Mnogi su pomislili da je napuštanjem modela Laguna Renault predao 'ključeve' drugim proizvođačima, no oni su itekako radili na nečem novom. Model Talisman predstavlja Renaultovu viziju premium vozila kojim itekako konkuriraju drugim modelima poput Mondea, Passata ili Mazde 6. Svoju premijeru je Talisman imao na Frankfurt Motor Showu, a sad je vrijeme za otkrivanje čitave priče o vozilu
Iako ga se smatra nasljednikom Lagune, Talisman je nešto mnogo više - iz temelja izmijenjenog stila, vrhunske sigurnosti, kvalitete i tehnologija. Za svaku od kategorija Renault je gradio Talisman, dio po dio, u nešto što bi u konačnici trebalo pružiti jedinstveno iskustvo vožnje i udobnosti.
Kako bi se izdvojio u kategoriji, Renault Talisman pruža mnogo jedinstvenih značajki. Tako je, primjera radi, jedini pripadnik D-segmenta vozila koji donosi 4CONTROL sustav zakretanja sva četiri kotača s automatskom regulacijom. U svim uvjetima vožnje, sustav se prilagođava i bira najbolje između upravljivosti, performansi i udobnosti.
DIZAJN I UDOBNOST
No, valja krenuti redom. Renault Talisman je limuzina dužine 4,85 metara i širine 1,87 metara. Već taj dio priče otkriva kako je u unutrašnjosti vozila više no dovoljno komfora za putnike uz prtljagu, no kad se u obzir uzme još i međuosovinski razmak od 2,81m, jasno je kako se u unutrašnjosti Talismana uistinu može uživati. Ipak, uz spomenuti sustav zakretanja sva četiri kotača, upravljivost vozila je na kudikamo višoj razini od očekivane s obzirom na ukupne dimenzije vozila.
Dimenzije su, opet, tek dio priče oko dizajna vozila. Riječima proizvođača, u stil Talismana su ubacili dašak latinske senzualnosti kombiniranjem različitih elemenata poput velike prednje rešetke s predimenzioniranim Renault logotipom, kombiniranim s C strukturama rasvjetnih sklopova u LED tehnologiji. Neobične i vrlo prepoznatljive linije vozila protežu se cijelom dužinom vozila u pravom dizajnerskom štihu, a stražnji kraj krase velika stražnja svjetla s 3D efektom.
Priču u unutrašnjosti krase profilirana sjedala izvrsnih dimenzija i mogućnosti podešavanja. Krasi ih mogućnost grijanja do 30 stupnjeva za svega pet minuta - i to dok vlada -18 stupnjeva! S druge strane, imaju i integrirano hlađenje, koje za vrućeg vremena može smanjiti temperaturu i za do pet stupnjeva. Renault je veliku pažnju dao termalnoj izolaciji i mogućnostima modela Talisman pa je tu i grijani volan. Središnju konzolu pak krasi Renaultov R-LINK 2 sustav, koji se prikazuje na 8,7-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir. Njime je moguće kontrolirati brojne parametre vozila, a mogućnosti se još proširuju kad se na njega spoji pametni telefon.
Priča o komforu teško da bi bila kompletna bez integracije vrhunskog zvučničkog sustava, koji čini do 13 zvučnika. Za te potrebe, Renault je ostvario suradnju s divom audio svijeta - kompanijom BOSE.
NIŠTA BEZ TEHNOLOGIJE
Kako bi sve skupa funkcioniralo po pitanju udobnosti tu je Renaultova MULTI-SENSE tehnologija. Ovisno o odabranom režimu vožnje (Eco, Comfort, Neutral, Sport ili potpuno prilagođenom vozačevim željama), vozilo kontrolira 4CONTROL sustav zakretanja sva četiri kotača, ovjes, odziv na papučicu gasa, volan i još mnogo toga - uparenog s ambijentalnim osvjetljenjem unutrašnjosti. Jasno - kod agresivne vožnje teško da išta drugo osim crvenog može pasti na pamet, dok eko-režim vožnje donosi zeleno ambijentalno osvjetljenje. Sve ovo moguće je dodatno prilagoditi vozačevim željama.
Renault navodi kako njihovi revolucionarni integrirani sustavi kontroliraju površinu po kojoj se vozi sto puta u sekundi te prilagođavaju vozilo tome - i vozačevom načinu vožnje. Ukratko - zajamčena je sigurnost i udobnost, a da pri tom vozač ne mora konstantno brinuti o svim postavkama u vozilu.
Brojne tehnologije se brinu i za sigurnost vozila. Talisman tako donosi Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking System, Lane Departure Warning, Safe Distance Warning, sustav za prepoznavanje prometnih znakova i upozoravanje na brzinu, sustav za kontrolu mrtvog kuta, automatsko prebacivanje dugih/kratkih svjetala ovisno o prometu, Heads-Up-Display, parkirne senzore i kamericu, Easy Park Assist funkciju i drugo. Tu je još i šest zračnih jastuka. Riječ je o kombinaciji elemenata koji se aktivno i pasivno brinu o sigurnosti i udobnosti putnika u Talismanu.
LEPEZA MOTORIZACIJE
Što se motora tiče, Renault je za Talisman pripremio široku ponudu. Dizelski agregati počinju od ENERGY dCi 110 modela koji razvija 110KS uz 260Nm okretnog momenta te potrošnju od svega 3,6l/100km, preko nešto snažnijeg ENERGY dCi 130 modela koji razvija 130KS i 320Nm okretnog momenta te potrošnju od 3,9l/100km pa sve do modela dCi 160 EDC Twin Turbo. Baš kako mu ime i sugerira, ovaj motor od 160KS donosi 380Nm okretnog momenta, a zahvaljujući integraciji dvije turbine okretni moment od 265Nm je dostupan već pri 1.250 okretaja.
Najsnažnije motore čine benzinci. ENERGY TCe 150 i 200 EDC donose pakete od 150KS i 200KS, a potonji model do stotke ubrzava za svega 7,6 sekundi uz potrošnju od 5,6l/100km.
NOVA PRIČA ZA RENAULT
Za potrebe izrade Talismana i testiranja, Renault je vlastitim riječima upregnuo sve moguće resurse. Za 'premium' dojam vozila trebalo se pobrinuti i za najmanje detalje, počevši od eliminacije vibracija pa sve do materijala korištenih u izradi vozila. Vrata Talismana su na testovima otvarana i zatvarana 22 tisuće puta, testirano je habanje unutrašnjosti, zatvaranje i otvaranje električnih prozora (8.000 puta) i još mnogo toga.
Čak 420 milijuna eura Renault je uložio u proizvodni pogon Douai, a prije službenog otkrivanja modela Talisman, prototipi su prešli gotovo milijun kilometara testiranja na stazama. Kompanija navodi da je to ekvivalent 2.500.000km vožnje u stvarnim uvjetima po pitanju habanja.