Chatbotovi će s vremenom zamijeniti i tražilice i društvene mreže. Bit će osmišljeni tako da su nam bezuvjetno odani i nesebični. Hoćemo li nakon nekog vremena radije imati posla s robotima nego s ljudima?
Umjetna inteligencija kao alternativa pretraživanju i virtualnim pomoćnicima mogla bi radikalno promijeniti način na koji koristimo internet.
U Googleu barem godinu dana radi na razvoju chat bota, nastojeći stvoriti virtualnog pomoćnika koji bi funkcionirao poput servisa Google Now, ali i odgovarati na vaše poruke i upite.
Ne zna se još hoće li ta usluga, čijim razvojem navodno upravlja dugogodišnji gugler Nick Fox, biti dijelom Hangoutsa ili Messengera, hoće li biti dostupna na drugim platformama (SMS, recimo) ili će biti posve nova.
Priča se kako će to biti otvorena platforma koju će moći koristiti i druge tvrtke za vlastite chat botove, no vidjet ćemo ima li u tome istine. Nije poznato još ni kako će se zvati, kamoli kad bi se mogla pojaviti.
Sve više koristimo mobitele i aplikacije za instant razmjenu poruka (Facebookovi WhatsApp i Messenger, Snapchat, Viber, Telegram, WeChat i drugi). Standardno pretraživanje interneta na mobilnim uređajima je nepraktično, pa tražimo nešto primjerenije novom mediju.
Sadašnje alternative (uz Google Now, tu su Siri, Cortana, Alexa i drugi) vrlo slabo stoje s prepoznavanjem glasa, nemaju dobar sustav za pružanje povratnih informacija o tome koliko su nas dobro razumjeli i obično moramo prestati raditi što god radili u danom trenutku kako bi im se posvetili.
Razvoj chatbota s umjetnom inteligencijom logičan je smjer za Google. Nemaju najpopularniju društvenu mrežu, niti aplikaciju za poruke, ali imaju još uvijek najpopularniju tražilicu, a i Google Now je dobro prihvaćen.
Pametni chatbot pomogao bi u rješavanju problema odljeva korisnika na druge servise (primarno Facebookov M) i toga što Hangouts nisu uspjeli nadmašiti ni popularnost Google Talka, kamoli se mjeriti s drugima.
Facebookov M je chatbot osmišljen kako bi radio štošta umjesto vas. No, (još) nema dovoljno dobro razvijenu umjetnu inteligenciju, što u Facebooku nadopunjavaju ljudskom radnom snagom. Rješenje nije praktično i pokazuje kako je Facebook spreman platiti ogromne novce stvarnim ljudima kako bi M ponudio dobre odgovore.
Microsoftovo rješenje stiže iz Kine i zove se Xiaolce. Navodno već ima četrdesetak milijuna korisnika na pametnim telefona. Od Siri i ekipe razlikuje se po tome što je osmišljen više kao prijatelj nego kao osobni pomoćnik. Može razgovarati, pričati viceve, predložiti što trebate kupiti i još štošta. New York Times navodi kako mu je oko četvrtine korisnika u nekom trenutku izjavilo ljubav.
Podatke ne vuče iz baze filmskih dijaloga (poput Googleovih projekata) već s kineskih društvenih mreža. Upitate li ga o smislu života, pročešljat će bazu podataka ljudi koji su postavili to pitanje online i ponuditi jedan od najpopularnijih odgovora. Ako među njima nije 42, bit ćemo jako razočarani.
No, Xiaolce ide i korak dalje. Ne samo što temelji odgovore na brbljanju preuzetom s društvenih medija, već u pojedinim situacijama i za pojedine korisnike preuzima korištenje društvenih medija i slanje poruka. Bit će osmišljeni tako da su nam bezuvjetno odani i nesebični. Hoćemo li nakon nekog vremena radije imati posla s robotima nego s ljudima, baš kao u filmu 'She'?
Čini se kako smo na početku dugog i zamršenog prijateljstva.
Više:Computerworld