Engleski osiguravatelji već sad razmišljaju o tome kako riješiti eventualnu štetu koju će izazvati prometovanje autonomnih automobila
Tko je kriv ako se sudare dva autonomna vozila ili ako autonomni automobil udari u kuću, ogradu te bilo koji drugi nepomični objekt koji se nalazi uz cestu? Odgovora zasad nema, kažu iz Udruženja britanskih osiguravatelja (ABI) i Thatcham Researcha, njihovog centra za tehnološka istraživanja. Ako se to dogodi dok je vozač za upravljačem, naročito u slučaju konvencionalnih automobila, nema problema jer se zna kako se utvrđuje odgovornost. No što ako se pokaže da su vozila dva sustava, a ne dva čovjeka, no došlo je do sudara?
Plaćaju li proizvođači automobila? Ili možda proizvođači sustava koje su ugradile
automobilske tvrtke? Kako bi se doznao odgovor, ABI će pokrenuti postupak kako bi osiguravatelji za automobile koji se prodaju u Velikoj Britaniji imali ključne podatke o samom sudaru. Riječ je o podacima u periodu od 30 sekundi prije do 15 sekundi poslije nesreće, a koji bi sadržavali GPS lokaciju i brzinu vozila, potvrdu je li autonomni mod bio uključen te kad je vozač zadnji put imao interakciju s automobilom, gdje je sjedio te je li bio vezan sigurnosnim pojasom. Bez tih podataka, tvrdi ABI, dolaskom autonomnih vozila cijene osiguranja će porasti za sve vrste vozila.