Umjesto pokušaja preživljavanja, u kineskoj su aplikaciji odlučili američkim korisnicima odmah pokazati kako će izgledati svijet bez njihovih usluga
TikTok navodno planira zatvoriti svoju aplikaciju za korisnike u Sjedinjenim Državama u nedjelju, 19. siječnja, sve dok Vrhovni sud ili Kongres ne zaustave zakon koji prisiljava tvrtku na prodaju.
Skočni prozor u aplikaciji navodno će korisnicima dati više informacija o tome zašto više ne radi.
Tehnički gledano, TikTok bi mogao nastaviti funkcionirati za korisnike koji već imaju instaliranu aplikaciju.
Korištenje TikToka neće biti protuzakonito, ali pružateljima usluga u SAD-u neće biti dopušteno surađivati s njima.
To znači kako će Apple i Google morati ukloniti TikTok iz svojih trgovina aplikacijama, a pružatelji usluga hostinga u računalnom oblaku poput Oraclea - koji je pokušao pomoći TikToku u izolaciji njihovih podataka u SAD-u od zaposlenika u Kini - morat će prestati upravljati njihovim poslužiteljima.
TikTok nije zabranjen u drugim dijelovima svijeta, a tvrtka je američkim zaposlenicima poručila kako neće izgubiti posao, piše Gizmodo.
Druge mreže vrebaju priliku
Teoretski bi mogao nastaviti pokretati aplikaciju za američke korisnike uz pomoć infrastrukture u inozemstvu. Ipak, teško će nastaviti s radom u SAD-u ako nije dostupan za preuzimanje ili softverske nadogradnje.
Na njihovo mjesto uskočit će YouTube, Instagram i Snapchat, koji imaju konkurentske verzije kratkoročnih video proizvoda. Tu je i druga kineska aplikacija, RedNote, koja je u zadnje vrijeme u usponu.
Ako TikTok završi s prodajom novom vlasniku, poput Elona Muska, mogao bi nastaviti s radom.
Američka vlada je 2020. godine na sličan način prisilila kineskog vlasnika aplikacije za spojeve Grindr na prodaju američkim investitorima.
TikTok je opetovano inzistirao da neće prodati novom vlasniku, a ni kineska vlada vjerojatno ne bi bila sretna zbog toga.
Novoizabrani predsjednik Donald Trump apelirao je na Vrhovni sud da stavi zabranu na čekanje dok ne bude u mogućnosti stupiti na dužnost i pregovarati o dogovoru, a influenceri su zabrinuti da bi zabrana mogla dramatično naštetiti njihovim prihodima.
U TikToku tvrde kako će radije zatvoriti aplikaciju Amerikancima nego je prodavati. Hoće li ustrajati na tome, ostaje iza vidjeti.