Iako smo tijekom godine s kojom ćemo se uskoro oprostiti mogli vidjeti velike korake naprijed, virtualna stvarnost još uvijek je nešto o čemu se više priča, a manje koristi. Iduća bi to mogla promijeniti, evo i zašto
1) Sony bi mogao dominirati scenom s PlayStation VR-om
Oculus VR (s konzolom Rift) i Samsungov Gear VR dosad su bili u središtu pozornosti. To bi se moglo uskoro promijeniti u korist japanskog diva.
Sony je do sredine studenog prodao više od 30 milijuna primjeraka PS4, nadmašujući predviđanja iz kvartala u kvartal, što će vjerojatno napraviti i za zadnja ovogodišnja dva. Uspije li u tome, do ožujka iduće godine prodat će 38,8 milijuna igraćih konzola.
Otprilike u to vrijeme Oculus će izbaciti Rift i ući u okršaj s HTC-ovim Viveom i Valveom za značajno manje tržište zahtjevnijih vlasnika osobnih računala.
Samsung je do sredine godine prodao 45 milijuna Galaxyja S6 i S6 Edge. Na podatke o prodaji Notea, predstavljenog u kolovozu ove godine, još trebamo malo pričekati, ali čini se kako neće značajno promijeniti ukupan broj. Južnokorejce će stiskati konkurencija poput Cardboarda, MergeVR-a, pa čak i Lenova.
Istina, Samsung će imati više uređaja kompatibilnih s virtualnom stvarnošću, ali treba uzeti u obzir kako vlasnici Galaxyja i PS4 nisu nužno u istoj demografskoj kategoriji. Potonji će vjerojatno imati veći udio onih koji će tražiti VR konzole.
PS uz to ima kontrolere Move, spremne za korištenje u virtualnoj stvarnosti, a može i omogućiti pristup velikoj količini sadržaja (Sony Pictures Entertainment i Sony Music Entertainment).
2) Društvena virtualna stvarnost će postati jako bitna, i donosit će većinu prihoda
S oko milijun korisnika, virtualni svijet Second Life obrne gotovo pola milijarde dolara prihoda godišnje. A to je platforma stara više od deset godina, s brojnim ograničenjima.
Veliki igrači u areni društvene virtualne stvarnosti bit će iduće velike tvrtke naše generacije. Gledat ćemo kako ih preuzimaju ili kako organiziraju javne ponude dionica vrijedne milijarde dolara. Bit će veće od bilo čega čemu smo dosad svjedočili, od Facebooka pa dalje.
To ne znači kako neće morati riješiti još hrpu problema vezanih uz hardver i softver, ali i onih na psihološkoj razini.
3) VR će se proširiti izvan svijeta igranja
Igre su možda prvo veliko tržište na koje će se virtualna stvarnost probiti, no potencijal je već i sveobuhvatniji. Mijenjat će pripovijedanje, mediciju, obrazovanje, dizajn i tko zna što još sve ne. Neće biti novotarija poput 3DTV-a ili pametnih satova, već budućnost računalstva.
4) Tvorci sadržaja za VR trebat će optimizirane alate
Razvojni programeri još uvijek ne mogu graditi virtualnu stvarnost unutar virtualne stvarnosti. Razvoj sadržaja još uvijek je uglavnom dostupan samo onima koji znaju razvijati računalne igre. Ulazne barijere moraju biti niže kako bi se VR brže širio.
5) Za većinu ulagača VR je cool, neki počinju i investirati
Google Ventures dosad je napravio pet ulaganja u projekte koji se bave VR-om (High Fidelity i EmergentVR su među njima). Signia Ventures ima u portfelju jedno ulaganje, u platformu 8i. Comcast Ventures uložili su u Altspace, NextVR i još njih nekoliko. Rothenberg Ventures ih broji više od 25.
Amitt Mahajan, sutvorac Farmvillea, i njegov partner Phil Chen iz HTC/Vivea toliko vjeruju virtualnoj stvarnosti da su oformili Presence Capital, fond u potpunosti posvećen startupovima koji se bave virtualnom i proširenom stvarnošću.
6) VR je puno napredovala u samo tri godine
Od Oculusove uspješne kampanje na Kickstarteru u VR utrku uključili su se Samsung, Sony, HTC, Google, Facebook, pa čak i Mattel (View-Master). Brzina kojom razvijaju hardver i softver je dojmljiva, za očekivati je kako će i sadržaj uskoro početi hvatati priključak.
Više:Venture Beat