje nekoliko vlastitih tvrtki za obradu prikupljenih podataka temeljem kojih se onda sadržaj prilagođava individualnim kiijentima. Takav je način rada više no isplativ. Više od polovice njihovog prihoda generira se upravo na takvim stranicama.

Solo, u dvoje, u troje, grupno, hetero…

Pri izradi sadržaja pazi se i na najsitnije detalje, od izbora odjeće i boje rublja do kombinacija tko što i kada skida sa sebe, tko ostaje potpuno gol, a tko napola odjeven. Takvi detalji, zajedno s izborom dijaloga te seksualnih pozicija i kombinacije – solo, u dvoje, u troje, grupno, hetero… - rezultat su niza A/B testiranja na velikom broju videozapisa. Riječ je o uspoređivanju sličnih stavki s s jednom promijenjenom varijablom. Tako se analizom tisuća kombinacija, izvedenih iz milijuna pregleda dolazi do onih koje će zajamčiti najveću gledanost.

DUGE ZIMSKE NOĆI

Serije iz 2018. koje svakako vrijedi pogledati: Ako još niste, krajnje je vrijeme za to

Pogledaj galeriju

Pa recimo da ste žena koji voli gledati prizore u kojima su dvije žene u klinču s muškarcem. Program će analizirati da su u većini scena koje ste gledali žene nosile čipkasto rublje; i da ste često pauzirali prizore u kojima se pojavljuje muški torzo. I da ste se ponekad vraćali na scenu sretnog završetka. Pa kad se vaš ukus poklopi s tuđim ukusima, zasut će vas čitavom serijom uradaka prilagođenih vašim željama, sve do boje namještaja u kadru.

Pa i Netflix se služi sličnim trikovima kako bi vam preporučio svoje naslove. Cary Fukunaga, redatelj izvorne Netflixove serije 'Maniac', priznao je da su važne filmske odluke diktirane algoritmom koji prati usluge streaminga i analizira ponašanje gledatelja.

Snimanje pornića bitno je jeftinije od snimanja kvalitetne serije pa se MindGeek može brzo prilagoditi novim trendovima. A trendovi se mijenjaju velikom brzinom. Lani je najpretraživaniji termin bio 'Porn for Women', a slijedili su ga crtani junaci 'Rick i Morty' i antistresna igračka 'Fidget Spinners'. Ove godine dva su najčešća pojma bili 'Stormy Daniels' i 'Fortnite'.

Pokrenuli i vlasiti portal o seksualnom obrazovanju

Utjecaj pornografije na stanje duha nacije i razvoj krhke dječje psihe zabrinjava mnoge. Muči ih olaki pristup različitim oblicima seksualnog izražavanja bez konteksta i relevantnog seksualnog odgoja. I dok stručnjaci upozoravaju roditelje da bi trebali više vremena odvojiti za razgovore u kojima bi djeci objasnili što se zapravo događa u pornićima, i koliko maštarije imaju veze sa stvarnim ljudskim životima, Pornhub je razvio vlastiti portal o seksualnom obrazovanju.

Pornografske tvrtke brzo i lako usvajaju različite tehnologije za analizu korisničkih podataka i prilagodbu budućim zahtjevima kupaca. U ožujku ove godine YouPorn je koristio umjetnu inteligenciju za predviđanje najboljih pretraživanja. U listopadu su uveli i funkciju pretraživanja pomoću emojija kako bi se približili korisnicima koji filmove gledaju na mobitelu.

Umjetnom se inteligencijom služi i Spotify kako bi otkrio što žele njegovi korisnici, Netflix koristi algoritme kako bi saznao je li osam milijardi dolara uloženih u snimanje vlastitog materijala bio ispravna poslovna odluka ili bačen novac.

Što god učinili mainsream mediji, pornografija će uvijek biti korak ispred. Tako je bilo u doba VHS kazeta, tako je bilo u doba prvih digitalnih filmova s izborom radnje, tako je danas, a tako će biti i sutra, ma gdje nas odvela neraskidiva veza tehnološkog napretka i sirovih strasti.