Propali obrazovni startup postao je aplikacija za uradi-sam glazbene video aplikacije. Već ima vlastite zvijezde, etablirani glazbenici planiraju ju koristiti za premijere, a investitori se nadaju kako će postati novi MTV
Musical.ly želi postati novom društvenom mrežom, temeljenom na video zapisima, koja će služiti za zabavu i kojoj će se ljudi vraćati.
Aplikaciju dnevno koristi više od deset milijuna ljudi, koji proizvedu otprilike isti broj video zapisa svaki dan. Registriranih korisnika ima 70 milijuna. Omogućava stvaranje video zapisa od petnaestak sekundi u kojima ljudi obično ili pjevaju na playback ili plešu uz hitove.
Aplikacija za uradi-sam video spot nastala je na ruševinama projekta izrade obrazovne aplikacije kojim se suosnivač i jedan od direktora Alex Zhu počeo baviti dok je još radio kao direktor projekata u SAP-u.
Ideja je bila napraviti platformu za obrazovne video-zapise kratkog formata (tri do pet minuta). On i Louis Young uspjeli su prikupiti 250 tisuća dolara i proveli šest mjeseci razvijajući Cicadu. Bila je, kažu, osuđena na propast jer je izrada videa trajala predugo, a kompleksnu stručnu materiju teško je sažeti u tako kratak format. A nije bila ni zabavna, pa nije privlačila tinejdžere.
U trenutku kad su ostali na samo osam posto sredstava. Umjesto da ih vrate ulagačima i nastave se baviti redovnim poslom, krenuli su novim smjerom. Zhu je ideju dobio gledajući skupinu hvalisavih tinejdžera u vlaku do Mountain Viewa. Pola njih je slušalo glazbu, dok je druga polovica slikala selfije i snimala video, ukrašavala ih naljepnicama i potom dijelila s prijateljima online.
Nova ideja pretvorena je u Musical.ly za 30 dana. Nova društvena mreža zaživjela je u srpnju 2014. godine. U početku ju je preuzimalo
petstotinjak ljudi svaki dan, a većina njih se vraćala kako bi ju nastavila koristiti. Idućih deset mjeseci aplikacija je nastavila rasti, ali presporo kako bi spasila tvrtku.
U travnju prošle godine promijenili su malo dizajn, dodavši pokretni logotip u video zapise između ostalog. Dva mjeseca kasnije aplikacija je zauzela prvo mjesto u Appleovom iTunesu. Dosad nije pala ispod 40. mjesta.
Ima nekoliko zanimljivih značajki. Recimo, samo korisnici koji imaju status BFF (Best Fans Forever) mogu snimiti duet. Svaki od njih snimi video u kojem zijeva uz istu pjesmu, aplikacija ih automatski spoji u jedan video. Ili pitanje i odgovor - netko snimi pitanje, netko drugi snimi odgovor. Musical.ly, opet, automatski spoji dva u jedan video.
Veliki dio ideja za nove značajke Zhu i ekipa crpe iz ogromnih skupina za brbljanje na Messengeru i WhatsAppu, u kojima svakodnevno testiraju nove značajke s korisnicima iz Sjedinjenih Država, Brazila ili Filipina.
Dosad je Musical.ly privukla 16,4 milijuna dolara ulaganja (Greylock, GGV i drugi). Priča se kako prikupljaju dodatnih sto milijuna, iako još ne ostvaruju prihod. Investitori se nadaju kako bi jednog dana mogla postati MTV-jem nove generacije.
Čini se pretjeranim? Možda. No, zvijezde koje nastaju na novoj platformi već rade ozbiljan posao.
Recimo, trinaestogodišnje njemačke blizanke Lisu i Lenu na Musical.ly već prati više od 2,8 milijuna ljudi. Pokrenule su vlastitu modnu liniju odjeće, a njihov korisnički račun na Instagramu je među najbrže rastućima u cijeloj Europi (1,8 milijuna ljudi prati ih na toj mreži).
Više:Business Insider