Renault Captur
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Renault Captur
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
U Renaultu su poznati po sklonosti eksperimentiranju, pa pomalo čudi što je Francuzima trebalo toliko vremena da s obje noge uskoče u segment ultrapopularnih crossoverskih vozila. Čekanje se ipak isplatilo jer je Renault već s Capturom - poentirao, a u međuvremenu su stigli i novi Espace i Kadjar
Ruku na srce Renault je izbacio prve crossovere dok još nije ni postojalo ime za taj segment. Sjetimo se samo Avantimea i Vel Satisa. Ipak, valjalo je pričekati Captura da bi im se kemijanje s raznim karoserijskim oblicima isplatilo. Captur je, pomalo ironično, nastao na osnovi bratskog modela Nissan Jukea, a izgleda kao zreliji, atraktivniji, prostraniji i povišeni Clio.
Dizajn automobila kupcima je veoma bitan, nerijetko bitniji i od voznih osobina ili bilo koje druge karakteristike, a valja priznati da toliko upita, posebice od vozačica, nismo imali još od testiranja Peugeota 206. Djelomično je to zasluga i paketa opreme Helly Hansen koji hrpetinom vizualnih unapređenja uvećava estetski dojam o automobilu.
Već smo imali prilike isprobati Captur u izvedbi s benzinskim motorom i automatiziranim mjenjačem, a ovog puta je spoj bio primjetno bolji. 1.5 dCi uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem, pokazao se odličnom kombinacijom. Miran rad, niska potrošnja i popriličan omjer okretnog momenta već od niskih okretaja, osnovne su značajke Capturove motorizacije. Ručni mjenjač je pritom izvrsno podešen za sve zadatke koje pred njega možete staviti, neovisno o tome je li u pitanju gradska ili vožnja otvorenom cestom. Pri većim brzinama primjetna je nešto veća buka od nalijetanja vjetra. Capturov ovjes nije premekan, u protivnom bi se karoserija još više naginjala prilikom agresivnijih promjena smjera. Ipak, i ovako, Renaultov crossover preferira smireniju vožnju.
Ono gdje Captur briljira je ponuda prostora i praktičnost. Četvero odraslih putnika smjestit će se bez problema te im pritom neće manjkati prostora za glave, ramena i koljena. Genijalno rješenje su i serijske presvlake na sjedalima koje je moguće skinuti i oprati u perilici. Captur je zadovoljavajuće pregledan, a zahvaljujući povišenom odstojanju od tla, jednostavno ga je i parkirati na više rubnjake pa se u gradu osjeća kao kod kuće.
Dodatne pohvale idu i na račun R-link multimedijalno kontrolnog sustava koji funkcionira besprijekorno.
Renault Captur nije bez razloga u samom vrhu prodaje kompaktnih crossovera u Europi. Iako bi konzervativniji vozači mogli naći hrpetinu zamjerki ovoj klasi vozila, čini se da će crossoveri još jako dugo ostati s nama.
Proizvođač: Renault
Model: Renault Captur 1.5 dCi
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 220 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,1/6,0/5,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 13
Maksimalna brzina: 171 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.120/1.780/1.570
Cijena do registracije: 151.300 kn