Profesor na Fakultetu prometnih znanosti Željko Marušić smatra kako je brisanje kaznenih bodova nakon dvije godine neodgovorno podilaženje prekršiteljima
Predložene izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama već su izazvale reakcije uključenih pa su se tako neke udruge starijih građana pobunile protiv novina koje predlažu da će češće morati na obvezni liječnički pregled. Svoj komentar dao je i Željko Marušić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. On smatra da je većina prijedloga dobra: ukidanje tehničkog pregleda za nova vozila, obveza liječničkog pregleda za starije od 65 godina, a prvenstveno uvođenje poništenja vozačke dozvole.
No misli kako je odredba o trajnom oduzimanju dozvole vozaču koji u dvije godine prikupi 12 bodova, uz odredbe da se za jedan prekršaj mogu dobiti najviše tri kaznena boda te da se oni brišu nakon dvije godine, neodgovorni populizam i podilaženje najtežim prijestupnicima koji teško ugrožavaju ostale sudionike u prometu koji godinama voze bez prekršaja, pogotovo najugroženije - pješake, bicikliste, mopediste i motoriste.
Marušić predlaže da se odredba o 12 bodova za poništenje vozačke dozvole dopuni, odnosno promijeni tako da kazneni bodovi vrijede doživotno, do poništenja vozačke dozvole. Poželjnost te mjere potvrđuju deseci tisuća vozače bez ijednog prekršaja tijekom pet i više godina. On smatra također da za najbrutalnije, najizravnije pogibeljno kršenje prometnih propisa, uključujući krivnju za smrtni ishod u prometu, treba odmah dobiti 12 bodova koji znače poništenje dozvole. Usto trebalo bi definirati brutalne prekršaje za koje se dobiva devet, odnosno šest bodova. Njegov prijedlog ima i neke teško provedive stavke, poput one da se osobama koje pet godina nemaju nijedan prometni prekršaj u evidenciji subvencionira 50 posto svih troškova registracije automobila i cestarine na autocestama.
Za konkretnog bi vozača subvencioniranje cestarine vrijedilo u svakom vozilu pa bi se potakla svima korisna praksa davanja volana u ruke sigurnijoj osobi. Marušić misli kako bi tu bi mjeru trebalo stupnjevito dopunjavati, 60-postotnom subvencijom za šest godina bez ikakvog prekršaja, 70-postotnom za sedam, a nakon deset godina dobrom i krajnje odgovornom vozaču potpuno bi se pokrivali troškovi registracije automobila i cestarina. Osim što su osiguravajuća društva privatna te bi im trebalo vremena za prilagodbu za ovakvu mjeru pitanje je kakvog bi to utjecaja imalo na cijenu polica osiguranja, a tako bi i oni koji ne voze i ne posjeduju automobil pokrivali trošak onima koji voze.