APP STORE

Toliko o privatnosti: Apple vas navodno prati u stopu čim pokrenete njihov dućan sa softverom

28.11.2022 u 11:38

Bionic
Reading

Nezavisni analitičari navode da Apple sakuplja podatke o vama i vašem telefonu čak i nakon što ste u postavkama odabrali da im ne želite slati analizu vašeg uređaja

Apple se oduvijek predstavljao kao kompanija koja privatnost smatra 'temeljnim ljudskim pravom', što se reflektiralo na njihov stav prema reklamama na iOS-u i MacOS-u. Stvari se, izgleda mijenjaju - na gore.

App Store već neko vrijeme nudi reklame na listi programa, dok se brojni korisnici boje da će kompanijina politika uskoro promijeniti smjer. Dodatno ulje na vatru sgtiže u obliku nedavnog otkrića nezavisnih proizvođača softvera koji su navode kako Apple prati apsolutno sve na što pritisnete prstom dok koristite App Store.

Dva sigurnosna analitičara koji su si nadjenuli ime 'Mysk' izrazili su zabrinutost oko App Storea koji se sve više puni reklamama. Točnije, otkrili su da iOS šalje detaljne informacije o načinu na koji korisnici vrše interakciju s App Storeom. Kao što se može vidjeti iz priloženog videa, korisnički podaci uključuju detalje o mjestima na koja korisnik pritišće prstom, a sve se Appleu šalje u pravom vremenu putem datoteke JSON.

Prema Mysku, kompanija korisnike u dućanu prati još od iOS-a 14.6 koji je izašao u svibnju prošle godine, a BGR-ov José Adorno tvrdi kako je kompanija uvela značajku za transparentnost praćenja u aplikacijama samo mjesec dana ranije uvođenjem iOS-a 14.5.

Trenutno ne postoji nikakvo službeno objašnjenje na koji način Apple ove podatke uopće koristi, no čini se da kompanija nastavlja pratiti korisnike unutar App Storea u kojem se, naglašava 9to5Mac, od nedavno nalaze i reklame. Ovo možda znači da se sakupljeni podaci koriste za izvješća o performansama određenog oglasa, podacima koje mogu sagledati oglašivači, no to do danas nije potvrđeno.

Premda Apple tvrdi da sakupljene podatke ne dijele sa trećim strana, ovo zvuči jako kontroverzno, s obzirom da kompanija stvara barijere kojima trećim stranama poput Googlea i Mete ograničava praćenje korisnika iOS-a dok paralelno razvija svoj reklamni biznis. Prema Mysku, podaci iz App Storea šalju se Appleu čak i nakon isključivanja opcije za personalizaciju reklama.

Apple je prošlog mjeseca reklame uveo i među rezultate pretraga u App Storeu: dok su proizvođači aplikacije dosad mogli promovirati samo u pretrazi, sad mogu platiti da se one pojave na prikazu raznih kategorija ili čak u kartici Today.

  • +6
iPhone 14 slike uređaja Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Brojni su korisnici nakon uvođenja reklama Appleu prigovarali zbog etički upitnog sadržaja poput online igračnica i aplikacija za dejting, što je dovelo do privremene obustave prikaza reklama za takve sadržaje, no nitko ne zna što točno slijedi.

Apple, prema glasinama, u svoj sustav uskoro planira ubaciti još reklama, dok u isto vrijeme konkurenciji otežava doseg do korisnika iOS-a. Ovo će s vremenom, nadamo se, dovesti do otvaranja istraga o sukobu interesa.