TEST

Toyota RAV4 2.0 D-4D Elegant - odrasli SUV

11.07.2014 u 16:35

  • +7

Toyota RAV4 2.0 D-4D Elegant

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Toyota je modelom RAV4 na neki način zasnovala segment kompaktnih SUV-ova još davne 1994. U međuvremenu se dosta toga promijenilo pa se tako novi model četvrte generacije u mnogo čemu razlikuje od svojih prethodnika

Za početak RAV4 već na prvi pogled djeluje ozbiljnije nego ikad prije. Kao da je odrastao sa svojim vlasnicima iz 1994. i uozbiljio se. Nije to više automobil kojim ćete se zaputiti bilo gdje smijući se izazovima u lice. Ovaj RAV4, naime, najbolje će se osjećati na gradskom asfaltu. Problem je u tome što takvih kompaktnih SUV-ova na tržištu ima još 20-ak.

Novi RAV4 je veći, prostraniji i nakrcaniji opremom nego ikad prije. Od prethodnika, koji i sam nije bio malen, duži je za 205 mm, 30 mm je širi i i 25 mm niži te raspolaže većim prtljažnikom od 550 litara. Duži međuosovinski razmak znači da straga sada stvarno ima mjesta za natprosječno visoke putnike, a preklapanjem stražnje klupe volumen će porasti na impresivnih 1.700 litara.

Toyota je koristila kvalitetne materijale pri izradi unutrašnjosti, no subjektivni je dojam taj da je dizajn pretjerano konzervativan. Od instrument ploče do malog digitalnog sata na središnjem grebenu, gotovo vam ništa u RAV4 neće staviti do znanja da upravljate automobilom koji je izašao prije svega godinu dana.

Za jedan visoki SUV mora se priznati da se RAV4 vozi odlično. Naginjanje karoserije u zavoju je minimalno, a ovjes, premda odličan u upijanju neravnina, dovoljno krut za dinamičnu vožnju. Da je upravljač ovog automobila direktniji, a mjenjač precizniji, mogli bismo govoriti o jednom od najvozačkijih SUV-ova u segmentu.

Ovome svakako doprinosi elektronski kontrolirani integralni pogon koji odlično procjenjuje kojoj osovini isporučiti snagu u svakom trenutku. Dvolitreni common-rail ne puca baš od snage, a i nemala je masa koju mora tegliti naokolo, no na testu se pokazao vrlo štedljivim i elastičnim iako će se bolje osjećati držeći konstantnu brzinu na autocesti nego prestižući kamione na otvorenoj cesti. Ručni mjenjač ima solidno podešene prijenosne omjere koji su, logično, naklonjeniji štedljivoj prije nego dinamičnoj vožnji.

Valja pohvaliti Toyotu zbog odlične izolacije buke u unutrašnjosti, no preglednost je nešto na čemu su Japanci mogli poraditi. Kamera za pomoć pri vožnji unatrag te elektronsko upozorenje na objekt u mrtvom kutu pomažu, ali mi bismo ipak voljeli vidjeti bolje što se oko nas događa.

Teško je donijeti konkretnu odluku po pitanju RAV4 posebice stoga jer je vrlo dobar u svakom zadatku koji se pred njega stavi. Da je u pitanju novi model, vjerojatno bi nam se više svidio, no s obzirom na nasljeđe, teško je ne sjetiti se sa sjetom njegovih prethodnika. Neki kupci izvornog RAV4, naime, možda i jesu stariji, no to ne znači i da su ozbiljniji.

Proizvođač: Toyota
Model: RAV4 2.0 Elegant
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 91/124 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 310 @ 1.600-2.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7,7/8,9/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.570/1.845/1.660
Cijena do registracije: 263.500 kuna (207.300 kn osnovni model)