Google je već neko vrijeme planirao otkriti varijantu YouTubea namijenjenu najmlađima, kako bi proširili svoju publiku i van kategorije tinejdžera, među kojima je video platforma vrlo popularna. Za takvo što su pripremili aplikaciju YouTube Kids, no čini se kako su određene grupe uputile službenu žalbu FTC-u zbog nepoćudnog sadržaja za najmlađe
Osnovna ideja iza same aplikacije YouTube Kids bila je jednostavnog korištenja uz ograničen sadržaj koji kontroliraju roditelji. Međutim, otkriveno je kako aplikacija prikazuje sadržaj koji uključuje reklame vezane uz sadržaj 'na način kako to TV programu ne bi bilo dopušteno'. Štoviše, odabrani video sadržaj unutar aplikacije uključuje i onaj koji bi roditelji radije zaobišli.
Žalbu američkom tijelu FTC je potpisalo desetak istaknutih potrošačkih grupa, a najveći problem je 'pretjeran pokušaj komercijalizacije' sadržaja. 'Naša glavna briga je to da su djeca izložena neograničenoj lavini sadržaja koji neće nužno otkriti povezanost s određenim proizvođačima. Takav sadržaj samo iskače pred oči djece, koja će dobiti hrpu reklama i neće znati što je što', izjavio je za The Guardian odvjetnik Aaron Mackey, koji zastupa spomenute grupe.
Google je svoj novi servis otkrio u veljači, opisavši ga kao prvi kompanijin proizvod iz temelja osmišljen za najmlađe. Problem je u tom što je oglašivački div iz Mountain Viewa na taj način (barem za sada) zaobišao regulative vezane uz TV sadržaj, gdje su reklame za najmlađe vrlo ograničene. Primjerice, u slučaju TV sadržaja, moraju postojati kratki segmenti u kojima se spominje kako se emisija ili crtani film 'vraćaju za nekoliko trenutaka', čime se sadržaj jasno izdvaja od reklama. U slučaju YouTube Kids aplikacije nečeg poput toga jednostavno nema.
Žalbe su, među ostalim, uložili Center for Digital Democracy, Campaign for a Commercial-Free Childhood, American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, prenosi The Guardian.