RAZMISLITE NA TRENUTAK

Trebamo li se doista veseliti novom Falloutu?

06.06.2015 u 07:25

Bionic
Reading

Nakon više puta odgledanog foršpana za novi Fallout, ne mogu se oteti dojmu da nas Bethesda, iskreno, smatra pomalo naivnima

U ova moderna vremena, visoko producirane igre u širokom luku moraju zaobilaziti pojam 'osrednje'. Ako ulažeš milijune u igru, bolje joj je da ima krasnu grafiku, puno sadržaja, sjajnu priču, izvrsno odglumljene glasove i tako dalje. Indie industrija je drugi par čarapa - tamo jednostavno ne možeš računati da će igra izgledati super, iako je to u većini slučajeva oku ugodan bonus.

Kod tog roda videoigara u prvi kadar uvijek upadaju dobar dizajn i priča jer se na njih, iskreno, čovjek jedino može osloniti. 'Triple a' igre ne slijede to pravilo. Kao što već rekoh, one trebaju imati jako dobar argument zašto izgledaju loše. Ako već nisu oku ugodne, a radi ih studio koji je na proteklim naslovima zaradio stotine milijuna dolara, nešto tu ne štima. Fallout 4, dugo iščekivani nastavak post-apokaliptične RPG franšize, spada upravo tu - u neslavnu kategoriju ružnih igara koje puno obećavaju.

On, sudeći prema prvom foršpanu, nema bog zna kakvu grafiku, sve izgleda kao da je već viđeno te se oslanja na nostalgiju i (potencijalno) sjajnu priču.

U čemu je onda tu problem? Pa, u tome što ga radi kompanija koja obrće apsolutne milijune na postojećim franšizama. Firma koja bi se do današnjeg dana trebala kupati u novcu kao Bajo Patak. Zbog čega onda novi Fallout, barem na foršpanima, ne izgleda kao next gen naslov, već kao nešto što smo pokretali prije sedam godina?

Zato što produkcijske vrijednosti ove igre ne sežu u nebesa. Fallout 4 nije igra koju ćemo pamtiti po grafici, već po likovima i priči. Upravo zbog toga potrebno je sagledati situaciju iz više kuteva. Prvi i najočitiji bila bi grafika koja izgleda identično onoj iz sedam godina stare 'trojke'. Do trena kada je Bethesda objavila kako će naslov izaći na PlayStationu 4, Xboxu One i PC-ju, bio sam apsolutno siguran kako su izabrali stari engine kako bi je prodavali na Xboxu 360 i PlayStationu 3.

Ovako gledam u naslov koji je napravljen u prastarom engineu zato što: a) ekipi se nije dalo raditi novi ili b) ekipa nije imala novca za razvoj novog. Također, postoji realna šansa da Zenimax za Fallout 4 ne planira izdvojiti previše novca, što je developere ostavilo s potencijalno masivnom igrom koja će morati biti izrađena s ograničenim sredstvima. Treća i nešto manje optimistična opcija je da Bethesda zbog užasno lošeg uspjeha Elder Scrolls Onlinea polako propada te im je ponestalo resursa za izradu naslova visokih proizvodnih standarda. Četvrta i nešto vedrija opcija je da firma radi na drugom masivnom projektu koji je iscrpio toliko resursa da Fallout 4 izgleda ovako kako izgleda samo zato što se za njega 'nema love'.


Argument kojim bi mogao zaobići čitavo naklapanje o grafici (koja izgleda kao da je rađena za tablete i mobilne telefone) jest dizajn. Dobar stari koncept, mehanike, način napredovanja i sve te sitne stvari koje dobar RPG čine još boljim. Fallout 4 ima strahoviti potencijal da oduševi ljubitelje žanra koji, tradicionalno, ionako baš previše ne šljive grafiku. Da, lijepi vizuali su plus, no nisu ništa prevažno. Ovome u prilog ide i razgovor s bivšim zaposlenikom Bethesde koji je na 4chanu spomenuo neke sočne detalje o trenutnom stanju igre. Prema njemu će, za početak, novi Fallout biti doista masivan. Napomenuo je da trenutno na igri radi puno ljudi, da je krcata bugovima te da prednarudžbama očajnički nastoje sakupiti dovoljno novca kako bi Bethesda unajmila firme koje će im pomoći s razvojem.

To znači da je moja pretpostavka o ograničenom budžetu ipak istinita. Činjenica je da niti jedna firma renomea poput Bethesdinog ne izdaje igre koje izgledaju slabo zato što im je svejedno za grafiku. Svi znaju da će mase gejmera prvo pohrliti prema lijepoj prezentaciji, samo da bi ih slijedili nostalgičari i hardkor fanovi žanra. I upravo zato kažem da je izdavanje foršpana tako iščekivane igre u takvom stanju, nešto što će više naštetiti firmi nego joj pomoći

Trailer je očajničko izvlačenje nostalgije u nadi navlačenja bilo koga tko je igrao prošla tri nastavka. Radi se o mišungu kickstarterovske prezentacije, klasične navlakuše i već viđenih vizuala koji potencijalno sjajnu igru predstavljaju u vrlo slabom svjetlu. Fallout 4, koliko god on dobar bio kad konačno izađe, doista zaslužuje više od ovog. Mi, fanovi žanra i serijala, zaslužujemo više i krajnje je vrijeme da sami sebe prestanemo uvjeravati da je nešto osrednje dovoljno dobro za sve.