ISTRAŽIVANJE

Što razlikuje 50 najvećih tvrtki u ICT sektoru?

15.11.2016 u 10:29

Bionic
Reading

Više nije jednostavno razlikovati hardver, softver, usluge i telekomunikacije jer se tvrtke razvijaju na svim tim područjima kako bi proširila svoja tržišta i bazu klijenata

U svom godišnjem globalnom istraživanju 50 najvećih društava u ICT sektoru Global ICT 50 PwC-ovo društvo za strateški konzalting Strategy& ističe kako se najuspješnija društva definiraju prema jedinstvenoj strateškoj vrijednosti koju donose svojim klijentima.

'ICT sektor prolazi kroz proces preobrazbe. Digitalizacija. Mobilnost. Internet stvari. Big Data. Te i druge nove tehnologije preoblikuju način na koji društva pristupaju tržištu', objasnio je dr. Florian Gröne, koautor istraživanja i principal PwC-a u SAD-u.

Na popisu 50 najvećih društava u ICT sektoru možemo vidjeti već etablirane lidere kao što su SAP i Microsoft, kao i neke novopridošlice kao što su Salesforce.com i Netapp.

Osim što utvrđuje aktere koji mijenjaju i preoblikuju ICT sektor, ovogodišnje istraživanje razmatra i način na koji društva definiraju svoju stratešku vrijednost.


'Ako ste lider tehnološke kompanije, jedna od najvrjednijih strateških aktivnosti koju možete poduzeti jest usredotočiti se na svoju ponudu vrijednosti. Vodeća ICT društva razlikuju se upravo po onim aktivnostima koje mogu pružiti samo ona, nitko drugi', rekao je dr. Germar Schröder, jedan od autora i stručnjak za telekomunikacijski sektor u društvu Strategy&, partner u PwC-u Njemačka.

Istraživanje analizira strateški potencijali tehnoloških kompanija temeljem njihovih financijskih rezultata, snage portfelja, geografskog otiska te inovacija i brendiranja.

Iako je prvih pet prošlogodišnjih društava zadržalo svoja mjesta (IBM, Microsoft, SAP, Oracle i Cisco), na ostatku ljestvice 50 najvećih društava u ICT sektoru došlo je do značajnih promjena.

Tako su Apple (8. mjesto) i Alphabet/Google (10. mjesto) pali su iako su ostali među 10 najvećih, a Samsung je pao s prošlogodišnjeg 7. na 11. mjesto. Sve tri tvrtke bore se sa sporijim rastom jer su njihovi proizvodi sazreli u proteklih nekoliko godina.

Intel je skočio za dvanaest mjesta (s 24. na 12.) jer je njegov portfelj proizvoda evoluirao od čistog hardvera na integriraniju mješavinu proizvoda.

Jedanaest društava prvi se put probilo u prvih 50 najvećih društava u ICT sektoru , a njih šest u prvih 30: Salesforce.com (19. mjesto), Computer Associates (20. mjesto), Amadeus (23. mjesto), Adobe Systems (24. mjesto), Alibaba (26. mjesto) i Nokia (30. mjesto).

Fizička i geografska ograničenja i dalje su izazov pružateljima telekomunikacijskih i lokalnih IT usluga. Nijedan se nije ove godine probio u prvih 15 najvećih društava.

EMC, koji je rangiran prije nego što ga je Dell kupio početkom 2016. godine, ušao je u prvih 10 najvećih društava jer je proširio svoj portfelj proizvoda.


Budući da tehnološka društva više ne konkuriraju u jasno određenim podsektorima, u ovogodišnjem globalnom istraživanju 50 najvećih društava u ICT sektoru razmatralo se ono što čini vodeća ICT društva uspješnima na temelju njihovih ponuda vrijednosti - jesu li predvodnici kategorije, konsolidatori, inovatori, kreatori prilagodbi ili društva motivirana vrijednošću.

Svaka je tvrtka razvrstana u dvije kategorije kako bi se istaknula dva glavna načina na koji nude vrijednost svojim klijentima.

Ovogodišnjih 50 najvećih društava u ICT sektoru odražavaju svaku od tih kategorija te pokazuju kako postoji više načina na koje se može doći do samog vrha.

Među prvih 50, 17 društava predvodnici su određene kategorije proizvoda čija se pozicija na tržištu temelji na uskoj kategoriji proizvoda ili usluga, dok su njih 18 konsolidatori koji ostvaruju rast agresivnim spajanjima i pripajanjima.

Oznaku inovatora dobilo je 24 tvrtke, temeljem stalnog ulaganja u razvoj i istraživanje, a 23 su kreatori prilagodbi, odnosno društva koja svoje proizvode i usluge prilagođavaju potrebama klijenata na temelju analiza i tržišnih informacija.

Njih 18 je motivirano vrijednošću usluga, što znači kako se bore za poslovne korisnike snižavanjem troškova konkurentskih usluga, često se oslanjajući na jeftinu inozemnu radnu snagu te vrlo standardizirane procese i modele isporuke.