Novo istraživanje tvrtke Veeam Software potvrdilo je da tvrtke i dalje ne posvećuju dovoljno pozornosti potrebama svojih korisnika bez obzira na brojne kritične incidente i ispade tijekom prošle godine
U svom petom izdanju istraživanje Veeam Availability Report pokazalo je da 84 posto, odnosno dodatnih dva posto, viših menadžera u IT-u koji su ujedno i donositelji odluka priznaju da u svojim organizacijama diljem svijeta trpe zbog razlike između onog što IT može ispuniti i zahtjeva korisnika.
Zbog takvog raskoraka tvrtke godišnje gube gotovo 16 milijuna dolara u prihodima i produktivnosti. A tu su i dodatne negativne posljedice zbog gubitka povjerenja među korisnicima, prema odgovorima 68 posto ispitanika te utjecaja na integritet brenda, prema 62 posto ispitanika.
Financijska brojka narasla je za nevjerojatnih šest milijuna dolara u proteklih 12 mjeseci, unatoč tome što su gotovo svi ispitanici rekli da su uveli strože mjere za smanjenje incidenata i da 48 posto radnih procesa smatraju kritičnim za poslovanje, s pretpostavkom da će taj broj narasti na 53 posto do 2017. godine.
Dvije trećine ispitanika kaže da su ozbiljno ulagali u modernizaciju podatkovnih centara upravo da bi podigli razinu dostupnosti.
Lani je dosegnut rekordan broj ljudi koji su međusobno povezani (3,4 milijarde ili oko 42 posto svjetske populacije) s pretpostavkom da će prije kraja 2020. godine na svijetu biti gotovo 21 milijarde povezanih uređaja.
'Podaci istraživanja su alarmantni', kaže Ratmir Timashev, predsjednik uprave Veeama, 'Moderne tvrtke u svom poslovanju sve se više oslanjaju na softver i IT odjeli više ne mogu prolaziti sa stavom da im je razina usluge 'ok' jer je stalna dostupnost prva premisa. No, broj godišnjih neplaniranih ispada povećao se s 13 na 15, sve su dulji i potrebno je puno više vremena za oporavak. To je potpuno neprihvatljivo u današnjoj ekonomiji.'
Ključni rezultati u istraživanja Veeam Availability Report 2016.:
• Korisnici žele podršku za procese koji se odvijaju u stvarnom vremenu (63 posto) i 24/7 pristup IT uslugama za podršku međunarodnom poslovanju (59 posto).
• Dvije najtraženije funkcionalnosti u modernizaciji podatkovnih centara su jako brzi oporavak (59 posto) i mogućnosti da se izbjegne gubitak podataka (57 posto); ipak, njihovu primjenu onemogućavaju trošak i nedostatak vještina.
• Tvrtke su povećale zahtjeve u ugovorima o razini usluge kako bi što više umanjile ispade aplikacija (96 posto organizacija povećale su svoje zahtjeve) ili zajamčile pristup podacima (94 posto) do određene omjere u protekle dvije godine, ali availability gap je i dalje prisutan.
• Kako bi i to ipak promijenili, ispitanici su rekli da njihove tvrtke na određeni način upravo moderniziraju svoj podatkovni centar ili to namjeravaju vrlo brzo napraviti, pri čemu virtualizaciju (85 posto) i backupe (80 posto) navode kao najčešća područja unaprjeđenja.
• Ugovori o razini usluge (SLA-ovi) za ciljano vrijeme oporavka (RTO) postavljeni su na prosječno 1,6 sati, ali ispitanici priznaju da oporavak zapravo traje tri sata. Slično su tako SLA-ovi za ciljanu točku oporavka (RPO) na 2,9 sati pri čemu se u stvarnosti dogodi oporavak za 4,2 sata.
Ispitanici kažu da njihove organizacije prosječno dožive 15 neplaniranih ispada tijekom godine, u usporedbi s prosječnih 13 u izvještaju s kraja 2014. godine. Tako se neplanirani ispad aplikacija koje su ključne za poslovanje produljio s 1,4 na 1,9 sati u usporedbi s godinom ranije, dok se neplanirano vrijeme nedostupnosti aplikacija koje nisu ključne produljilo sa četiri na 5,8 sati.
• Samo polovica ispitanih mjesečno testira backupe ili čak i rjeđe. Predugačko vrijeme između testiranja povećava mogućnost pojave problema kada uistinu zatrebaju podaci iz backupa i u tom trenutku to može biti prekasno. A među ispitanicima koji testiraju svoje backupe, samo njih 26 posto isproba više od pet posto od napravljenog backupa.
• Nedostupnost tvrtke može prosječno godišnje koštati i do 16 milijuna dolara. To je povećanje od šest milijuna dolara u odnosu na prosjek iz izvještaja s kraja 2014. godine.
• Prosječan gubitak zbog nedostupnosti kritičnih aplikacija je malo ispod 80 tisuća dolara po satu. Prosječan trošak zbog izgubljenih podataka u ispadu kritičnih aplikacija je malo ispod 90 tisuća dolara po satu. Kada se radi o nekritičnim aplikacijama, prosječan gubitak po satu je preko 50 tisuća dolara i za nedostupnost i za izgubljene podatke.
• Tri najvažnije nefinancijske posljedice slabe dostupnosti su gubitak povjerenja korisnika (68 posto ispitanika), šteta za brend tvrtke (62 posto) i pad povjerenja zaposlenika (51 posto).