Korisnici su postali novi poslovni savjetnici menadžmentu, a tijekom sljedećih pet godina 90 posto direktora očekuje još veću suradnju s kupcima i klijentima, kažu rezultati nove 'Globalne IBM-ova studije'
Unatoč tome što ističu da su već sada pod velikim i izravnim utjecajem korisnika, kako u donošenju odluka tako i u dnevnim poslovnim aktivnostima, jedna trećina izvršnih direktora tvrtki smatra da su ostali članovi njihova menadžmenta izvan pravog dodira s korisnicima, otkrilo je istraživanje IBM 2013 Global C-Suite Study pod nazivom Tvrtka koju pokreće korisnik (Customer-activated Enterprise).
Istraživanje je temeljeno na razgovorima s više od 4000 izvršnih direktora, direktora marketinga, financija, informatike i ostalih viših menadžera iz 70 zemalja i tvrtki koje posluju u 20 industrija širom svijeta, a proveo ga je IBM-ov Institut za poslovnu vrijednost.
Predstavljajući rezultate istraživanja, IBM-ov direktor prodaje poslovnih rješenja za srednju i istočnu Europu Krešo Perica rekao je kako korisnici imaju sve veći utjecaj na poslovanje tvrtki, što uključuje i kreiranje poslovnih strategija.
Istraživanje je pokazalo kako postoji veza između suradnje s korisnicima i uspješnosti tvrtke - one koje bilježe rast prihoda i dobiti u većoj mjeri se otvaraju korisnicima.
Takav trend traži nove predvodnike, spremne na odricanje (odnosno podjelu) dijela dosadašnjih ovlasti, prava i odgovornosti.
Direktori će, rekao je Perica, u budućnosti pokušati bolje upoznati korisnike. Kanali koje će koristiti bit će razni, ali uglavnom digitalni. Bitna će biti dvosmjerna komunikacija, pa će utjecaj jednosmjernih - poput oglašavanja u medijima - sve više gubiti na značaju.
Prošlogodišnje IBM-ovo istraživanje pokazalo je da će 44 posto izvršnih direktora otvoriti svoje organizacije javnosti i dati više moći pojedincima unutar tvrtki. Ove godine 56 posto ih je izjavilo da će učiniti isto - što je rast od čak 12 posto u samo godinu dana.
Rast broja izvršnih direktora koji vjeruju da utjecaj korisnika na rad tvrtke mora biti veći od tradicionalnih načina komunikacije s njima - primjerice, u razvoju novih proizvoda - definitivna je ilustracija te nove otvorenosti.
Tvrtke aktiviraju svoje korisnike i pokretanjem hibridnih, 'digitalno-fizičkih' inovacija. Stapanjem digitalnih i fizičkih strategija, tvrtke osmišljavaju integrirane pristupe ispunjavanju potreba svojih tehnološki osviještenih korisnika. Velika većina direktora marketinga i informatike tvrdi da će napraviti velike iskorake i promisliti o tome kako pristupaju svojim korisnicima.
Kako bi u tome uspjeli, moraju premostiti još jednu prepreku i sa svojim korisnicima postati intimni. Mnoge tvrtke u tome posežu za digitalnim tehnologijama putem kojih nastoje korisnike sve više uključivati u poslovanje tvrtke, poticati razgovore jedan-na-jedan i pružiti im vrhunsko iskustvo.
U istraživanju IBM 2013 Global C-Suite Study ove je godine prvi put korišteno i kognitivno superračunalo Watson, za sintezu dodatnih zaključaka iz podataka koji su prikupljeni istraživanjem.