UMJETNA INTELIGENCIJA

Roboti uče kako bolje razumjeti ljudske osjećaje? O kakvom se to novom trendu radi

03.09.2024 u 14:20

Bionic
Reading

Emotion AI bi trebalo biti sofisticiranije izdanje analize osjećaja, tehnologije koja pokušava destilirati ljudske emocije iz tekstualnih interakcija, osobito na društvenim mrežama

Dok tvrtke posvuda eksperimentiraju s ugradnjom umjetne inteligencije, pojavio se i jedan (uvjetno rečeno) neočekivani trend. Tvrtke se, naime, okreću umjetnoj inteligenciji kako bi pomogle svojim brojnim novootkrivenim botovima u boljem razumijevanju ljudskih emocija.

U novom izvješću PitchBooka Enterprise Saas Emerging Tech Research to područje nazivaju umjetnom inteligencijom osjećaja (Emotion AI). Prema njihovim predviđanjima, ta je tehnologija u porastu.

Rezon glasi otprilike ovako: ako tvrtke postavljaju izvršnim direktorima i zaposlenicima pomoćnike s umjetnom inteligencijom, postavljaju takve robote na prvu crtu kontakta u prodaji i korisničkoj podršci, kako umjetna inteligencija može raditi dobro ako ne razumije razliku između ljutitog i zbunjenog 'Što misliš time reći?'

Emotion AI bi trebalo biti sofisticiranije izdanje analize osjećaja, tehnologije koja pokušava destilirati ljudske emocije iz tekstualnih interakcija, osobito na društvenim mrežama.

U pitanju je multimodalna tehnologija, koja koristi senzore za vizualne, audio i druge unose u kombinaciji sa strojnim učenjem i psihologijom kako bi pokušala otkriti ljudske emocije tijekom interakcije.

Raste broj Emotion AI startupova

Najveći pružatelji usluga umjetne inteligencije u računalnom oblaku nude programerima pristup mogućnostima temeljenima na umjetnoj inteligenciji osjećaja, kao što su Emotion API (kognitivne usluge Microsoft Azurea) ili usluga Rekognition (Amazon Web Services).

Iako Emotion AI nije novost, nagli porast botova među radnom snagom daje mu više prilika u poslovnom svijetu nego što je ikada imao, procjenjuju u PitchBooku. Mogla bi s vremenom omogućiti odgovore sličnije ljudskima. Pritom će se - uz kamere i mikrofone - oslanjati i na nosive uređaje.

Sve je veći broj startupova koji nastoje takvu viziju pretočiti u stvarnost. Među njima su Uniphore (s ukupno prikupljenih 610 milijuna američkih dolara), kao i MorphCast, Voicesense, Superceed, Siena AI, audEERING i Opsis, od kojih je svaki također prikupio skromne iznose od raznih fondova za rizična ulaganja, procjenjuju u PitchBooku.

Ali, čak i ako će većina robota s umjetnom inteligencijom s vremenom steći neki oblik automatizirane empatije, to ne znači kako će ovo rješenje doista funkcionirati.

Posljednji put kada je umjetna inteligencija emocija postala predmet velikog interesa u Silicijskoj dolini - oko 2019. godine, kad je fokus bio na računalnom vidu, a ne na generativni jezik i umjetnost - istraživači su odustali od razvoja u tom smjeru jer su smatrali kako ljudske emocije ne mogu biti prepoznate samo temeljem praćenja pokreta lica.

Također, postoji mogućnost kako propisi kao što je Zakon o umjetnoj inteligenciji Europske unije - koji zabranjuje sustave za detekciju emocija pomoću računalnog vida za određene namjene poput obrazovanja - učine realizaciju te ideje nemogućom, piše Tech Crunch.